Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra dag på jobbet.
Gick och hämtade en bok på biblioteket. Lånar sällan på bibliotek eftersom jag har en snäll kompis som agerar privat bibbla. Men någon gång händer det att hon inte har det jag vill läsa.
Åt kvällsmat på café.
Rev ur sängkläderna i morse för då måste jag bädda rent innan läggdags. Oftast byter jag på fredag men nu blev det idag.
EEAA3D4C-5025-46EB-8E1B-0659621A4BBA.jpeg
 
Nu larmade 112-appenm om krock på stora vägen i närheten. Igen.

Fattar inte att trafikverket inte agerar. Korsningen är väldigt olycksdrabbad och nån km bort är vägen feldoserad i nedförsbacke så stora fordon glider av. Vi har skojat med grannen att allt om hamnar på hennes åker borde räknas som hennes Alltid spännande att höra vad lastbilarna strösslat hennes åker med. :D
 
Jag har börjat gilla torsdagskvällar rätt mycket... :) Visst, jag ska fortfarande kliva upp 5:30 imorgon, men då stiger jag upp till FREDAG :) !! För mig är torsdagar mer av en lillelördag än vad onsdagar är.... Nu väntar jag på kyckling, pommes och sås.... :d Hela huset luktar barfotaboots på tork - men vad gör väl det.... :D
 
Tittar på nya säsongen av The Crown. Någon annan som börjat kolla? :banana: Läste någon stans att vissa tycker att Netflix borde visa en disclaimer före som förtydligar att det är en fiktiv berättelse, men att de vägrar. Så intressant alltihop.
 
Hundarna har varit lite skvättiga idag och suttit i ena fönstret och glott mkt under ca 2 h. Undrade vad fasen de drabbats av.
Sen kom sambon hem och meddelade att han hade haft möte på vår lilla egna grusväg. Av en ko! 🐮😅
En bondgranne hade sett till att anställda plockat in korna idag. Tydligen hade de missat en ko som inte var med flocken då. Så den stackarn hade vimsat runt här efter den gått ut genom öppna grinden och letat efter sitt gäng. Stackars lille muaren! ❤️ När vi ringde skickade direkt en vagn till henne och de anställda fick skällning.
 
Hundarna har varit lite skvättiga idag och suttit i ena fönstret och glott mkt under ca 2 h. Undrade vad fasen de drabbats av.
Sen kom sambon hem och meddelade att han hade haft möte på vår lilla egna grusväg. Av en ko! 🐮😅
En bondgranne hade sett till att anställda plockat in korna idag. Tydligen hade de missat en ko som inte var med flocken då. Så den stackarn hade vimsat runt här efter den gått ut genom öppna grinden och letat efter sitt gäng. Stackars lille muaren! ❤️ När vi ringde skickade direkt en vagn till henne och de anställda fick skällning.
Ja det gäller att räkna rätt och se till att alla följer med.
 
Be att få en annan läkare?
Jag tog iofs upp sjukskrivning själv med den jag fick sist när det inte gick mer. Men jag har ju lite i min journal sen förut så kanske lättare då 🙈..
Det är ju lite upp till en själv att lyfta ämnet att man behöver vara sjukskriven.

Att "bara" berätta att man mår si eller så, men inte säga något om att man behöver vara sjukskriven = liten chans att bli sjukskriven.
Oavsett vad som står i ens journal sen tidigare.
 
Tittar på nya säsongen av The Crown. Någon annan som börjat kolla? :banana: Läste någon stans att vissa tycker att Netflix borde visa en disclaimer före som förtydligar att det är en fiktiv berättelse, men att de vägrar. Så intressant alltihop.
Vi kollar på avsnitt 2 just nu!
 
Tittar på nya säsongen av The Crown. Någon annan som börjat kolla? :banana: Läste någon stans att vissa tycker att Netflix borde visa en disclaimer före som förtydligar att det är en fiktiv berättelse, men att de vägrar. Så intressant alltihop.
Jag har kollat första avsnittet
 
Sitter på Ridskolan och tittar på nä ett gäng ryttare gör bra ryttarövningar utan häst.... De skulle träna i ridhuset så jag tog med snikers. De tränar i cafeterian så jag sitter med godiset i jackan..... 😡😡😡
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 183
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
53
· Visningar
2 381
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp