Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Du kan få lite härifrån. Det har regnat i flera dagar nu. Dripp, dropp

Det är ju lite konstigt att prisa regn när man är från Sverige men här har vi ett genomsnitt på 320 soldagar/år och minimalt med regn mellan April/Maj till December/Januari.
Efter 3 år med nästan utebliven regnperiod (regnat enbart ett par veckor Feb/Mars) verkar det som att denna säsong kommer leverera! :)
 
Det är ju lite konstigt att prisa regn när man är från Sverige men här har vi ett genomsnitt på 320 soldagar/år och minimalt med regn mellan April/Maj till December/Januari.
Efter 3 år med nästan utebliven regnperiod (regnat enbart ett par veckor Feb/Mars) verkar det som att denna säsong kommer leverera! :)
Efter sommaren som var nu här så har jag full förståelse att man nästan gråter av glädje när det väl kommer regn
 
Måndagens tänkvärda ord från Olof Röhlander:

"Dra ned på kraven och minimera listan. Delegera bort det som går genom att faktiskt be om hjälp. Släpp på stoltheten, även om det känns ovant, och våga berätta att du inte orkar göra allting just nu. Det är inte en svaghet, utan en styrka, att sträcka ut en hand. Ingen vill att du ska gå in i väggen, allra minst du, och kan det undvikas genom att minska ned på måstena och ta hjälp, så gör det."
 
Måndagens tänkvärda ord från Olof Röhlander:

"Dra ned på kraven och minimera listan. Delegera bort det som går genom att faktiskt be om hjälp. Släpp på stoltheten, även om det känns ovant, och våga berätta att du inte orkar göra allting just nu. Det är inte en svaghet, utan en styrka, att sträcka ut en hand. Ingen vill att du ska gå in i väggen, allra minst du, och kan det undvikas genom att minska ned på måstena och ta hjälp, så gör det."

Bra ord! Jag har ett kort citat med samma innebörd som jag brukar tänka på (ungefär såhär): "Att ta emot hjälp betyder inte att du är hjälplös - det betyder bara att du inte är ensam".
 
Och just nu sitter jag i sängen o trögar för jag är ledig :heart. Hade tänkt gå å handla före lunch o tvättstuga, men blir kanske efter istället... :p
 
Ojoj. Nu fick Annie frågan om de passivt kan släppa fram en regering som kräver stöd av SD. Hon sa då inte nej utan såg besvärad ut, slingrade sig och sa "vi har just nu inget nytt besked i den frågan".
Tolkar detta svar som ett motvilligt ja..
Det är ju fan mer drama i regeringsbildningen än i Paradise Hotel :rofl:
 
Jag är såå seg idag. Har egentligen massor att göra så borde verkligen sätta fart nu. Började så himla bra i morse med att gå upp tidigt, gå med sonen till skolan, starta tvättmaskin och plocka i diskmaskinen. Meeen sedan satte jag mig ner och blev kvar där :p
Har slagit in lite paket men måste lägga tvätten i tumlaren, handla, städa och fixa lite så vi får upp resten av julpyntet.
 

Liknande trådar

Svar
1 483
· Visningar
79 686
Senast: MJLee
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 155
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 575
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp