Bukefalos 28 år!

Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade tidigt och eftersom det är lördag och jag kände mig lite lat där i ottan :D så fick valparna för första gången ever vara i hundgården med fröknarna en stund, medan jag i lugn och ro torkade köksgolvet och fixade frukost åt hela högen och när det var klart så fick de komma in, smaska avmaskningsmedel (:wtf: tycker de om sånt), äta frukost och sen har de härjat järnet och morgongosat med matte = de lär snart däcka och sova nån timme :heart

Alltså är det dags för mig att fixa dagens första kopp te!
 
På väg till stallet. Har en extra häst att mocka till idag. När jag kommer hem ska kaninburen städas och sedan har jag inget inplanerat.
 
Fick stanna för ett gäng svinpälsar på vägen hem
20190413_085704.jpg
 
Nähä, ska väl ta och hoppa in i duschen och sedan åka iväg en sväng till affären.

Hoppas att det värmer upp ordentligt under dagen - börjar bli trött på att vakna till -6 grader..... :wtf: Mina stackars penséer vill ha lite värme nu!
 
Satt precis och läste ett recept på smörgåstårta som verkade mumsigt, men det sista steget ställer jag mig YTTERST tveksam till:

"Avsluta med att sätta avskurna tulpaner i mitten av tårtan. Är det ekologiska tulpaner så går de bra att äta!"

NEJ, tack.... :crazy: INGA tulpaner på min mat - och jag skulle verkligen inte få för mig att äta dem..... :yuck:
 
Köpte sju ramar till några gamla foton. Fel storlek :meh: Får åka och byta dem. Bilderna är nån cm större än ett a4.. Blir svårt att hitta ramat. Hade dessutom velat ha tidstypiska ramar (ca 1910-30).
 
Här skulle det också behöva komma regn med tanke på att det är så lågt grundvattennivå. Men förutom det är det fint väder här. Soligt och ingen blåst. Jätteskönt vårväder!
Alla hagar är snustorra vilket tror jag aldrig hänt hittills den här tiden på året någonsin.
 
Här skulle det också behöva komma regn med tanke på att det är så lågt grundvattennivå. Men förutom det är det fint väder här. Soligt och ingen blåst. Jätteskönt vårväder!
Alla hagar är snustorra vilket tror jag aldrig hänt hittills den här tiden på året någonsin.
Här blåser det iskallt och jag fryser Är normalt inte frusen av mig men denna vind går genom ben och märg
Och så torrt inget regn i sikte på tiodygns prognosen :crazy:
 
Här blåser det iskallt och jag fryser Är normalt inte frusen av mig men denna vind går genom ben och märg
Och så torrt inget regn i sikte på tiodygns prognosen :crazy:
Måste du vara ute då om du är så frysen? Sätt på annars vinterkläder och mössa. Folk tar av sig förtidigt och spänner sig. Hellre lite för mycket kläder än huttra av köld.
Just nu känns det som jag tar av och på mig konstant. Vinterkläder tidig morgon. Efter några vändor med hästar till hagarna -> för varmt. Tar succesivt av mig. Mössa, halsduk och tjocktröja (men samma jacka). Sen
på dagen en annan jacka.
Ja man kan tro att det är en stor familj som bor här när man är i hallen. Men nej det är mina skor för fyra årstider och behov, jackor osv. Ja sen har Professorn sina jackor hängandes på en krok. En gång undrade en kompis till mig om det var barn på besök men nej det var givetvis hundens kläder som hängde där :laugh:
 
Försöker starta dagen men det går trögt. Ischias-nerven bråkar med mig :down:
Det är strålande sol här och 5-6 grader och det ser inte ut att blåsa, så lite trädgårdsarbete tänkte jag skulle vara skoj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 645
Senast: Mirre
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 781
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 897
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp