Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och försöker varva ner. Inte helt lätt. Har fått tid hos psykolog om en dryg vecka och oroar mig redan nu för hur det ska bli. Fick tid via vårdcentralen, kände att jag behöver få ordning på hjärnan för att allt är sånt kaos.

Oroar mig väl mest för att de ska tycka att jag kommer dit i onödan och precis som när jag var yngre bara säga att det är pga lathet som allt känns så jobbigt... men men. Jag ska ge det en chans iaf. Killen jag träffar har pratat massor om hur mycket hjälp som finns att få och att det kanske skulle vara bra för mig att prata med någon iaf.
 
Vi gick ju upp med tuppen och när sambon åkt städade och pysslade jag lite hemma innan jag åkte till stallet 😊. Handlade på vägen bla lunch och lördagsgodis 😄 som jag tog med och åt ute i solen 😍. Blev såå trött av maten och vårvärmen och det var jag visst inte ensam om 😆. Pållan var inte överdrivet pigg idag och vilade medan jag byggde ett hinder 😂 men efter det piggnade hon till och bjöd fint 😍; red barbacka idag och travhoppade ett litet kryss och hade skojigt :love:.
I dag fick det bli en lång (typ 6 timmar) och härlig dag I stallet och bara vara, skönt ❤. Testade att dammsuga hästskit I hagen och vilken bra grej 👍. Gissa hur huuuungrig jag var sedan och hur gott det var med premiärgrillat 🤩😋.
 
Har man tvättmaskin i köket som i England @Sel har du det? Så borde man kunna ha en diskmaskin i badrummet. Alt diska i badkaret så kan man diska allt på samma gång :idea:
Jajemen, vår tvättmaskins plats är solklart i köket! Har nog aldrig varit hemma hos någon som inte har den där faktiskt. Tveksamt dock om jag tycker att diskmaskin i badrummet är en bra idé... :D
Alltså, en diskmaskin är tyvärr inte magisk. Man måste fortfarande både fylla och tömma den :arghh: Det en av mina värsta hushållssysslor :angel:
Kan skriva under på det! Vår diskbänk är för nuvarande belamrad av disk - för att ingen av oss orkat plocka ur diskmaskinen som blev klar i eftermiddags. Pedanten i mig dör lite, men en annan sida tänker att det kan vara bra att öva på att ha det lite stökigt ibland. Ikväll har jag definitivt inte energi att ta tag i saken, det får bli imorgon istället!
 
Jag sitter i soffan under en gosig filt och funderar på att gå och lägga mig :o Klockan är inte ens 22 än! Har haft massor av energi hela dagen men efter middagen (och ett ganska stort glas rödvin :angel:) var det som att luften gick ur mig... Men jag kan i alla fall gå och lägga mig med en nöjd känsla i kroppen - på dagens hoppträning med medryttarhästen vågade jag hoppa högre än jag gjort på många, många år! En hel meter minsann! Fy vad högt det kändes, men vi överlevde bevisligen båda två och hästen är värd sin vikt i guld :heart

Nä, nu tror jag att jag ska krypa till kojs med ett leende på läpparna och en bra bok i händerna :)
 
Kan skriva under på det! Vår diskbänk är för nuvarande belamrad av disk - för att ingen av oss orkat plocka ur diskmaskinen som blev klar i eftermiddags. Pedanten i mig dör lite, men en annan sida tänker att det kan vara bra att öva på att ha det lite stökigt ibland. Ikväll har jag definitivt inte energi att ta tag i saken, det får bli imorgon istället!
Min far hade en idé om att installera två diskmaskiner - en man ställde smutsig disk i och en som man samtidigt tog den rena disken ur.
@Ninnurur och @MJLee - kan inte ni testa hans idé? :idea: :D
 
Jag avskyr också att plocka ur diskmaskinen för övrigt, det blir liksom aldrig gjort. Är glad utan diskmaskin! Handdisken blir i och för sig inte heller gjord sådär jätteofta, men på det stora hela är det ju färre moment i det. ^^
 
Så roligt idag med sambons ena present till mig. Jag har funderat på att skaffa ny tömkörningsgjord. Sambon hade då noterat det och letat upp en han tyckte var bra redan för några månader sen. Jag skrev en önskelista enligt önskan från honom och andra i familjen. Men den listan blev väldigt försenad och jag var så impad över att vad han nu än beställt hann fram på två dagar.
Han hade ju beställt långt innan. 😅 Kul att vi båda valt samma gjord som enda alternativ pga hur de funkar/är gjorda. Så den jag önskade mig fick jag. Helt klart fördel med sambo som också är hästmänniska. 👌
Roligt att en person trodde det var ngt jag skulle ha på mig med allt läder och spännen. 🤣
Sambon sa till mig att han ”köpt den av Pelle och Kalle, ett par vi känner, som använt den där i en massa år”. Och människan fattade som att de använde den på sig själva liksom. 🤣
 
Så roligt idag med sambons ena present till mig. Jag har funderat på att skaffa ny tömkörningsgjord. Sambon hade då noterat det och letat upp en han tyckte var bra redan för några månader sen. Jag skrev en önskelista enligt önskan från honom och andra i familjen. Men den listan blev väldigt försenad och jag var så impad över att vad han nu än beställt hann fram på två dagar.
Han hade ju beställt långt innan. 😅 Kul att vi båda valt samma gjord som enda alternativ pga hur de funkar/är gjorda. Så den jag önskade mig fick jag. Helt klart fördel med sambo som också är hästmänniska. 👌
Roligt att en person trodde det var ngt jag skulle ha på mig med allt läder och spännen. 🤣
Sambon sa till mig att han ”köpt den av Pelle och Kalle, ett par vi känner, som använt den där i en massa år”. Och människan fattade som att de använde den på sig själva liksom. 🤣
Grattis!

Vilken gjord blev det? 🙂
 
Trodde inte jag skulle palla spindelgruppen ikväll, men jag bestämde mig för att vara med ändå. Skönt att skingra tankarna.

Utöver alla creepy crawlies fick vi besök av ett gäng mycket busiga illrar, samt mjölmaskmannen som delade med sig av sina nya recept på ugnsbakade larver och åt en munfull eller två i live-video. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
855
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 084
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp