Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

:banana::banana::banana:

Tittar på sändingen från kommunfullmäktige.
Min motion (inlämnad av våra fullmäktigeledamöter) bifölls. Jäklar va bra.


- handlar om breddad rekrytering till högskolan. Jag vill att mellanstadiebarn från hem där ingen har akademisk utbildning ska möta och lära känna "vanligt folk" med högskolestudier för att begripa att de själva kan studera.
Det är svårt att självklart se sig själv som akademiker om man inte har någon i bekantskapskretsen som studerat. Vår kommun ligger sedan länge lågt i andel studerade. På senare år har vi tagit emot många invandrare och många kortutbildade.

Hojta om ni vill ha besök, är jag bara hemma kommer jag gärna ner. Jag är ju första i min släkt med universitetsstudier, min pappa hade endast folkskola... plus att jag är ju bonnjänta i grunden ;)
 
Jag sitter och forbereder (annu en:cautious:) colonoscopy och en gastroscopy som ska ta plats i morgon. Jag har inte varit hungrig pa ett par manader och i dag ar forsta dagen utan mat. Jag som inte atit nagot forran fram mot middags tid ar vralhungrig. :confused: Dar ser man vad hjarnan gor. :meh:
I alla fall far jag en hel del stickat. Nu ar baskern till sonen's fru halvvags och jag funderar pa hur jag ska fa ihop sonens mossa. Jag lar fraga i "stick och virk traden".:p
 
Jag sitter och forbereder (annu en:cautious:) colonoscopy och en gastroscopy som ska ta plats i morgon. Jag har inte varit hungrig pa ett par manader och i dag ar forsta dagen utan mat. Jag som inte atit nagot forran fram mot middags tid ar vralhungrig. :confused: Dar ser man vad hjarnan gor. :meh:
I alla fall far jag en hel del stickat. Nu ar baskern till sonen's fru halvvags och jag funderar pa hur jag ska fa ihop sonens mossa. Jag lar fraga i "stick och virk traden".:p

Hoppas undersökningarna går bra :heart
 
SOS. Julefriden fick ett abrupt slut. Ger julstjärnejäveln första hjälpen. Limmade fast mina fingrar på julstjärnan innan jag uppfann detta bandage. Dock oklar utgång #kaos

Visa bifogad fil 22476

Vilken fin stjarna! Nastan sa jag skulle kunna tanka mig en stjarna igen.

Hoppas undersökningarna går bra :heart

Det tror jag sakert att de gor. Jag ar inne pa 5'te? gangen eller sa. Det ar bara himla obekvamt och bokigt. Och alltsa hungrigt. :cautious:
 
Vilken fin stjarna! Nastan sa jag skulle kunna tanka mig en stjarna igen.



Det tror jag sakert att de gor. Jag ar inne pa 5'te? gangen eller sa. Det ar bara himla obekvamt och bokigt. Och alltsa hungrigt. :cautious:

Jag har gjort över 10 koloskopier... det var lite bökigt att diagnosticera mig plus att jag var väldigt dålig ett tag. Jag har alltså tappat räkningen på hur många det är :laugh:
 
Jag har gjort över 10 koloskopier... det var lite bökigt att diagnosticera mig plus att jag var väldigt dålig ett tag. Jag har alltså tappat räkningen på hur många det är :laugh:

Jag vet ... men de flesta har varit bara colonoscopies ... Att ga bade "uppifran" och "nerifran" samtidigt gor de inte lika ofta. Tack och lov. Jag brukar fa ont i halsen. :cautious:
 
Nu har vi tagit tabberas på julbordet. Har till och med knäck i väskan :rofl:
Sa skämtsamt till mina kollegor att det inte skulle förvåna mig om en viss snubbe skulle stämma upp i sång. Förslagsvis O helga Natt. Och well, efter 5 minuter hände det. Känner mig synsk, minst sagt :D
 
Aaah! Jag får psykbryt på mig själv! Sitter och designar tryck till makens brorsbarn. Jag tänkte skriva deras namn och göra nån kul figur till. Gissa vad jag sitter och gör?
Jo, en bil till pojken och blommor till flickan :banghead: Hur kreativt är det? Nog för att de håller rätt hårt på könsrollerna i den familjen men jag behöver ju inte förstärka det ännu mer..

Behöver tips på vad jag kan göra på tösens tröja istället för blommor! Fyrverkerier i glitter? Det borde väl bli fint?
Eller så ger du pojken blommorna och flickan den med bilen :idea: Voilà något de inte väntat sig!
 
Jag borde göra väldigt mycket, typ packa flyttlådor, skriva en uppsats (som tydligen ska in imorgon), vika en hög kläder som ligger i en rak hög på ett bord och bädda om i sängen.
Men sen var det ju det här med motivation, den är spårlöst försvunnen. Nästan i alla fall.
Jag vill packa en flyttlåda, meeen... de tomma flyttlådorna ligger nere i källaren och för att kunna hämta en måste jag gå igenom ett sovrum och just nu sover alla utom jag (ganska logiskt att de sover), och eftersom trappan låter som ett åskoväder när man går i den och att det är någon form av eko i källaren (betongväggar och tak, egentligen sover ingen där men ibland när det är för varmt på övervåningen går någon och lägger sig där) så vill jag inte gå ner nu.
Typiskt att det jag vill göra är det som inte går att göra :arghh:
Ska vika högen med kläder då, så har jag gjort något "vettigt" i alla fall. Inte för att det är högsta prioritet just nu, men någonstans ska man väl börja ;)
 
Skulle skriva "December" på ett papper, och börjar med att skriva ett B... jo fast nä, det finns inte ens en bokstav på B och definitift inget som heter "Becember". Avslutar med att skriva 2017 och kommer givetvis inte på mig själv försän jag skrivit klart allt, med bläckpenna. Kul. Eller inte. :cautious:

Edit: månad, månad, MÅNAD, det finns ingen månad på B! Givetvis finns bokstaven B. :banghead: Min förvirring är total...
 

Liknande trådar

Svar
1 370
· Visningar
74 461
Senast: kma
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 057
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 426
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp