Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fredag. Jobba 07.45-13 som vanligt, sedan hem och få tag i Agria. Misstänker att veterinären missat att ta röntgen på separat faktura och det är därför Agria inte ersatt (katt skulle opereras under ögat, jag ville passa på att kolla för FORL/TR medan han var sövd = jag får betala tandröntgen själv). Får nysta i det idag.

Ska även se vilken diskmaskin som kan passa i köket :angel: Maken är väldigt nära att ge med sig :angel:
 
Börja den här fredagen med att lägga bud på en stol, det vore en perfekt present till syrran, hon har tre såna stolar och vill ha en fjärde. Stolen är ovanlig på auktion och säljs de är det ofta fyra tillsammans. Så jag hoppas att jag kan få den här. :)
Sen blir det hämta mina nya glasögon idag och plugga! :) I kväll ska vi käka hos utökade familjen, även om den är lite decimerad, vårbruket pågår för fullt. :)
 
Startat upp dagens hemmajobb. Och sitter och myser för mig själv eftersom det verkar som att våra krångliga grannar ger sig av i helgen. Igår kväll stod en hyrd lastbil utanför och det bars möbler - och precis nu rullade killen iväg med första lasset. Halle-fucking-lujah!
 
Tidigare i veckan fick jag veta att hålet på ett av sommardäcken till vår SUV var utom räddning, och vi behövde köpa nya däck. Det är inga billiga däck då allt till den bilen är special, så jag har fått trassla lite för att se hur vi kan få loss dom pengarna. Idag ringde min man och de har provat att laga däcket så mannen har fått i uppgift att prova det i helgen. Så jag sa till mannen att han skulle köpa lite gofika till dom för att de testat om det går att laga :D En fördel med att mannen arbetat på sin arbetsplats i 8 år, för mannens chef är son till däcksfirmans chef. Hängde ni med? :rofl:
 
Dags att försöka göra klart hemtentan innan 23.59 ikväll 😆 Katterna är på balkongen i solen. En sitter på räcket och den andra ligger i stolen. Puck är lycklig för husse är hemma igen efter jobbet och då måste han springa runt runt för att uttrycka sin lycka 🤣
 
Halvdag och jag har bestämt mig för att göra några enklare grejer bara och sen kanske flexa ut om jag blir klar tidigt.
Har varit lite trött och på dåligt humör senaste tiden så jag känner att jag kanske behöver det för att återhämta mig lite. :) Katten ligger bredvid i soffan i en solfläck och ser väldans nöjd ut med livet, ganska lockande att göra henne sällskap där men då somnar jag väl :angel::D
 
Varit uppe en timme och ändå inte kommit längre än till kaffekopp i soffan.
Men inte så dumt, vaknade utan larm igen, utvilad, efter ca 6,5h sömn.. Vad sker? :cautious:

Det verkar också vara strååålande sol, bäst att lägga bubbel och rosé på kylning så man kan hänga på balkongen sen. Något roligt ska man väl ha medan man väntar på covid-svar :angel: Karantän utan symtom behöver guldkant, ahem.
 
Vad gör vi? Jag letar efter Jinns som är spårlöst försvunnen. Kan hon möjligtvis öppna dörrar själv???

Är Jinns en katt? Katter lever i ett parallell universum dit de kommer och går när de så behagar. Jag har förtvivlat letat försvunna katter i en tvåa. Megara försvinner, sedan dyker hon upp igen, lite efter att jag fått panik och tror att nu har hon smitit ut genom dörren (något av ett mirakel eftersom den är låst) eller trillat ner från balkongen (balkongdörr stängd hela tiden).

Sedan står hon bara helt plötsligt där och jag har ingen aning om var hon kom ifrån eftersom jag letat på alla möjliga och omöjliga platser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
48 49 50
Svar
985
· Visningar
28 205
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
708
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 120
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 155
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp