Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde nyss en ridkappa, en sån lång modell. Tänkte jag skulle slippa frysa röven av mig i ridhuset när jag är med ungarna på ridskolan i vinter 😅 Hemma rider jag och grejar gärna i overall pga lättvindigt men vill inte se ut som en jättebäbis när jag är med dom på ridskolan 😂
Ridkappa är suveränt. Håller benen torra när man rider också! Jag har haft en i oljerocksmodell och en skitsnygg från Kyra. Har tyvärr slitit ut bägge två
 
"Jag tränar inte längre. Eller, jag var på gymmet förra veckan men sen såg jag att min gjutjärnspanna fanns i lager så då blev jag så exalterad att jag var tvungen att gå där ifrån och köpa den."

Det är ändå prima folk man har till vänner, måste jag säga.
 
Det har varit så himla mörkt i skallen ett tag nu men nu börjar jag se någon form av ljus i tunneln. Det är så sjukt mycket nu på jobbet och jag vet att det blir kaos om någon vecka i privatlivet också. Ganska roligt kaos men jag kommer bli så vansinnigt utpumpad av det att jag går runt och är nervös.

Var inne med cykeln hos reparatören i går också, den är superskruttig och bromsarna är kassa så ville ha service. Fick utlåtandet att "Det är en charmig cykel, men jag gissar att den är från sent 80-tal, och alltså allt är ju rostigt... vill du ha den tiptop kommer det bli ca 4000kr och det vore vansinne. Vi kan fixa bromsarna och lite justeringar?"
:angel:
Han muttrade även något om att "man får faktiskt köpa ny..." medan han nödlagade pakethållaren som har skramlat runt fastsatt med endast en och en halv rostig skruv i evigheter och tejpade min sönderskurna sadel som han tyckte att jag "inte förtjänar, du blir ju blöt om rumpan om det regnar lite?!"
Ja, jag blir blöt. Dyngsur faktiskt. :cautious::D:o

Men orka engagera sig i att köpa ny cykel :arghh: Antar att jag måste... :meh:
 
Borde åka till bibblan och hämta ut en bok jag reserverat och så borde jag städa soprummet eftersom det är vår tur idag. Men det ösregnar ute så idag tänker jag faktiskt anamma mitt nya pluggliv helt och inte gå ut fören barnet behöver hämtas.
 
Gjort lite nytta/sysslor här hemma och gått en promenad; blöt och kall trots paraplyet och försökt få tag på människan som råddar i hyresförändringen men den går ju inte att nå. Lätt att lämna in papper inom 3 dar då när de igen skrivit fel siffror. Suck. Precis ätit lätt lunch, bara kaffe så ska jag sticka till stallet; ladda upp med ombyte kan gå åt när det regnar betydligt mer än värdelösa smhi-j*vla påstod och mellis :),
 
Sitter på verandan med ett glas vin. Klockan är 19.30 och det är 28 grader varmt, lagom luftfuktighet nu men sommaren är definitivt på väg....

Ska hämta upp tvätten och hänga snart medan sambon lagar middag..... en vanlig onsdagkväll i torrtropikerna, norra Australien....
 
Nyss hemkommen från dagliga verksamheten. Lyckades jobba på helt okej, närmar mig slutet på ett projekt och har börjat så smått på ett till. Men... min handledare berättade att hen ska placeras på ett annat ställe en tid och vips så känns det väldigt gruvsamt inför nästa vecka. Jag är mestadels självgående i mina arbetsuppgifter så det är inte problemet, utan att jag tyvärr inte litar på att de andra i personalen lyckas styra upp när det behövs, så att de andra brukarna inte är för högljudda eller stör mig på något annat sätt. Fan också, jag som precis tyckte att det började gå ganska bra. :(
 
"Jag tränar inte längre. Eller, jag var på gymmet förra veckan men sen såg jag att min gjutjärnspanna fanns i lager så då blev jag så exalterad att jag var tvungen att gå där ifrån och köpa den."

Det är ändå prima folk man har till vänner, måste jag säga.
Vad är det för en panna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp