Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick rådet av min psykolog idag att ta upp keramikarbetet igen. Nu har jag ju ett brödjobb och ingen häst så jag har både råd och tid. Dessutom vore det bra för mig att återuppta någon av de drömmar jag hade innan depressionen.
Så nu är jag på jakt efter en ateljéplats någonstans.
Du har säkert många kontakter redan, men pratade med en fd kollega ikväll som pysslar med keramik nån stans i stan 😅 vet inte om det är en ateljeplats hon har, men hon hur en plats nånstans förstod jag det som 🙂 hojta till om du vill att jag kollar med henne!
 
Vaknade imorse efter jobbig dröm om en redovisning jag ska göra imorgon, och så hade jag ett mycket argt mail i min inkorg när jag startade jobbdatorn, så lite tuff start på dagen :(

Kvällen spenderades dock med bowling och middag i stan för att tacka av en kör kollega som slutat. Så trevligt och kul! 🤩
 
Är totalt slut som artist. Upp för tidigt, åka tåg vilket inte är min favoritsyssla och sedan kutat över halva Söder i ösregn (jag såg ut som en dränkt råtta när jag kom till hotellet). Knivsöder gjorde skäl för namnet, piktebuss med blåljus utanför Hornstulls T-bana! :rofl:

Tack alla högre makter för ett hål-i-väggen-sushi-hak i Gamla Stan, jag hade inte ätit så mycket idag så jag var rejält hungrig.

Sedan kan jag ju glömma att sova ut imorgon, möte kl 8 och sedan rullar det på till kl 17 :nailbiting:
 
Ett par härliga timmar i stallet ikväll och en kortare skrittur i det fallande mörkret (men otroligt nog uppehåll!) med flera av stallkompisarna, mysigt 😍. Sen var det skönt efter en dusch och kvällis att lägga sig i soffan och nästan somna i sambons famn 🥰.
 
Letar efter fingervantar. Varför då frågar ni? Jo såhär är det. I helgen fick jag ha skämskudde på mig. Jag och Halle träffade en tant med tre hundar. Halle ville såklart hälsa så han nosade hundarna i rumpan precis som hundar gör 🤓 och sen.... hör och häpna så bet han hunden i nacken i ett försök att klia den precis som hästar gör. 😳
Å inte nog med det så skulle han prompt käka upp tantens fingervantar. 🤦

Så nu är det jag som letar efter fingervantar i vår låda i hallen så Halle kan mumsa på sina egna fingervantar. 🧤😂
 
Varit på festival här
IMG_20230322_182044581.jpg
på Teneriffa idag lite andra matstånd än det brukar vara hemma på festivaler :)
 
Hade hoppats på att det skulle gå att chatta med någon på typ 1177, men nä. Har tröttnat nu på att ha ont i typ... huden? Känns som ett enormt blåmärke vid ena höften ungefär men syns inget och smärtan flyttar runt lite. Google säger allt från hudcancer till bältros till covid. Ska förvisso till läkare imorgon, dock av annan orsak men funderar på att nämna det då. Samtidigt vågar jag inte riktigt. Men ja, det här har suttit i en vecka ungefär nu och verkar inte vilja gå över så något måste kanske göras? Hade varit skönt att kunna sätta på sig kläder utan att det gör ont.
 
Nu har jag malat en, typ staket stolpe, 4 X 4 som ska gutas ner i marken pa jobbet och halla ena andan (den anda som som blaste ner i vintras) pa en stor banner som sager att vi vill anstalla mer folk.
Jag tar med mig fargburken nar jag ar klar sa jag kan kladda lite farg pa de stolpar som star kvar.

Oh ... behover de en mangd under arbete? :cautious: Det ar tre stolpar som jag tankte tvatta av och sedan mala ... det borde val ga?
 
Sedan är jag ju lite patetisk lantlolla... men det är härligt att vara i Stockholm igen! Jag skulle inte vilja bo här men jag gillar att komma på besök. Tydligen ser jag ut som om jag hittar också, två personer frågade mig om vägen! :rofl:
:rofl: :rofl:
Jag har tydligen också ett sådant fejs. Var jag än går tror folk att jag vet var jag är... oftast har jag i och för sig hund med mig så det bidrar nog, och så går jag fort. :D
Folk brukar också fråga mig om jag säljer droger. 😅
 
Fick papper från AF igår om att jag hade inte aktivitetsrapporterat i tid för februari månad, och jag hade totalt glömt bort det men tänkte på saken och skickade ett tillägg till det ärendet för att förklara saken. Jag har tänkt att det har varit lite mycket de senaste par månaderna men när jag skrev ned det så blev det verkligen mera tydligt...
7/2 - pappa gick bort
(9/2 - katten till veterinären och fick ett dränage med all efterföljande vård i en vecka efter det men jag nämnde inte det dock, kanske något som bara en djurägare kan förstå :p)
15/2 - fick börja på ny praktik med allt det innebär
3/3 - begravning
8/3 - gravsättning
10/3 - besök hos tandläkaren som i sin tur ledde till att jag blev smittad och ...
12/3 - en brakförkylning bröt ut, har fortfarande kvar av den.

Vad tror ni? Låter det som bra anledningar till att ha glömt skicka in aktivitetsrapporten mellan 1-15/3? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 857
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: astronaut
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 623
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp