Bukefalos 28 år!

Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör ved och funderar på hur jag ska räta upp min pirra. Den är mindre än ett år gammal och jag har själv inte varit vårdslös med den. Men den ser ut så här nu:
 

Bifogade filer

  • 20190413_125703.jpg
    20190413_125703.jpg
    587,7 KB · Visningar: 56
Jag var så trött så jag somnade sittande på min rast. Otroligt pinsamt. Kom 10 min sent till nästa körning.
 
Har inte varit ute än, men morsan säger att det är svinkallt och blåsigt ute
Ska gå på Grillfest med några akvarieföreningar ikväll. Hoppas på att det blir varmare då
 
Handlat, fixat disken och rensat/städat lite i skåp som behöver det. Nu blir det däckbyte på bilen och senare när solen sänkt sig lite, fönsterputs om orken finns kvar.
 
Klockan ar snart 6:30, det ar ljust och dags for mig att starta dagen sa jag kommer hem nagon gang. Jag fick tanka dyr bensin i gar, da det inte gick att hitta nagra mackar ... har efter de mindre motorvagarna genom okenlandskapet, dar ingen bor, gar det latt 20-30 Svenska mil mellan mackarna. Det galler att planera sin korning kan man ju saga. Nu har jag i alla handelser fullt med drivmedel och ar redo att ge mig pa nast sista dagen hem.

Appropa att det blaser ... mina problem med husbussen borjade nar det var orkan 5 styrka i byarna och vinden kom fran sidan (super laskigt att halta fram med det har vindfanget langst motorvagarna genom oknen da) Nar jag sedan stannade i Flagstaff och han hade fixat det sa smidigt stallde jag fragan, "sa det ar bara att kora vidare nu da"?
Han svarade med stor sjalvklarhet att, "Det blaser ju inte alls nu sa det ar bara att kora!".
Dar stod jag och haret stod rakt ut medan vinden slet i det och jag fick sta lite snett for att inte behova streta emot. :cautious: Men bor man i oknen blaser det inte alls da.:p
 
Underbart väder ute idag, har städat lite, varit iväg och slängt skräp och är nu på g till affären för att handla lite. Sedan blir det hem och göra stek som vi ska bjuda min pappa på ikväll :up: En bra dag idag. Blir nog en promenad ikväll också
 
Underbart väder här idag :love: Jag har varit ute och hållit igång sen halv 8 i morse så börjar bli lite trött. Motionerat alla tre hästar, kluvit en massa ved, gått när ungarna cyklat, haft kaninen ute, ätit middag ute för första gången i år, krånglat med traktorn som tappade en lyftarm när maken harvade och nu ska jag packa hö och skotta skit innan det är dags för dusch för oss allihop och en film innan läggdags :)
 
Reklamera! Längre än så ska den hålla.
Den kan ju ha blivit utsatt för hårdare tag än den tålt då jag haft den utlånad. Jag noterade inte felet när jag fick tillbaka den (men det löstagbara handtaget satt åt fel håll då), men det är inte uteslutet att den fått en smäll redan då. Jag noterade det en tid efteråt. Sen har det liksom blivit värre och värre.

Nu har jag brukat våld mot den och staget är uträtat. Jag borde sätta något där som stöttar upp också så den inte säckar igen.
 
Mitt urusla minne spökar till livet för mig. Jag beställde en sak på internet och den kom igår. Innan den kom fick jag mail om räkningen och leveransdatum. Men i mailet stod det inget om hur jag skulle betala. Hjälp. Vidarebefordrade mailet till min smarta kompis men inte heller hon kunde se hur jag skulle betala. Efter lite funderande kollade jag på firmans hemsida och såg att man kunde betala på 3 sätt. Visa, Amex eller Mastercard. Normalt betalar jag med Paypal eller mitt Maestro kort. Ok. Jag hade nog beralat med Visa eftersom det var den enda betalningsmöjlighet som jag hade Letade rätt på hemsidan för mitt Visa och hittade infon om att jag hade betalt med Visa. Så mycket stress i onödan om jag bara hade kommit ihåg att jag hade betalat med Visa.
 
Kollar på smartare än en femteklassare. Jösses vilka lätta frågor! Kunnat alla hittills, märkligt hur lite deltagarna kan :crazy:

Men älskar programledarens halsband :love: det är godisar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
374
· Visningar
13 958
Senast: Tranan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 557
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 856
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp