Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Globus Deluxe. Jag ville ha med ledad däckel iom bra passform på olika individer och två magstroppar IOM att jag vill ha hästens vanliga sadelgjord(Tixerand) till min egen iaf.
Bra jobbat sambo!👌
Den verkar bra!

Tränat endel för AE tidigare som är fixerad vid "sin" gjord, så skönt att läsa att du gillar Globus. Numera har vi lagt all seriös träning bakom oss dock. 😅
 
Den verkar bra!

Tränat endel för AE tidigare som är fixerad vid "sin" gjord, så skönt att läsa att du gillar Globus. Numera har vi lagt all seriös träning bakom oss dock. 😅
Ja, vi får se när jag testat lägga på den. 😅

Sambon umgicks mycket med AE förut och hade för sig att han jobbat mkt med Globus innan Tärnsjö gjorde hans gjord.

Jag har jobbat en del med hans gjord. Men jag vill gärna bredda anläggningsytan och ha ett material som är mer elastiskt än läder. Även om jag spänner löst.

AEs gjord är ju rätt smal och har bara en stropp. Jag har kört Tixerandgjord på den med. Men det blir inte optimalt tycker jag. Den är ju i fin kvalitet och så. Men ja..
Förut var väl den ensam om ledad däckel och man föll för den pga det. Nu finns ju fler.
 
Ja, vi får se när jag testat lägga på den. 😅

Sambon umgicks mycket med AE förut och hade för sig att han jobbat mkt med Globus innan Tärnsjö gjorde hans gjord.

Jag har jobbat en del med hans gjord. Men jag vill gärna bredda anläggningsytan och ha ett material som är mer elastiskt än läder. Även om jag spänner löst.

AEs gjord är ju rätt smal och har bara en stropp. Jag har kört Tixerandgjord på den med. Men det blir inte optimalt tycker jag. Den är ju i fin kvalitet och så. Men ja..
Förut var väl den ensam om ledad däckel och man föll för den pga det. Nu finns ju fler.
Hade dock gärna haft ledad däckel till giggselen. Har det såklart till lokselen, men tyvärr en vanlig till giggselen. Får ha gelunderlägg för att den ska ligga riktigt bra, hade sluppit det med en ledad..
 
Inga problem att diska för hand om man har fint porslin ;) Igår åt jag på en tallrik från 1850-talet :love:
Jag har porslin från IKEA
Jag har tänkt ibland att det vore roligt att titta efter enstaka exemplar, hos auktioner eller liknande, och samla ihop till en udda samling istället för många likadana.

Jag har assietter till kattens blötfoder och de är alla olika, ger lite glädje i vardagen typ :D
 
Första natten utan täcke över plantorna ute, och de verkar ha klarat sig allesammans! Jag och tanten har inspekterat - grannarna måste tro jag är lite stollig som ränner runt och petar i rabatten i morgonrock klockan sex på morgonen.
 
Har lite att göra idag.... :)
Varit uppe sedan kl 7 och planerat inför jobbveckan.
Nu ska jag kolla över vad vi behöver handla och om ett par timmar ska vi åka och hämta hö, samt veckohandla på vägen tillbaka. Ska också inom en butik som bl.a. säljer växter, och se om jag kan hitta något spännande till mina föräldrars födelsedagar. Pappa fyller imorgon och mamma på lördag.
 
Försöker skriva något klokt om den salutogena teorin. Jag har läst så mycket av andra att jag inte riktig kan sortera vad som är "mitt" och vad som är "deras" och vill inte råka plagiera av misstag (ibland är gott minne inte en fördel). Men det lossnar nog snart. Hoppas jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
567
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
994
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
68 135
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 613
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp