Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter den sena lunchen var det himla skönt att slappa på soffan tillsammans innan jag förberedde middagen (potatisgratäng och fläskytterfile) till ikväll och bäddade rent. Medan älskling for iväg med traktorn ska jag ta en andra sväng till stallet för att plocka ur bilen och städa ur hästtransporten sen tänker jag inte göra mer idag! Återigen går de lediga helgerna på tok för fort...En ledig dag med mycket stall och häst som idag trivs jag oerhört bra med ❤.
 
I byggvaruaffären idag:
"Nej, tyvärr. Vi har inga skyddsmasker. De sålde slut när corona började. Sedan har vi inte fått in fler."

Jag må vara märklig, men om jag hade velat ha en ansiktsmask för att skydda mig mot ett virus så hade jag inte uppsökt närmsta byggvaruhus..... O_o

Jag skulle alltså köpa en för att skydda mig mot damm när jag borstar ner gammal rödfärg.

Fast manga ansiktsmasker mot byggdamm (med kol filter) haller samma kvalitet som N-95 masker och har salts slut har ocksa da de skyddar sa mycket battre mot roken som legat tjock har pa grund av skogsbranderna.
 
Proppmätt!
Äpple burgare med mozzarella och pommes
20200920_181358.jpg
 
Och där sjönk Bonprix i mina ögon.. Längst ned efter bruksanvisning och skötselråd på deras tygmasker:
" Våra tygmasker är inga medicinska produkter och skyddar inte heller dig eller andra från spridningen av SARS-CoV-2, eftersom ingen skyddande verkan har bevisats för dem. Att bära mask är snarare ett tecken på solidaritet med din omgivning."
Förstår att företag behöver/vill tjäna pengar.. Men det här känns verkligen inte okej!
 
Och där sjönk Bonprix i mina ögon.. Längst ned efter bruksanvisning och skötselråd på deras tygmasker:
" Våra tygmasker är inga medicinska produkter och skyddar inte heller dig eller andra från spridningen av SARS-CoV-2, eftersom ingen skyddande verkan har bevisats för dem. Att bära mask är snarare ett tecken på solidaritet med din omgivning."
Förstår att företag behöver/vill tjäna pengar.. Men det här känns verkligen inte okej!
De är iaf ärliga med att de inte skyddar. :(
 
Och där sjönk Bonprix i mina ögon.. Längst ned efter bruksanvisning och skötselråd på deras tygmasker:
" Våra tygmasker är inga medicinska produkter och skyddar inte heller dig eller andra från spridningen av SARS-CoV-2, eftersom ingen skyddande verkan har bevisats för dem. Att bära mask är snarare ett tecken på solidaritet med din omgivning."
Förstår att företag behöver/vill tjäna pengar.. Men det här känns verkligen inte okej!

Jag ser verkligen inte det konstiga? Det är väl snarare bra och öppen information. Vet inte exakt vad det gäller för produkt men är det vanliga tygmunskydd så är det ju ingen medicinsk utrustning, oavsett att någon form av munskydd (hemgjort om så är) är något många länder kräver just nu ...
 
De är iaf ärliga med att de inte skyddar. :(
Jag ser verkligen inte det konstiga? Det är väl snarare bra och öppen information. Vet inte exakt vad det gäller för produkt men är det vanliga tygmunskydd så är det ju ingen medicinsk utrustning, oavsett att någon form av munskydd (hemgjort om så är) är något många länder kräver just nu ...
Det är ju bra att de skriver att det faktiskt inte fungerar, men det är sättet de gör det på. Massa "coola" bilder på människor i ansiktsmask, texter som "Tygmask att bära när du rör dig ute i samhället", "Små gester med stor betydelse - tygmasker för hela familjen" och "Snygg på utsidan, skön på insidan" för att längst ned bara.. "haha, by the way, det här skyddar dig 0%".
På själva produktsidan står det även:

"Denna tygmask är inte en medicinsk produkt och den skyddar dig inte heller mot smitta. den är varken certifierad eller medicinskt testad. Denna typ av mask filtrerar inte bakterier och virus ur andningsluften, och den skyddar inte heller dig eller andra från spridningen av SARS-CoV-2, eftersom ingen skyddande verkan har bevisats för den."

Jag är alltså inte emot att de överhuvudtaget skriver ut informationen, jag är emot att de överhuvudtaget säljer detta och lurar in människor i tro att de gör en solidarisk handling mot andra människor i samhället, när det egentligen bara är en "modegrej" och inget annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 965
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 460
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 948
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 258
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp