Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen gör hela skillnaden! Har varit lite nere i några dagar för jag har känt mig otillräcklig, dagarna har varit samma, samma, samma, dåligt med sömn och känt mig ensam. Men idag skiner solen för första gången på jättelänge och barnen och jag har promenerat till stallet, mockat, lekt och gått hem igen - helt utan gnäll! Känns helt underbart.
 
Solen gör hela skillnaden! Har varit lite nere i några dagar för jag har känt mig otillräcklig, dagarna har varit samma, samma, samma, dåligt med sömn och känt mig ensam. Men idag skiner solen för första gången på jättelänge och barnen och jag har promenerat till stallet, mockat, lekt och gått hem igen - helt utan gnäll! Känns helt underbart.

Håller med! Känner mig som en ny människa idag.
 
De är 6,5 månader, vi har bibs runda, det är dem de tagit ibland men inte alltid!
Ett tips är att köpa BIBS testpaket om barnen strular lite. Olika former men framförallt olika plast-sorter med olika motstånd etc så tar de en napp nästan alltid så kanske de gillar formen men inte den sortens plast tex. Som sagt, bara ett tips från en i branschen 🙂
 
Ett tips är att köpa BIBS testpaket om barnen strular lite. Olika former men framförallt olika plast-sorter med olika motstånd etc så tar de en napp nästan alltid så kanske de gillar formen men inte den sortens plast tex. Som sagt, bara ett tips från en i branschen 🙂
Det gjorde vi och landade i att Ärtan vill ha orginalnappen i naturgummi, allt annat spottas ut!
 
Vi har provat så många olika typer av nappar. Fick ett jättebra tips som han faktiskt accepterade, i en vecka, sen ville han inte ha den heller 🙈
 
På tal om nappar så har vi i fyra månader nu provat flera olika MAM, Esska, Twistshake, Filinabba, Bibs, Herobility och Philips Avent. Inget har gått hem, men vi fortsätter erbjuda ibland ändå. Så förra veckan började hon ta Herobility och jag beställde genast hem fler. Den här veckan tar hon bara Philips Avent ultra air istället 😄
 
Sitter med sovande bebis i famnen och njuter, maken jobbar över pga sista dagen innan han tar över föräldraledigheten. På tisdag börjar jag jobba 80%. Känns himla vemodigt och konstigt, hur ska jag klara att missa hela dagarna med lilla K? Samtidigt som jag på ett sätt längtar, och det är ju inte mer än rätt att maken också får egentid med K. Och det är bara fyra månader, sedan är det semester och sedan jobbar vi 50 % var i ett år till. Men ändå, på något jäkla sätt har jag dessutom skuldkänslor över att lämna henne, fastän jag vet att det är helt orimligt.
 
På tal om nappar så har vi i fyra månader nu provat flera olika MAM, Esska, Twistshake, Filinabba, Bibs, Herobility och Philips Avent. Inget har gått hem, men vi fortsätter erbjuda ibland ändå. Så förra veckan började hon ta Herobility och jag beställde genast hem fler. Den här veckan tar hon bara Philips Avent ultra air istället 😄
Haha, sådär höll vi på fast med nappflaskor. Som tur var hade min bästis gått igenom exakt samma sak ett år tidigare så vi fick en hel kasse med olika sorters nappflaskor som vi provade oss igenom 😅.
 
På tal om nappar så har vi i fyra månader nu provat flera olika MAM, Esska, Twistshake, Filinabba, Bibs, Herobility och Philips Avent. Inget har gått hem, men vi fortsätter erbjuda ibland ändå. Så förra veckan började hon ta Herobility och jag beställde genast hem fler. Den här veckan tar hon bara Philips Avent ultra air istället 😄
Bara för att slänga in en till, mitt barn tar bara NUK. En period endast 0-6 mån fast han snart är 1 år. Om ni nu vill prova ytterligare ett märke. Bibs duger att leka med 😅
 
Haha, sådär höll vi på fast med nappflaskor. Som tur var hade min bästis gått igenom exakt samma sak ett år tidigare så vi fick en hel kasse med olika sorters nappflaskor som vi provade oss igenom 😅.
I nappflaskor har vi hittills testat Mam, Philips Avent, Twistshake, Herobility och Bibs 😄 Men många fick vi gratis i babyboxar så det känns mer okej där... Hon gillar ingen dock men Herobility kan duga att snutta lite på utan att äta 🤪
 
Så sjukt irriterad på att varje gång jag skickar med stora barnet en grej till förskolans "leksaksdag" (dagar då de får ha med något hemifrån) så kommer grejen hem i 1000 bitar. Förskolläraren vid hämtning "skyllde" på sonen själv, han säger i sin tur att den plötsligt bara "var sån". Oavsett inte så kul. Nästa gång får han väl med sig typ duplo för det är ju iallafall i det närmaste oförstörbart :meh:
 
Jag kan liksom inte hylla min mamma tillräckligt. Ensam hemma med båda barnen och lillebror som är 3 månader är sjuk, med riktigt otäck hosta. Min man ville ringa hit sin mamma för att hjälpa mig att natta men jag kände bara nääääää jag orkar inte. Men istället kom min mamma, räddaren i nöden. Nattning på rekordtid och storasyster har till och med borstat tänderna ordentligt idag 😅 Min mamma ♥️ Ända sen jag fick barn själv har jag haft dåligt samvete för vilken otäck skitunge jag vad när jag var yngre (typ i tonår-ung vuxen). Som hon alltid älskat mig och mina systrar. Hon gör verkligen allt för oss, och för våra barn. Så tacksam ♥️
 
Firat min nyblivna 5-åring i ottan 🥳 Så märkligt ändå, att samma tid som han brukar gömma sig under täcket och stöna fram hur trött han är på en vardag, studsar han ur sängen på lördagen :p

Vi har en väldigt enkel (för föräldrarna :p ) födelsedagsrutin i vår familj, en munk med ljus i och ett paket på sängen och sedan frukost och resten av paketen vid köksbordet. Så härligt att se en överlycklig unge öppna sitt paket och säga "jag kan inte ens tro mina ögon, en radiostyrd bil som jag önskat mig!" 🥰😁

Lillasyster var arg som ett bi över att inte få öppna storebrors paket men blidkades med leverpastej, som hon åt med en tårtljushållare 🙈 samt resterna av brorsans oboy.
 
Sitter på barnakuten med lillebror, igen. Tredje gången på tre månader. 1177 sa ”åk till närakuten”, satt i kö där och de sa direkt ”åk till barnakuten”. Är lite bättre rustad denna gång än förra, har med både nässpray och läppsyl. Han har jobbigt med andningen (indragningar både vid halsen och revbenen) och äter dåligt (ingenting) så nu sitter vi och väntar på läkare. 🫶

Återigen tacksam över 20 minuter till Astrid Lindgren! (Men också konfunderad över max 3 h parkering utanför akuten…)
 
Sitter på barnakuten med lillebror, igen. Tredje gången på tre månader. 1177 sa ”åk till närakuten”, satt i kö där och de sa direkt ”åk till barnakuten”. Är lite bättre rustad denna gång än förra, har med både nässpray och läppsyl. Han har jobbigt med andningen (indragningar både vid halsen och revbenen) och äter dåligt (ingenting) så nu sitter vi och väntar på läkare. 🫶

Återigen tacksam över 20 minuter till Astrid Lindgren! (Men också konfunderad över max 3 h parkering utanför akuten…)

Åh stackars liten, hoppas han mår bättre snart :heart

Det finns ju parkeringsgarage man kan stå längre i. Det på Eugeniavägen som ligger rakt under barnakuten är i princip alltid fullt om man kommer dagtid (men gott om plats på kväll/natt). Annars är garaget på Framstegsgatan 9 närmast. Kanske 500 meter att gå utevägen (vilket såklart kan vara på tok för långt ibland).
 
@Imogen
Bra tips! Det är ju bara att man aldrig vet hur länge man blir där… Gick relativt fort idag, han har jobbigt med andningen men inte så akut att de vill lägga in honom utan de var mest oroliga för att han äter så dåligt. Har lyckats få honom att amma två gånger idag iaf, men ska tillbaka om han äter sämre eller blir sämre i allmänhet. Men gulleprinsen är så gosig, trots jobbig hosta och feber så skrattar han åt läkarna. Allmäntillståndet är liksom rätt bra trots allt? Hoppas iaf det vänder nu och att han blir piggare, men läkaren tyckte vi skulle vara beredda på att det kunde bli ytterligare sämre innan det vänder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp