Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Freaking Friday.jpeg
 
Ett stycke fölunge chippad och klar! Skönt att ha de gjort innan de egentligen ska göras i Oktober.

Nej tror faktiskt jag ska åka hem och lägga mig en stund på soffan med en te kopp.. känner mig inte hundra idag och sambon har varit förskyld så väntar bara på att de ska bryta ut på mig jag också brukar aldrig slå fel men hoppas jag har fel 🙈 Han är testad för Corona (negativ) så de är lugnt. De är tvungna att testa sig för att smittspåra inom jobbet, då flera är förkylda men de är ju den årstiden 🤷 Bara de att vi nog förträngt de lite ..
 
Upptäckte nu att medarbetarsamtalsblanketten innehåller känslig information om en medarbetare?
HR har alltså skickat en gammal som är ifylld av annan medarbetare och det står ganska så tunga saker där.

Där någonstans sjönk förtroendet för HR ännu längre ner i backen.
Det där måste du anmäla på en gång. Din arbetsgivare har 72 timmar på sig att anmäla till Integritetsmyndigheten att de har haft en incident så inget som får vänta till efter helgen.

Edit: typ trea på bollen. Men det ska finnas en intern process för hur incidenter enligt GDPR ska rapporteras. Finns inte detta ska du definitivt anmäla direkt till IMY.
 
Åhå, visste inte att man kan anmäla direkt till IMY.
Ska göra en anmälan!
Rent formellt så kan du göra ett klagomål. Den personuppgiftsansvarige, i det här fallet arbetsgivaren, är skyldig att göra en anmälan av incidenten. Men eftersom du inte vet om arbetsgivaren har gjort en anmälan, och här får man nästan förutsätta att de inte gjort det, så kan du göra ett klagomål. Och sen kommer IMY's hökar och slår ner på den som är ansvarig.
 
Sitter nu och knåpar på en anmälan till IMY, och har även kontaktat vederbörande för att uppmärksamma hen på vad som hänt (samt länkat till IMY som @Hermelin länkade)

Himla svårt mail att skicka av någon anledning, började på en "stackars dig att detta har hänt" text men raderade den till slut och skrev i stället en snustorr formulering om min upptäckt och la inga värderingar i det. Kändes bättre så. :)
Förmodligen är det väl svårt för att jag vet hur jag själv hade mått om min senaste blankett kom ut till alla medarbetare, hade typ inte velat gå till jobbet på minst en eller två månader. :o
 
Delar fåtölj med barnet som äter ”chipsbågar”. Det ska bli fint med en soffa, det är liiite trångt ändå (Ikea strandmon sitter vi i). Barnet ville ha en regnbågssoffa. Får köpa kuddar och filtar i alla regnbågens färger istället.

Barnet tittat på Barbapappa. Hundra avsnitt i ett svep. :rofl:
 
Ligger och njuter av doften av färsk nässla som en jag bor mer hängt på tork. Det kan nog vara en av mina favoritdofter någonsin. Sött, lite kryddigt, drag av svart vinbär. Uppiggande och avslappnande på samma gång. Fantastiska minnen av ändlösa somrar sitter ihop med den doften. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
721
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
355
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
32 743
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 214
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp