Vad gör vi? Del CX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Skinkan, laxen och revbensspjallen ar fortfarande under tillagning, bade leverpastejen ("Tuscan pate" :p) och svamppastejen (vegan pate🙄) ar klara. Nu ska jag vila en stund innan jag tar itu med en Jansson och forbereder julkalen. Sedan ar jag klar med mat. Resten ar bara att koka potatis (den enda gangen under aret vi har kokpotatis:p) och gora hovmastar sas.
I morgon aterstar att fylla husbussen och sla in paket. Sedan ar jag klar tills January 6!
 
Skinkan, laxen och revbensspjallen ar fortfarande under tillagning, bade leverpastejen ("Tuscan pate" :p) och svamppastejen (vegan pate🙄) ar klara. Nu ska jag vila en stund innan jag tar itu med en Jansson och forbereder julkalen. Sedan ar jag klar med mat. Resten ar bara att koka potatis (den enda gangen under aret vi har kokpotatis:p) och gora hovmastar sas.
I morgon aterstar att fylla husbussen och sla in paket. Sedan ar jag klar tills January 6!
Men kalkonen dÄ? :d
 
Det Àr alltsÄ dan före julafton imorgon?
Nej jag har inte riktigt fattat det.
Ska slÄ in nÄgra klappar. HÀmta ut ett paket. Hamla mat. Hugga en gran och pynta den. StÀda huset. Börja laga en del julmat.

Enklaste hade varit att slÀcka ner alla lampor och bara ha brasor och stearinljus tÀnda och julmusik och glögg
 
Har lagt mig Ă„t ”fel hĂ„ll” i sĂ€ngen för att inte somna. Behöver gĂ„ upp och borsta tĂ€nderna först. Katterna Ă€r inte vana vid att jag ligger med huvudet Ă„t det hĂ„llet, sĂ„ den ena hoppar upp och landar precis bredvid mitt huvud och gud vad rĂ€dd jag blev. Sekunden efter studsar den andra upp frĂ„n sidan och landar med en duns rakt pĂ„ min mage och skrĂ€mde nĂ€stan livet ur mig. Nu ligger de pĂ„ varsin sida om mig, tur för dem att de Ă€r gillar att mysa :D :love:
 
Jobbar natt 3/3 och det ska bli sÄÄÄ skönt att fÄ sova nÄgra dagar nu innan jag gÄr pÄ nÀsta omgÄng jobbnÀtter. Tack och lov jobbar jag bara 2 nÀtter denna veckan, för det har varit lite vÀl mycket jobb pÄ senaste tiden. Jag som egentligen inte vill jobba...suck.

Jag lÀngtar tills jag blir pensionÀr!
 
Klockan Àr sex, det Àr min första lediga dag sen juni och jag har varit vaken en halvtimme. Varför? Det var vÀl onödigt..


VÀlkommen till klubben - jag Àr ledig sen i fredags och har vaknat runt 4 varenda dag hittills. Tidigare Àn nÀr jag jobbar. :cautious: Men, nÀr en Àr ledig kan en Ätminstone ligga kvar i sÀngen en stund! :D
 
VÀlkommen till klubben - jag Àr ledig sen i fredags och har vaknat runt 4 varenda dag hittills. Tidigare Àn nÀr jag jobbar. :cautious: Men, nÀr en Àr ledig kan en Ätminstone ligga kvar i sÀngen en stund! :D

Jag har en katt som hör nÀr jag vaknat och inte ger sig förrÀn hon fÄtt tillrÀckligt med gos. NÀr goset Àr avklarat krÀver hon mat.. Som en vÀluppfostrad kattslav gÄr jag upp och fixar det.
 
Hade en helsikes kvÀll igÄr. Har ordentligt med huvudvÀrk nu, sÄ hoppas innerligt att kompisen jag sover hos har Ipren.
FÄr sÄklart skylla mig sjÀlv, men ja.. Blev lite missbedömning av hur mycket jag tÄlde.
 
Njuter av min fantastiska hÀlsa.

8D30932D-B644-4C2E-B2D9-C3B24686E6C3.jpeg


Skoja đŸ™„đŸ˜·

Ps. Vafan Àre för sjukdom dÀr man endast har rakbladshals och ont i kroppen men det hela stÄr liksom stilla och utvecklar sig inte till en normal förkylning? (Skjut mig)
 
Ätit frukost, sett julkalendern och druckit kaffe.
Funderar över vad det beror pÄ att mina ögonlock Àr jÀÀttesvullna ?!? Idéer?
 
Sitter och syr. Funderar pÄ om jag har nÄgot bra tyg till foder, eller mÄste jag köpa? Det kÀnns onödigt.
Kan man ha en mörkt lila klÀnning med neongrönt foder? Tror jag har grönt sÄ det rÀcker.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
45 46 47
Svar
939
· Visningar
27 130
Senast: Asko
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag har stÀdat halva dagen och var sedan till sÀrbon pÄ jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igÄr pÄ TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 242
Senast: Mia_R
·
  • LĂ„st
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt nÀr jag grÀvde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 832
Senast: Bonita4
·
Fritid Jag har snart semester i tvÄ veckor. Till en början var tanken att Äka till Finland dÄ, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp