Vad gör vi? Del CCXII

Trött, började gråta helt random, och känner exakt noll hunger och lite äckel över att försöka få i mig mat.
Så nu sitter jag här med lite te i stället, och tänker att om jag dricker den kanske jag blir lite sugen och kan få i mig fil snart.

Jag tror att jag är helt slut i hjärnkontoret och kroppen efter alla dessa dagar av helspänn. Jag vet att jag kommer fortsätta vara på helspänn tills det är bra igen, men jag ska försöka hitta det i mig att slappna av lite.
Önskar ibland att jag var en bättre djurägare - en sån där lugn och metodisk som är lite praktisk. Eller att jag hade ett litet drag av de djurägare som är lite happy go lucky och knappt ser problemen.
Jag måste försöka sluta helt utplåna mig själv för att ge djuren 1000% när de inte mår bra.

Det blir bra med semester i morgon och sedan en hel helg på det. Jag ska förutom att gå till veterinären i morgon försöka släppa ner axlarna och gå på en promenad ner till Hööks och blomsterlandet för att köpa blompinnar.
Man är inte en sämre djurägare för att man är sjuk av oro! Oftast tvärtom. Men visst är det jobbigt, skitjobbigt. Men helt normalt enligt mig iaf.

Trött, började gråta helt random, och känner exakt noll hunger och lite äckel över att försöka få i mig mat.
Så nu sitter jag här med lite te i stället, och tänker att om jag dricker den kanske jag blir lite sugen och kan få i mig fil snart.

Jag tror att jag är helt slut i hjärnkontoret och kroppen efter alla dessa dagar av helspänn. Jag vet att jag kommer fortsätta vara på helspänn tills det är bra igen, men jag ska försöka hitta det i mig att slappna av lite.
Önskar ibland att jag var en bättre djurägare - en sån där lugn och metodisk som är lite praktisk. Eller att jag hade ett litet drag av de djurägare som är lite happy go lucky och knappt ser problemen.
Jag måste försöka sluta helt utplåna mig själv för att ge djuren 1000% när de inte mår bra.

Det blir bra med semester i morgon och sedan en hel helg på det. Jag ska förutom att gå till veterinären i morgon försöka släppa ner axlarna och gå på en promenad ner till Hööks och blomsterlandet för att köpa blompinnar.

Som en likadan djur(slav)ägare har jag all förståelse i världen. Kramar till dig och Sparky :heart Förhoppningsvis kan ni båda kunna andas ut nu.

Har sprayat min skrynkliga sommarjacka med vatten och ska låta den hängtorka, hoppas de värsta skrynklorna försvinner, orkar inte stryka den.

VMA!
Björn har vaknat!

20250508_204523.webp

Nu har jag gjort plats och förberett för stor hö leverans imorgon. Så skönt att hittat bra foder till rimligt pris och vi får hemkörning och inlastning. 😍
Sambo har fått klart rampen inför leverans av produkter imorgon. Och lagret och verkstad är klart. När sommarhagen är stolpad nästa vecka är det mesta stora måsten klart och vi kan relaxa lite. ❤️

Ibland saknar jag verkligen att ha bil. Tänker köpa jord till min balkong och kommer behöva släpa hem fler mindre säckar istället för en stor. Grump.

Har idag ägnat hela dagen åt kärnenergiberedskap. Mycket intressant men helt slut. Även lång restid med körning på 4 timmar. Min lilla hjärntrötthet klarar inte riktigt hela dagar såhär. Men imorgon är det distansarbete.

Funderar över företag som ghostar en efter första kontakten. Mailade ett företag om ett jobb vi vill ha gjort i vår lägenhet. Fick ett snabbt och trevligt svar tillbaka.

De bad om mer detaljerad information vilket jag gav tämligen omgående. De skulle kunna hjälpa oss inom två veckor var första beskedet. Nu var det tio dagar sen mitt senaste mail och inte hört något alls. Skulle kunna ringa men kan de inte ens sköta sin mail eller ringa tillbaka kanske de inte är så duktiga på att sköta kontakterna sen heller när de väl satt igång.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 593
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 901
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 747
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka