Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är Jinns en katt? Katter lever i ett parallell universum dit de kommer och går när de så behagar. Jag har förtvivlat letat försvunna katter i en tvåa. Megara försvinner, sedan dyker hon upp igen, lite efter att jag fått panik och tror att nu har hon smitit ut genom dörren (något av ett mirakel eftersom den är låst) eller trillat ner från balkongen (balkongdörr stängd hela tiden).

Sedan står hon bara helt plötsligt där och jag har ingen aning om var hon kom ifrån eftersom jag letat på alla möjliga och omöjliga platser.

Jotack. Jag har vänt upp och ner på lägenheten (strax under 30kvm), inkl letat under sängen och bakom allt, efter Lillebror. Lillebror är en katt på ca 4,5kg, så inte pytteliten även om han inte är störst. Putsväckborta. Och han har alltid dykt upp inomhus när det hänt, i nämnda lägenhet. :cautious:
 
På jobb men jag gör inte många knop. Finns 10 000 saker att ta tag i men jag tar 3. Det är dagens utkörningar sen räcker det.

Ska köpa telefon i dagsläget har jag nämligen jobb/privata i en och samma. Det har gått aldles utmärkt sen jag startade här då det är ytterst sällan någon ringer efter kl 17 i jobbsammanhang. Dock kommer jag inte kunna låta bli att svara om jag är hemma när det ringer under arbetstid så att säga så lika bra skaffa en ny.

Jag är en samsung användare så fortsätter gärna med denna. Någon som har tpps på vilken man ska kolla efter?
 
På jobb men jag gör inte många knop. Finns 10 000 saker att ta tag i men jag tar 3. Det är dagens utkörningar sen räcker det.

Ska köpa telefon i dagsläget har jag nämligen jobb/privata i en och samma. Det har gått aldles utmärkt sen jag startade här då det är ytterst sällan någon ringer efter kl 17 i jobbsammanhang. Dock kommer jag inte kunna låta bli att svara om jag är hemma när det ringer under arbetstid så att säga så lika bra skaffa en ny.

Jag är en samsung användare så fortsätter gärna med denna. Någon som har tpps på vilken man ska kolla efter?

Jag har två separata telefoner av samma anledning, men tipsar också om att kolla upp möjligheten att ha dubbla simkort i den du har i dagsläget om du trivs med telefonen. Då ska det gå (vad jag förstår, jag kollade på det lite när jag tackade ja till en jobbtelefon, med det finns säkert någon som kan det bättre än mig) att stänga av det ena numret för inkommande samtal när man är ledig men utan att behöva byta telefon. :)
 
Jag har två separata telefoner av samma anledning, men tipsar också om att kolla upp möjligheten att ha dubbla simkort i den du har i dagsläget om du trivs med telefonen. Då ska det gå (vad jag förstår, jag kollade på det lite när jag tackade ja till en jobbtelefon, med det finns säkert någon som kan det bättre än mig) att stänga av det ena numret för inkommande samtal när man är ledig men utan att behöva byta telefon. :)

Funderat på detta också men då måste jag be dem skicka ny från jobbet och det känns lite vanskligt just nu :D

Bara hej jag vill ha ny telefon med dubbla simkort och när jag får det går jag hem en månad. Känns lite sisådär :D
 
Funderat på detta också men då måste jag be dem skicka ny från jobbet och det känns lite vanskligt just nu :D

Bara hej jag vill ha ny telefon med dubbla simkort och när jag får det går jag hem en månad. Känns lite sisådär :D

Ah, nej jag tänkte om den du hade redan nu hade plats för dubbla sim, förstår om det inte är ett alternativ om den inte har det :laugh:
 
Hemma. Hämtat ut krukorna och de passar storleksmässigt men nu börjar jag bli lite tveksam om fungerar estetiskt. Men samtidigt känns det inte som jag kan springa tillbaka med krukor för tredje gången och byta 🙈 utan måste säga nej att nu ser det bra ut. Penséer ser fina ut även om jag nu ångrar att jag beställde lila och inte rosa.

Kilade även inom min asiatiska butik så nu har jag koreanskt sticky rice (tio kg, puh), kimchi :d ingefära, böngroddar och salladslök. Så allt fixat inför marinering och pork bulgogi imorgon.
 
Skulle också behöva det, less på att byta mellan glasögonen hela tiden.. Så jag är väl också gammal. 😅
:) Jag har valt att ta abonnemang hos synsam just för att det började bli dags för förändringar, ja det kostar antagligen mer men det är samma kostnad varje månad och jag unnar mig att ha både solglasögon och två par "vanliga" glasögon och kollar upp synen regelbundet! :) Tidigare har jag dragit på det och tyckt att det nog går ett tag till.
 
:) Jag har valt att ta abonnemang hos synsam just för att det började bli dags för förändringar, ja det kostar antagligen mer men det är samma kostnad varje månad och jag unnar mig att ha både solglasögon och två par "vanliga" glasögon och kollar upp synen regelbundet! :) Tidigare har jag dragit på det och tyckt att det nog går ett tag till.
Låter ju bra!

Skulle behövt solglasögon med styrka, nu när jag kör bil och det är soligt har jag solglasögon över mina vanliga..
 
:banana:Så glad för min studiekompis skull, i morse pratade vi och hen var lite uppgiven och undrade hur allt skulle bli när vi blir klara. Ett par timmar senare ringde hen igen och grät av glädje, hen hade fått samtal från en arbetsplats som hen gillar och hen blir fast anställd från hösten med precis det hen vill jobba med. Så underbart glad för hen, hen förtjänar att det äntligen går hen väg. :love:
 
Låter ju bra!

Skulle behövt solglasögon med styrka, nu när jag kör bil och det är soligt har jag solglasögon över mina vanliga..
Det är verkligen helt underbart med solglasögon med styrka, jag fattar inte hur jag har orkat utan i så många år! Det finns verkligen en massa nackdelar med abonnemang också, och man bör titta över så att det passar en själv men för mig var det rätt val. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
47 48 49
Svar
979
· Visningar
28 093
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
708
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 155
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp