Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis hem från Campus och haft seminarium, hade en pissig jävla morgon och nu när jag kom hem har kranen i badrummet börjat läcka enligt killen som nu stängt av inkommande vatten. Fastighetsskötaren kommer kl 21 så får vänta tills det med att laga mat och diska undan. Näe, dags att kassera denna dagen, det är ju måndag trots allt… :p
 
Lär få ett samtal från vår tillförordnade chef under veckan. Vår förra chef fick sparken innan sommaren (tack och lov!) och tills vidare har företagets vice vd klivit in som avdelningschef för kontoret i Göteborg.
Han är dock sällan här och i hans frånvaro har jag tagit på mig personalansvaret.

Idag gjorde alla på jobbet en sån sjuhelvetes jäkla bra insats att jag bestämde mig för att belöna oss alla. Jag åkte och köpte tårta för oss 9 personer på det lyxiga bageriet i närheten.

Insåg först vid kassan (när jag redan dragit företagskortet) att priset blev nästan 900:- och nu undrar jag hur jag ska förklara det gör chefen 😂
 
Börjar undra lite vad de tänker på jobbet... Först ringer jag chefen och klagar på dåligt organiserad arbetsdag. Dagen efter ringer jag igen och säger upp mig. Dagen därefter hemma och sjuk :grin: Men det var väl lite så att kroppen till sist fick nog. Har känt ett tag att något legat och puttrat och efter minst två veckor med övertid varje dag så gick det inte mer.

Idag har jag därför fått sms både från chef och teamleader som undrar när jag kommer tillbaka, fick lugna båda med att jag beställde hem ordentligt coronatest i helgen som visade negativt och bör vara tillbaka snart. Men alltså. Tajmingen...

Har åtminstone kunnat gå en liten promenad med hundarna idag. Gick bortåt i makligt tempo genom skog, blev sedan hämtad av killen jag träffar. Har senare under dagen orkat byta sängkläder och ska snart ta mig ner i tvättstugan. Varje sådan aktivitet kräver dock minst dubbelt så lång tid att vila efteråt som det tog att utföra aktiviteten.

Nåja. Idag orkar jag i alla fall sitta vid dator ordentligt.
 
Lär få ett samtal från vår tillförordnade chef under veckan. Vår förra chef fick sparken innan sommaren (tack och lov!) och tills vidare har företagets vice vd klivit in som avdelningschef för kontoret i Göteborg.
Han är dock sällan här och i hans frånvaro har jag tagit på mig personalansvaret.

Idag gjorde alla på jobbet en sån sjuhelvetes jäkla bra insats att jag bestämde mig för att belöna oss alla. Jag åkte och köpte tårta för oss 9 personer på det lyxiga bageriet i närheten.

Insåg först vid kassan (när jag redan dragit företagskortet) att priset blev nästan 900:- och nu undrar jag hur jag ska förklara det gör chefen 😂
Vad tusan var det för tårta? Var det guld på den?
 
Jag kom precis i tid till föl zoomies :bump:

_20210913_184545.JPG
 
12 timmar senare. Fortfarande kvar till datorn. Behöver skriva något supersmart om smittspårning och säkerhet på arb etsplatsen efter 29/9. Rädd att inspirationen tynade bort någonstans vid fyrarycket. Nåja, fan den som ger sig. Bara ett par grejer kvar att lösa och sen kan jag stänga av datorn.
 
Lär få ett samtal från vår tillförordnade chef under veckan. Vår förra chef fick sparken innan sommaren (tack och lov!) och tills vidare har företagets vice vd klivit in som avdelningschef för kontoret i Göteborg.
Han är dock sällan här och i hans frånvaro har jag tagit på mig personalansvaret.

Idag gjorde alla på jobbet en sån sjuhelvetes jäkla bra insats att jag bestämde mig för att belöna oss alla. Jag åkte och köpte tårta för oss 9 personer på det lyxiga bageriet i närheten.

Insåg först vid kassan (när jag redan dragit företagskortet) att priset blev nästan 900:- och nu undrar jag hur jag ska förklara det gör chefen 😂

Du får säga att du har stöd av oberoende experter. Att fira bra insatser på jobbet ska göras och de som tar itu med det ska uppskattas. Det är svårt att värdera i kronor och ören, men jag kan garantera att värdet av det vida överstiger tårtans inköpsvärde.
 
Lär få ett samtal från vår tillförordnade chef under veckan. Vår förra chef fick sparken innan sommaren (tack och lov!) och tills vidare har företagets vice vd klivit in som avdelningschef för kontoret i Göteborg.
Han är dock sällan här och i hans frånvaro har jag tagit på mig personalansvaret.

Idag gjorde alla på jobbet en sån sjuhelvetes jäkla bra insats att jag bestämde mig för att belöna oss alla. Jag åkte och köpte tårta för oss 9 personer på det lyxiga bageriet i närheten.

Insåg först vid kassan (när jag redan dragit företagskortet) att priset blev nästan 900:- och nu undrar jag hur jag ska förklara det gör chefen 😂

Piss i havet om ni gjort ett bra jobb. Det där är typiskt sådant som oljar hjulen, jag hade inte tagit upp det med högre chef om hen inte påtalar det själv (jag utgår ifrån att du har mandat att betala sådana summor på eget bevåg eftersom du har företagskort). Större summor måste en givetvis få godkännande på.
 
Lär få ett samtal från vår tillförordnade chef under veckan. Vår förra chef fick sparken innan sommaren (tack och lov!) och tills vidare har företagets vice vd klivit in som avdelningschef för kontoret i Göteborg.
Han är dock sällan här och i hans frånvaro har jag tagit på mig personalansvaret.

Idag gjorde alla på jobbet en sån sjuhelvetes jäkla bra insats att jag bestämde mig för att belöna oss alla. Jag åkte och köpte tårta för oss 9 personer på det lyxiga bageriet i närheten.

Insåg först vid kassan (när jag redan dragit företagskortet) att priset blev nästan 900:- och nu undrar jag hur jag ska förklara det gör chefen 😂
900 kr för en tårta till 9 personer :eek: ?!
 
Du får säga att du har stöd av oberoende experter. Att fira bra insatser på jobbet ska göras och de som tar itu med det ska uppskattas. Det är svårt att värdera i kronor och ören, men jag kan garantera att värdet av det vida överstiger tårtans inköpsvärde.
Piss i havet om ni gjort ett bra jobb. Det där är typiskt sådant som oljar hjulen, jag hade inte tagit upp det med högre chef om hen inte påtalar det själv (jag utgår ifrån att du har mandat att betala sådana summor på eget bevåg eftersom du har företagskort). Större summor måste en givetvis få godkännande på.
Jag är enig, får se bara om chefen är det också 😁
Jag har såklart mandat att köpa in grejer (hur företaget nu tänkte som gjorde en sån shoppingberoende människa till inköpsansvarig 😆) men jag blev så förvånad över kostnaden.

Tror dock chefen blir mest sur över att vi käkade lyxtårta utan att han fick smaka 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
344
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
32 579
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 210
Senast: movi
·
Svar
1 809
· Visningar
96 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp