Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska iväg och handla snart. Känner hur minsta lilla planering i stil med bestämma tid för något, lägga upp plan för dagen osv får mig stressad, även om det är en lugn plan utan direkta fasta tider osv... Känns som om kroppen bara vill ligga ihoprullad under en filt i soffan i ett halvår, samtidigt som jag själv blir smått rastlös av att inte ha gjort något ordentligt på en halv dag. "Höst" tror jag bestämt det kallas, i kombination med skitschema på jobbet. Usch vad jag inte vill någonting. Vet inte riktigt hur jag ska få ordning på det heller. Det är svårt när allt känns fel.
 
Ska ut och greja i trädgården nu när dimman lättat :D
Här har den lättat nu, men det var bra dimmigt när vi åkte iväg och hämtade hö för några timmar sedan....

Ska dra igång fyllningarna till tårtorna alldeles strax :up: ! Skulle egentligen fixat en fin baby shower-tårta till en kollega förra veckan. Men då blev jag ju sjuk.... :( Tar igen det genom att fixa födelsedagstårtor till en annan kollegas ära i stället. Mycket av ingredienserna hade jag ju redan köpt, så de väntade bara på ett bra tillfälle :) !
 
Ska iväg och handla snart. Känner hur minsta lilla planering i stil med bestämma tid för något, lägga upp plan för dagen osv får mig stressad, även om det är en lugn plan utan direkta fasta tider osv... Känns som om kroppen bara vill ligga ihoprullad under en filt i soffan i ett halvår, samtidigt som jag själv blir smått rastlös av att inte ha gjort något ordentligt på en halv dag. "Höst" tror jag bestämt det kallas, i kombination med skitschema på jobbet. Usch vad jag inte vill någonting. Vet inte riktigt hur jag ska få ordning på det heller. Det är svårt när allt känns fel.

Jag kan tyvärr inte komma med några peppande ord, jag känner precis samma. Har precis kravlat mig ur sängen, intagit en kopp kaffe och känner att jag MÅSTE GÖRA NÅGOT av dagen, men har inte minsta lust att göra någonting alls. Förstår inte hur folk kan tycka att det här är den bästa årstiden, mys med tända ljus ... Jag vill redan gå i ide.
 
I byggvaruaffären idag:
"Nej, tyvärr. Vi har inga skyddsmasker. De sålde slut när corona började. Sedan har vi inte fått in fler."

Jag må vara märklig, men om jag hade velat ha en ansiktsmask för att skydda mig mot ett virus så hade jag inte uppsökt närmsta byggvaruhus..... O_o

Jag skulle alltså köpa en för att skydda mig mot damm när jag borstar ner gammal rödfärg.
 
I byggvaruaffären idag:
"Nej, tyvärr. Vi har inga skyddsmasker. De sålde slut när corona började. Sedan har vi inte fått in fler."

Jag må vara märklig, men om jag hade velat ha en ansiktsmask för att skydda mig mot ett virus så hade jag inte uppsökt närmsta byggvaruhus..... O_o

Jag skulle alltså köpa en för att skydda mig mot damm när jag borstar ner gammal rödfärg.
Det är ju så det är tyvärr. Det finns inga masker någonstans.
Vi letar som tokar efter masker för damm, och masker för att jobba med plast (polystyren) på jobbet. Slut överallt.

Men man ser aldrig någon på tunnelbanan med masker? 🤔
 
Det är ju så det är tyvärr. Det finns inga masker någonstans.
Vi letar som tokar efter masker för damm, och masker för att jobba med plast (polystyren) på jobbet. Slut överallt.

Men man ser aldrig någon på tunnelbanan med masker? 🤔
Nä. Eller hur? Man såg nog inga storbakare heller, trots att både jäst och mjöl var tvärslut i flera veckor.... ;)

Folk har väl ett litet lager hemma, tänker jag..... Om utifall att......
 
Fernissat tavla som i em ska hämtas av sin nya ägare!

16F7511E-64FC-46E3-833B-CB1C8B1C072D.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 965
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 460
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 948
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 258
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp