Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Ojoj. Nu fick Annie frågan om de passivt kan släppa fram en regering som kräver stöd av SD. Hon sa då inte nej utan såg besvärad ut, slingrade sig och sa "vi har just nu inget nytt besked i den frågan".
Tolkar detta svar som ett motvilligt ja..
Det är ju fan mer drama i regeringsbildningen än i Paradise Hotel :rofl:
Verkligen!
Blir ju intressant att hon hellre släpper fram Sd....
Nyval 2019?
 
Verkligen!
Blir ju intressant att hon hellre släpper fram Sd....
Nyval 2019?

Lät ju onekligen som att de är beredda att (om än mycket motvilligt) släppa fram en alliansregering med passivt stöd av SD. Rent krasst har de väl inte så mkt val, alla andra dörrar är ju nu stängda. Tror att L också kommer halvt om halvt tvingas släppa fram men att Jan B kommer att avgå i samband med detta.
Nyval ger ingen lösning, resultatet kommer bli detsamma. Inget block kommer få egen majoritet och SD blir åter igen vågmästare. Så nyval är bara att förlänga processen.

Jag tror att det blir en M + KD- regering med stöd av C, L och SD.
Om inte S får panik och går L och C kravlistorna till mötes och börjar kompromissa där (men känns inte troligt)
 
Lät ju onekligen som att de är beredda att (om än mycket motvilligt) släppa fram en alliansregering med passivt stöd av SD. Rent krasst har de väl inte så mkt val, alla andra dörrar är ju nu stängda. Tror att L också kommer halvt om halvt tvingas släppa fram men att Jan B kommer att avgå i samband med detta.
Nyval ger ingen lösning, resultatet kommer bli detsamma. Inget block kommer få egen majoritet och SD blir åter igen vågmästare. Så nyval är bara att förlänga processen.

Jag tror att det blir en M + KD- regering med stöd av C, L och SD.
Om inte S får panik och går L och C kravlistorna till mötes och börjar kompromissa där (men känns inte troligt)
Jag vete tusan hur det går, men det är inget jag kan påverka iaf.
Undrar hur C och L s väljare känner om de släpper fram SD? Skulle inte bli förvånad iofs, men så är jag cynisk och med en god portion politikerförakt.
 
Jag vete tusan hur det går, men det är inget jag kan påverka iaf.
Undrar hur C och L s väljare känner om de släpper fram SD? Skulle inte bli förvånad iofs, men så är jag cynisk och med en god portion politikerförakt.

Jag föraktar inte politiker generellt... de är precis som vi andra, en del är idioter och en del är inte det. Men jag skulle inte vara glad om sagda partier släpper fram SD när de tidigare sagt att de inte tänker göra det. Vissa saker går att kompromissa med, inte andra.
 
Jag föraktar inte politiker generellt... de är precis som vi andra, en del är idioter och en del är inte det. Men jag skulle inte vara glad om sagda partier släpper fram SD när de tidigare sagt att de inte tänker göra det. Vissa saker går att kompromissa med, inte andra.

Intressant är ju dock vad alternativet skulle vara? Nu när dörren verkar stängd till ett samarbete med S så finns nog inte så många alternativ. Känns som att C och L har målat in sig i ett hörn
 
Intressant är ju dock vad alternativet skulle vara? Nu när dörren verkar stängd till ett samarbete med S så finns nog inte så många alternativ. Känns som att C och L har målat in sig i ett hörn

Absolut men jag tänkte mest på hur man resonerar som väljare som röstat på någon av de partierna. Att inte ha med den bruna geggan att göra är ju rätt viktigt för många...

Edit: Min formulering i tidigare inlägg var lite luddig, multitaskar lite väl just nu :D
 
Intressant är ju dock vad alternativet skulle vara? Nu när dörren verkar stängd till ett samarbete med S så finns nog inte så många alternativ. Känns som att C och L har målat in sig i ett hörn
Vem som står där med målarfärgen är vi inte helt överens om.

Löfvén framstår som rätt självgod när S tror att de fortfarande är ett majoritetsparti.
Ingen får leka med dem om inte de får bestämma allt.
 
Vill åka hem och dra täcket över huvudet. Huvudet klarar tydligen inte av att fatta beslut utan att bli helt slut. Men måste försöka lösa allt praktiskt.
 
Nyss kommit hem från en massa strul på affären, äter en sallad nu och funderar på om jag orkar gå på jobbets julfest eller inte.
 
Vaknar och känner direkt den välbekanta stickningen i läppen. Munsår. Flera år sen jag senast fick det men nu kommer det förstås pga all stress.
 
Ska flyga till Sverige och fira jul och jag har redan resfeber. Tänkte skaffa ett par byxor till inför resan eftersom alla mina kläder är så urtvättade och slitna. Jag hatar att köpa kläder men jag måste ha något att ta på mig som inte ser ut som en soptipp.
 

Liknande trådar

Svar
1 482
· Visningar
79 515
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 154
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 570
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp