Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har i nuläget precis råd med ett grässtrå på uppfarten! Det går bra nu mannen :D

visst finns det en del gamla kulturhus som är hyresrätter? Där kan en ju kanske bli erbjuden lägga lagom till 100-årsdagen :D

Yep! Det finns en hel del HR (hus/lägenheter) som erbjuds de som anses tillfört kulturen något. Så måla på ett antal år så kanske du kan få ett underbart hus med utsikt över vattnet ;) Eller flytta till villan (gamla intendenten för Långholmens fängelse). Den har en underbar utsikt och är stor och fin på det där 1800-taletviset. De ligger iofs till största delen på Södermalm, ett arv från när Södermalm var bohemiskt, fattigt på det där Paris Montmartre viset. Med svältande artister, alkisar och sunkiga hak där unga diskuterade hur de skulle förändra världen över billigt rödvin och en puff eller två.
 
Nä. Dock kommer det nog inte upp jättefrekvent på hemnet

Här kan du läsa mer tex
https://www.rc.se/till-salu-djurgarden/

Bara börja spara och slå till 😅😅

Minns för länge sen när jag jobbade extra på hemtjänsten och joggade runt i området. Hög medelålder där. Minns också att jag var hos en mysig tant som bodde på Kastellholmen. Där tror jag att de flesta byggnaderna tillhör kronan men inte helt säker. Hennes man hade iaf jobbat hela livet för kronan och när hon blev änka fick hon bo kvar.
Får hitta en rik tjej! :rofl:
 
Svarar mig själv, men det här är helt sinnessjukt! Hade familjen ute på middag och jag kunde knappt prata om annat än älgarna plus att jag visade film på dem. Och så kommer hela trion spankulerande på vägen utanför huset på väg åt annat håll än tidigare idag. Magiskt! 😍

(Som tur är har vi ingen trafik här på vår enskilda väg, men 700 meter bort ligger en hårt trafikerad landsväg. Hoppas, hoppas de inte går ut där.)
Envis tjur :D
 
Nä. Dock kommer det nog inte upp jättefrekvent på hemnet

Här kan du läsa mer tex
https://www.rc.se/till-salu-djurgarden/

Bara börja spara och slå till 😅😅

Minns för länge sen när jag jobbade extra på hemtjänsten och joggade runt i området. Hög medelålder där. Minns också att jag var hos en mysig tant som bodde på Kastellholmen. Där tror jag att de flesta byggnaderna tillhör kronan men inte helt säker. Hennes man hade iaf jobbat hela livet för kronan och när hon blev änka fick hon bo kvar.
Jag vet i alla fall en gård som är hyresrätt. :up:
 
Gosat Trul ❤️ Tacksamheten att ännu en dag kunna borra in näsan i hans hals och snosa på honom. Han såg så mycket gladare ut idag förutom att han inte gillar dieten veterinären satt honom på närmaste dagarna 😂 Är man en hungrig Trul så är man.

Dricker kaffe på balkongen bäst och passa på så länge vädret tillåter. Vi fick sluta en hel timme tidigare idag 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
344
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
32 579
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 210
Senast: movi
·
Svar
1 806
· Visningar
96 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp