Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha jaha jaha.
Doktorn jag träffade i tisdags har fått positivt provsvar.

Fantastiskt OM jag fått det just från en läkare 🙄 The irony. (Okej, psykolog, men ändå.)
Så ska beställa test som lär komma på måndag, hoppas på svar till tisdag.

Det ska vara sol. Jag har inga symtom. (O)rimliga mängder rosé på balkongen? Svar ja.
Ångrar att jag inte köpte en massa god plockmat igår nu juuu. Men rosé räcker långt :D
 
Har du testat solglasögon som går ovanpå de vanliga? Jag är jättenöjd med mina och tycker de ser helt ok ut. Jag har köpt mina på ICA Maxi för 199kr men de har haft utförsäljning nu med 30% rabatt.
Hade sådana där man hade förr som man satte på glasögonen och kunde fälla upp förut, mest för att det såg töntigt coolt ut.. 😅 Men de gick sönder, så nu kör jag med två par igen.
Men vet om att det finns sådana som du skrev om, ska kolla efter det. Tack för påminnelsen!
 
IMG_20210430_112713_692.jpg

Farbror Trul säger chilla de är helg 🙅🏻❤️ Haha ibland är han verkligen en livsnjutare delux. Tänk om man kunde ha den inställningen till livet!
 
Hade sådana där man hade förr som man satte på glasögonen och kunde fälla upp förut, mest för att det såg töntigt coolt ut.. 😅 Men de gick sönder, så nu kör jag med två par igen.
Men vet om att det finns sådana som du skrev om, ska kolla efter det. Tack för påminnelsen!
Sun covers brukar de kallas. Jag använder det året om! En av mina modeller har snodd i nacken vilket är mycket smidigt när man badar ute på sommaren, då behöver man inte oroa sig för att tappa något av glasögonsparen :up:
 
:nailbiting: Min chef hörde just av sig och undrade om jag hade tid för ett samtal om framtiden. Jag har i dagsläget en tjänst som avslutas i juni men har sökt en fast tjänst som jag verkligen vill ha hos dem. Jag vet att det är många sökande men jag hoppas att jag ändå har möjligheten trots att jag inte har så stor erfarenhet än. Så nu är det bara att vänta tills han har svarat på mitt meddelande att jag har tid under hela dagen. Den kan vara så att han vill berätta att de har gått vidare med andra sökande men jag hoppas att det är för att säga att de vill erbjuda mig tjänsten.
 
Jag skäms. Bokade en träff för att möta en person igår kväll och köpa en barnjacka, missade tiden helt och hörde inte telefonen. Vi skulle träffas imorse istället på jobbet. Missade tiden igen och hörde inte telefonen nu heller.

Jag skäms som en räv! Jag brukar aldrig missa sånt här. Skrev såklart och bad om ursäkt så gott jag kunde men hatar att det blev såhär. Så fruktansvärt dåligt!

Mitt huvud är nog så fullt med allt som händer så ska inte hålla på men sånt här, men stackars människa… nog för att hon inte åkte extra men hon fick ju ändå vänta förgäves, fy mig!
 
Ska hämta barnet, hade planerat skattjakt men jag är alldeles för trött (inte sagt något till barnet). Sen ringde hans pappa och var less för att KFM kungjort datum för när saker och ting som de hämtade ska säljas (trots överklagandet, som KFM för övrigt lämnade till fel tingsrätt). Och jag känner bara hur färdig jag är med alla andras krångel. Får jag fast tjänst på jobbet nu börjar jag planera flytt lite mer snart än tänkt.
 
Vet inte om jag ska vara less eller imponerad..
Har lagt flera timmar på ett par mattelektioner. Den första tyckte jag blev ganska invecklad från vad jag just läst, men gick ändå bra tillslut. Den efter blev (verkligen) rena grekiskan, så pass att jag helt sonika stängde datorn i ett par timmar 😅

Provade igen att läsa igenom nu, och förstod ändå inget.
Tittade på kursplanen på hemsidan. Inser att någonstans har jag tryckt fel, och hamnat på Matematik 3 istället för Matematik 2 :idea:

Stolt att jag fattade ens lite av det, och nu lyckligt tillbaka på Matematik 2 :D
 
Kors i taket, jag har fått svar.

Anställningsbevis men det saknas väldigt mycket och lönen ska vi inte ens tala om.

Svarade kort att ingångslönen på det yrke som jag faktiskt är anställd som ligger på helt andra premisser. (vi snackar 15 000,-) Bad dem helt enkelt kika på detta och återkoppla till mig innan dagens slut.

Och jag fick svar att de ska tittat på det i juni kanske. Först ska de ta ett samtal med tidigare chef till mig.

Så på måndag tar jag ett snack med de siom var villiga att ge mig ett nytt jobb. Enligt gamla avtal så har jag en månads uppsägninsgtid och nej men vad tråkigt att jag blir sjuksrkiven en månda. Jättejobbigt verkligen.

Kan säga att när jag kom till jobet och redan "släppt" allt så har mitt blodsocker legat konstant lågt. Snacka om press vanlitvis brukar jag få ta flera extra enheter var dag men nu måste jag äta.

Ska skriva ihop mina timmar idag sen lämnar jag datorn mm
 
Är Jinns en katt? Katter lever i ett parallell universum dit de kommer och går när de så behagar. Jag har förtvivlat letat försvunna katter i en tvåa. Megara försvinner, sedan dyker hon upp igen, lite efter att jag fått panik och tror att nu har hon smitit ut genom dörren (något av ett mirakel eftersom den är låst) eller trillat ner från balkongen (balkongdörr stängd hela tiden).

Sedan står hon bara helt plötsligt där och jag har ingen aning om var hon kom ifrån eftersom jag letat på alla möjliga och omöjliga platser.
Jajjemän!
Hon var ute och som jag letat ÖVERALLT :confused:!!
Kom in och såg bara nämen hej här är jag :)
Och själv kröp jag under trappen och runt överallt :arghh:

Men hon är så underbar så vad göra 😅🤷‍♀️
 
:crazy: Åh det där blev lite jobbigt, de kan inte erbjuda mig 100% tjänsten utan kommer att anställa någon med mer erfarenhet, vilket jag förstår. Men de vill ha mig kvar, men det kanske inte räcker till 100 % men kanske ändå pga av omständigheter som inte riktigt är klara än. Det kommer även öppnas upp för en fast tjänst längre fram även om de självklart inte kan garantera den heller. :crazy: Så frågan är om jag ska jobba kvar på visstidsanställning ett år till och sen hoppas på det bästa. Samtidigt har jag en annan ansökan inskickad där ansökningstiden inte har gått ut än. Åh alla dessa beslut...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
855
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp