Vad gör vi? Del CCXII

Avslutade kvällen med att se på film tillsammans med sambon. Det är något som sker på tok för sällan enligt honom, mest för att jag ser det som ett så enormt stort projekt att sitta stilla i soffan under så otroligt lång tid.

Det krävs verkligen att jag är mentalt förberedd för att klara det många gånger. Men, nu hade sambon lyckats hitta en film som helt och hållet passade min smak. Den var jättebra, så det kändes inte ens jobbigt att sitta still och titta på den. Hoppas att vi kan hitta fler filmer som jag gillar och som han tycker är åtminstone ok :p

Avslutade kvällen med att se på film tillsammans med sambon. Det är något som sker på tok för sällan enligt honom, mest för att jag ser det som ett så enormt stort projekt att sitta stilla i soffan under så otroligt lång tid.

Det krävs verkligen att jag är mentalt förberedd för att klara det många gånger. Men, nu hade sambon lyckats hitta en film som helt och hållet passade min smak. Den var jättebra, så det kändes inte ens jobbigt att sitta still och titta på den. Hoppas att vi kan hitta fler filmer som jag gillar och som han tycker är åtminstone ok :p
Nu måste du ju berätta vilken film det var? 😅

Jag sov, vaknade, gick och kissade och helt plötsligt kände jag mig illamående och yr och började svettas.
Ligger i sängen och det känns bättre.
Frågan är om det var ett typ blodtrycksfall eller om jag håller på att bli sjuk. Har inte varit magsjuk på 31 år så känns inte så troligt men det är väldigt konstigt.

Jag sov, vaknade, gick och kissade och helt plötsligt kände jag mig illamående och yr och började svettas.
Ligger i sängen och det känns bättre.
Frågan är om det var ett typ blodtrycksfall eller om jag håller på att bli sjuk. Har inte varit magsjuk på 31 år så känns inte så troligt men det är väldigt konstigt.
Blodtrycksfall är ju inte omöjligt alls ❤️

Fixade klart stallet; blev mysig skrittur och lite klättring efter gårdagens ridtur som var så härligt inte minst i galopp på skogsvägen när jag släppte fram den studsande pållan så galoppen blev större och mjukare 😍.

Hemma igen var det skönt att ha middag kvar sen gårdagen, lasagne, och efter pyssel och sådär är det nu dags att sova 😴

Ska strax lägga mig. Imorgon är schemat ganska fullt. Stallet, återvinningen, handla mat, tvätta en omgång, beställa födelsedagspresent till dottern, packa inför helgens utflykt till Köpenhamn, duscha och fixa mig inför kvällen och slutligen åka till stan för gokart med jobbets idrottsförening :)

Ibland saknar jag verkligen att ha bil. Tänker köpa jord till min balkong och kommer behöva släpa hem fler mindre säckar istället för en stor. Grump.
Erbjuder de inte hemkörning? :) Här gör flera affärer (typ vår version av "Granngården" till exempel.) det mot ganska liten summa.
Annars beställ från Amazon?

Erbjuder de inte hemkörning? :) Här gör flera affärer (typ vår version av "Granngården" till exempel.) det mot ganska liten summa.
Annars beställ från Amazon?

Jag köpte från ett företag som inte längre erbjuder hemkörning om vi inte pratar om en pall. Verkar tyvärr vara detsamma överallt. Hmm, amazon leverar hem men fraktkostnaden är mer än kostnad för jord. Kanske värt det ändå.

Försöker varva ner efter den fruktansvärda upplevelsen av att inte hitta sitt pass dagen före avresa. Fy utav rena 🤬 vilken panik! Särskilt eftersom jag bor utomlands och det är otroligt svårt och tidskrävande att förnya sitt pass här, och jag har flera resor inplanerade varav en som sagt går av stapeln imorgon.

Eftersom vi nyligen vänt upp och ner på hela lägenheten p.g.a hantverkare kunde jag vara hyfsat säker på att passet inte befann sig här hemma när jag letat igenom alla jackfickor, väskor, osv. Till slut kom jag på att jag hade passet hos svärmor för några veckor sedan för att scanna in en kopia att skicka till min svenska bank som håller på att strula en massa. Jag hade dock ett tydligt minne av att ha kollat både inuti och runtom själva scannern för att se till att jag inte lämnat något. Men maken bestämde sig ändå för att springa dit och kolla (som tur är bor svärmor bara ett par kvarter bort) och då har passet fastnat i "taket" på scannern, bakom pappret vi använde som "bakgrund" för själva scannandet. Den såg alltså tom ut vid första anblick, men när man petade runt lite trillade det ner ett papper med ett pass ovanpå. Jag jag trodde jag skulle svimma när han ringde och berättade detta, och jag har definitivt aldrig sagt "oh my god" så många gånger i rad förut 😅

Jag är fullständigt slut efter att ha gått runt spänd som en fiolsträng och full av stress och ångest hela veckan av en rad andra anledningar, så det här blev liksom grädden på moset. Nu kan det väl ändå bara bli bättre härifrån?!

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 593
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 901
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 747
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka