Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste på Facebook:

"Självklart vill vi dela med oss av denna xxx till förmån för/finansiering av billigare alkohol o drogfria aktiviteter för i första hand barn och unga...."

Jag behövde verkligen läsa två gånger innan jag förstod att de inte ville finansiera billig alkohol till barnen :rofl:
 
Det är synd om mig 😫
Så förkyld!! Tog ju test i måndags och glad i hågen jobbade jag igår, det skulle jag inte gjort… mådde inte bra men pinade mig igenom dagen, däckade hemma vid 17 och gick bara upp vid 19:30 för att äta lite. Äcklig mat har jag också 😫 Och feber och skit! Har ätit frukost nu och ska nog lägga mig igen strax. 💩
 
Det är synd om mig 😫
Så förkyld!! Tog ju test i måndags och glad i hågen jobbade jag igår, det skulle jag inte gjort… mådde inte bra men pinade mig igenom dagen, däckade hemma vid 17 och gick bara upp vid 19:30 för att äta lite. Äcklig mat har jag också 😫 Och feber och skit! Har ätit frukost nu och ska nog lägga mig igen strax. 💩
Krya på dig!
 
Tjoho fick okej på att gå en kurs för att lära mig "jobba smartare" :banana:
Chefen tyckte att det verkar klokt iom att han ser att jag har mycket och spretigt på mitt bord, och att det kommer gynna både mig och jobbet.
Som receptionist, ansvarig för skolans accessystem, brandansvarig, webbadministratör, sociala media administratör, kemikalieansvarig, vaktmästare, ansvarig för digitalisering, ansvarig för farligt avfall, intranätadministratör, utbildare inom kemifrågor och festfixare är jag mycket tacksam.

Det här kanske är vägen till en lite mer strukturerad arbetsdag. Jag är van att hålla massor bollar i luften samtidigt, men i bland känns det verkligen övermäktigt!
 
På jobbet, lite piggare idag :) Gjorde gott med sovmorgon även om det fortfarande kliar lite i ögonen. Funderar på att testa ha en dag nästan helt utan skärm eller läsning i helgen 🤔 beror på vädret dock, fortsätter det spöregna så nä... Men är det uppehåll vore det inte helt fel att grilla ute vid sjön istället :laugh:
 
Tjoho fick okej på att gå en kurs för att lära mig "jobba smartare" :banana:
Chefen tyckte att det verkar klokt iom att han ser att jag har mycket och spretigt på mitt bord, och att det kommer gynna både mig och jobbet.
Som receptionist, ansvarig för skolans accessystem, brandansvarig, webbadministratör, sociala media administratör, kemikalieansvarig, vaktmästare, ansvarig för digitalisering, ansvarig för farligt avfall, intranätadministratör, utbildare inom kemifrågor och festfixare är jag mycket tacksam.

Det här kanske är vägen till en lite mer strukturerad arbetsdag. Jag är van att hålla massor bollar i luften samtidigt, men i bland känns det verkligen övermäktigt!

Jag hoppas verkligen att du får betalt för alla dessa uppgifter, och inte tar på dig alla rollerna som gratis extraarbete utöver din arbetsbeskrivning?
 
Är hungrig men vet inte vad jag är sugen på. Definitivt inte den maten jag har hemma. Men kommer inte orka ta mig någonstans för att köpa något heller och blir också lite snål. Kanske får bli en äggmacka bara.

Min köttfärs”gryta” blev inte god, frågan är om jag ska kasta den, frysa den eller faktiskt pina i mig den…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 611
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 206
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 972
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp