Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Sådär, då var det löst med flytten. Vi flyttar ut på lördag och lämnar nycklarna till nya hyresgästen i utbyte mot att vi bara städar toa och kök. Det känns väl okej. Ska bli skönt att slippa tänka på det.
Hyrt två släp så förhoppningsvis räcker det att vi kör två bilar en gång fram och tillbaka. SÅ mycket grejer har vi inte. Lite skrymmande möbler förstås. Men fyller man bilarna med flyttkartonger också så borde det gå in alltihop. Hoppas jag :crazy:
 
20181210_162926.jpg
 
Lyckades gå in i en klädaffär. Börjar som vanligt att toksvettas så irritationen kommer starkt. Letar rätt på ett par byxor och två tröjor i min storlek. Orkar inte prova. Höll på att ge upp i kön till kassan pga svettningar.
 
SOS. Julefriden fick ett abrupt slut. Ger julstjärnejäveln första hjälpen. Limmade fast mina fingrar på julstjärnan innan jag uppfann detta bandage. Dock oklar utgång #kaos

D8E66247-19A9-484E-A14E-99F1C0CBD1A9.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
MEN VAD GÖÖÖÖR JAG? Har fortfarande inte rört mig från soffan. Ska möta upp kollegorna om en timme för drinkar och därefter julbord på Halwylska. Måste lägga på en rem
 
Dotter plus pojkvän kom hem och var hungriga. Men inget av det jag kunde erbjuda duger. Pojkvännen är väldigt kräsen. Så nu ska de gå och handla själva.

Helst äter killen schnitzel, Nuggets eller Currywurst och det har jag aldrig på menyn.
 
Aaah! Jag får psykbryt på mig själv! Sitter och designar tryck till makens brorsbarn. Jag tänkte skriva deras namn och göra nån kul figur till. Gissa vad jag sitter och gör?
Jo, en bil till pojken och blommor till flickan :banghead: Hur kreativt är det? Nog för att de håller rätt hårt på könsrollerna i den familjen men jag behöver ju inte förstärka det ännu mer..

Behöver tips på vad jag kan göra på tösens tröja istället för blommor! Fyrverkerier i glitter? Det borde väl bli fint?
 
På jobbet var det ett väldans gnäll på flera personer. Och chefen var knappt där:mad:
Fick veta av morsan att en av mina stora malar har dött:cry: i stora karet, så något är knas där:confused: Fick rådet av en vän i föreningen att göra 50% vb i karet, några dar nu. Så det gjorde jag efter middagen. Hittade en till stor mal död:cry:, så nu har jag inga kvar. Alla har dött på några dar :cry: Morsan vill att vi ska köpa nya, men det går inte förrän karet är OK igen. Så nu har jag bytt ca 50% av vattnet där, och försökt att slamsuga botten.
I morgon är det jobb igen, fick byta ledig dag pga att jag ska till Vuxenhab på torsdag. Äntligen! Har bara väntat i 2½ år sedan remissen skrevs från Psyk...:cautious:
 
På jobbet var det ett väldans gnäll på flera personer. Och chefen var knappt där:mad:
Fick veta av morsan att en av mina stora malar har dött:cry: i stora karet, så något är knas där:confused: Fick rådet av en vän i föreningen att göra 50% vb i karet, några dar nu. Så det gjorde jag efter middagen. Hittade en till stor mal död:cry:, så nu har jag inga kvar. Alla har dött på några dar :cry: Morsan vill att vi ska köpa nya, men det går inte förrän karet är OK igen. Så nu har jag bytt ca 50% av vattnet där, och försökt att slamsuga botten.
I morgon är det jobb igen, fick byta ledig dag pga att jag ska till Vuxenhab på torsdag. Äntligen! Har bara väntat i 2½ år sedan remissen skrevs från Psyk...:cautious:
Vi fick dåligt vatten i lilla karet, så vi bytte 50% av vattnet, fyllde upp fullt och bytte 50% igen.
Funkade bra, vi får dock hålla koll och göra vattenbyte lite oftare i just det karet.
 
Har köpt en öronlappsfotölj på fb som jag ska hämta imorgon. Skitfult tryck ala 70-tals kvadrater i rött/orange/brunt :wtf: Är för snål för att lämna iväg den så jag tänkte försöka klä om den själv i tyg som passar oss lite bättre. Mitt stora problem just nu är att min symaskin är kass så jag måste få den lagad först, så jag får nog vackert leva med det fula tyget så länge :meh:
 
:banana: :banana: :banana:

Tittar på sändingen från kommunfullmäktige.
Min motion (inlämnad av våra fullmäktigeledamöter) bifölls. Jäklar va bra.


- handlar om breddad rekrytering till högskolan. Jag vill att mellanstadiebarn från hem där ingen har akademisk utbildning ska möta och lära känna "vanligt folk" med högskolestudier för att begripa att de själva kan studera.
Det är svårt att självklart se sig själv som akademiker om man inte har någon i bekantskapskretsen som studerat. Vår kommun ligger sedan länge lågt i andel studerade. På senare år har vi tagit emot många invandrare och många kortutbildade.
 

Liknande trådar

Svar
108
· Visningar
4 204
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 233
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
5 682
Hemmet Vi ska köpa en ny säng och är vilse i sängdjungeln. Vi önskar oss en kontinentalsäng delad i två (så att vi får upp den för trappan :D)...
Svar
4
· Visningar
214
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp