Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gosekatt
Så mysigt
 

Bifogade filer

  • 20230323_123110.jpg
    20230323_123110.jpg
    252,5 KB · Visningar: 17
Behandlad av naprapaten och diagnosticerad som omusklad med stel röv.

Tryckt på, masserad, och vriden. Återbokad om 14 dar. Ordinerad att variera positionen framför datorn, och att träna mer för att få starkare bål.

Det lät på henne som om jag kommer att överleva, och jag fick en dos berättelser om alla kontorsråttor som kommer med smärtor som är självskapade. En ganska barsk kvinna men tydligt och klart budskap iaf!

Hoppas att det ska börja släppa snart. :heart
Ett tips om du inte fått övningar av naprapaten; kolla instagramkontot min rehab! Skitbra övningar för stela rövar och ryggar bl a.

Mvh en annan stel röv :)
 
Hemma i dag för att släppa in OVK-gubbar. De kom nyss och katten blev skitglad för att det kanske kunde vara Tanten (min mamma alltså, inte tanten-tanten eller någon annan tant ;))
Så kommer det in två gubbar!?! Med stegar!? Katt mycket kränkt!

Så hon stod brevid mig, med ragg rest och stoooor ekorrsvans, morrade som en hel hund och fräste. Jättearg faktiskt och rör inte min matte! 😾

OVK-gubbarna verkade måttligt skrämda (till kattens stora förtret) och tyckte det var den kaxigaste katten de någonsin sett. De tyckte dock det verkade som en mycket bra vaktkatt :p:D
 
Klant-tant slant med en mycket vass knivspets och sprättade upp en lång reva på insidan av långfingret. Blödde som bara den. Men lugnade sig när jag dragit år kirurgtejp ordentligt hårt över fingret.
Men handen är inte så användbar eftersom jag måste undvika att böja eller belasta fingret för att det inte ska börja blöda igen.

Ska försöka blöta bort tejpen och titta efter imorgon kväll. Hittade strips i förbandslådan så det kanske är bättre med det än kirirgtejp. Får se.

/mvh amatörkirurgen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 053
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: astronaut
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 212
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp