Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snittat 4 timmars sömn i veckan och idag sa kroppen ifrån i stallet. Börja skaka i händer och ben säkert en kombination av lågt blodsocker och sömnbrist. Har 4 tentor inom loppet av ett par veckor, funderar på hur jag ska orka ta mig igenom dem. Fick lite skäll av mamma idag att jag måste vila, ja när ska jag ha tid med de 🧐 Mina dagar går i ett och när jag blir stressad gör mina sömnproblem sig påminda. Måste nog ringa VC på måndag och be dem skriva ut sömntabletter igen innan jag kraschar igen. Är på god väg igen, och de är för att allt tar så jäkla mycket energi från mig. Folk som krånglar, möten, tentor, föreläsningar och hästar.

Och utan hästarna orkar jag inte med vardagen, de är viktiga för min hälsa. Snark svår kombination när man inte sover. Men nu är de helg,ska skriva klart omarbetningen av vfu rapporten sen börja beta av de andra i tur och ordning.
Har ni ingen studenthälsa du kan ta kontakt med?

Jag fick komma till en psykolog där under mitt examensarbete när jag höll på att gå in i väggen. Fick bra hjälp med hur jag kunde strukturera upp och tänka för att det skulle fungera. Utan henne hade arbetet aldrig blivit klart.
 
VARFOR har jag en hund som kraks harbollar? :banghead: Tva ganger, forst i natt och sedan nu pa morgonen :wtf: Det ar sa himla ackligt och jag trodde det var over nar jag inte har katt langre ... men neeejjj ,,, da borjar Princess Diva i stallet :cautious:
 
Grattis @Aliisa !!

kolla vilken snygg tårta jag bakade :angel:

58144C29-DABC-48F2-9750-64CD0F85A3EB.jpeg
 
Happ, varit och handlat mediciner för 1100, kommer snart upp i högkostnaden. Mest irriterande är dock de där sista ynka kronorna som man kan hålla på med i veckor, tio kronor, fem, två. Jag har bokstavligen betalat en krona en gång innan högkostnaden kickade in.

Glömde att köpa popcorn :banghead: försöker vara lite mer nyttig och då är popcorn bra. Och aluminiumfolie. Bugger och dubbel bugger.
 
Fyller år idag så vi ska snart åka iväg till en vandringsled :)

De håller på att göra grusväg av vägen utanför oss (:banana:) och så nu gör de även i ordning vägen upp till vårat hus. Så snällt! Jag fick min mamma att springa ner med en chokladkaka som tack, inte så mycket men tror att de förstår att vi är väldigt tacksamma :)

Grattis på födelsedagen! 🎈
 
Hemma äntligen! Käkar havregrynsgröt med äpple och kanel och myser av värmen och att jag slipper vara på jobbet bland alla taskmörtar ett tag nu :up:

Kompisen skulle käka nån ny medicin som man kan bli yr av i början och känner sig orolig. Så ska dit och sova över i morgon så kan vi ha spel och filmkväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
962
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 107
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp