Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och vi hann tre dagar innan det blev magsjuka 😬 Kul nästan jämt, som sagt. (Peppar peppar verkar det ha slagit ganska lindrigt mot vår familj tack och lov).

Nooooo... Magsjuka är VIDRIGT. Upplever att många dock tycker den är lindrig i år? Även vår erfarenhet, bara lillan som blev sjuk och det relativt milt mot föregående år. Varit likadant för många andra i vår omgivning. Men ja, peppar peppar...
 
Ligger i soffan och hör lillans hjärtskärande gråt från sovrummet, pappa är där och försöker trösta. Hon har varit lite gnällig och småsnorig idag, somnade gott vid 19 men vaknade nu jättetäppt i näsan och blir ju inte bättre av gråt förstås...

Är ju jag som jobbar nu (sen efter nyår), så pappa tar nätterna vilket går jättebra annars. Går säkert inte bättre för mig om jag skulle försöka, men fasen så svårt att släppa kontrollen och ligga kvar här..💔😭
 
Ligger i soffan och hör lillans hjärtskärande gråt från sovrummet, pappa är där och försöker trösta. Hon har varit lite gnällig och småsnorig idag, somnade gott vid 19 men vaknade nu jättetäppt i näsan och blir ju inte bättre av gråt förstås...

Är ju jag som jobbar nu (sen efter nyår), så pappa tar nätterna vilket går jättebra annars. Går säkert inte bättre för mig om jag skulle försöka, men fasen så svårt att släppa kontrollen och ligga kvar här..💔😭
Usch ja, det är hemskt! Även om man vet att pappan kan lika bra som man själv tar det ju emot att inte rusa dit 🙈.
 
Samsover med tvillingarna, som är i något utv språng skulle jag tro. Carl vill ha mig som napp på nätterna, skriker annars, så han får ha mig som napp för att inte väcka syrran (eller resten av familjen). Vill att han ska ta vanlig napp, han är inte jättesugen. Någon som har ett bra tips på hur man gör honom sugen på napp? 😅 När de är ute på andra sidan av språnget ska jag nog lämna Carl inne med pappan och ta med resten av familjen ut till gästrummet i garaget. Dags att sluta amma på natten 🙈 Cajsa ammar också lite och behöver ju också sluta, men inte alls lika högljudd av sig!
 
Vilda unge. Hon kämpar verkligen emot sömnen. Med halvslutna ögon har hon nu slängt sig runt i sängen, skrikit när jag försökt lägga henne ner, men fallit ihop sen igen när hon väl sätter sig upp. Snurrar runt, ålar en bit, sätter sig upp, kastar sig ner. Nyps, rivs, sparkas. Vill. Inte. Sova. För att tillslut somna stupad med rumpan upp i vädret. Jag helt mörbultad av all stryk man får.

Nu har hon i varje fall sovit 1,5 h och snusar fortfarande :heart Tänk att barn ska kämpa emot så mycket ibland. Det är som att sömnen kommer och tar dem och de slåss för livet.
 
Vilda unge. Hon kämpar verkligen emot sömnen. Med halvslutna ögon har hon nu slängt sig runt i sängen, skrikit när jag försökt lägga henne ner, men fallit ihop sen igen när hon väl sätter sig upp. Snurrar runt, ålar en bit, sätter sig upp, kastar sig ner. Nyps, rivs, sparkas. Vill. Inte. Sova. För att tillslut somna stupad med rumpan upp i vädret. Jag helt mörbultad av all stryk man får.

Nu har hon i varje fall sovit 1,5 h och snusar fortfarande :heart Tänk att barn ska kämpa emot så mycket ibland. Det är som att sömnen kommer och tar dem och de slåss för livet.

Väldigt lustigt att det ska vara så jobbigt att sova för dem. En annan skulle betala dyra pengar för att få sova ostört 😂
 
Samsover med tvillingarna, som är i något utv språng skulle jag tro. Carl vill ha mig som napp på nätterna, skriker annars, så han får ha mig som napp för att inte väcka syrran (eller resten av familjen). Vill att han ska ta vanlig napp, han är inte jättesugen. Någon som har ett bra tips på hur man gör honom sugen på napp? 😅 När de är ute på andra sidan av språnget ska jag nog lämna Carl inne med pappan och ta med resten av familjen ut till gästrummet i garaget. Dags att sluta amma på natten 🙈 Cajsa ammar också lite och behöver ju också sluta, men inte alls lika högljudd av sig!
Bibs verkar var en napp en del barn tar om de ratar andra nappar. Den ser lite annorlunda ut med rund sugdel som ska efterlikna bröstet mer. Vår dotter tar den iaf, ingen annan hittills men hon är bara 3 månader. Hur gamla är dina?

4-åringen gick hem till farfar nu (bor granne) och bebis somnade precis så lite lugn och ro har infunnit sig och jag ska ta tag i att kolla igenom och rensa lite bland barnkläder.
 
Samsover med tvillingarna, som är i något utv språng skulle jag tro. Carl vill ha mig som napp på nätterna, skriker annars, så han får ha mig som napp för att inte väcka syrran (eller resten av familjen). Vill att han ska ta vanlig napp, han är inte jättesugen. Någon som har ett bra tips på hur man gör honom sugen på napp? 😅 När de är ute på andra sidan av språnget ska jag nog lämna Carl inne med pappan och ta med resten av familjen ut till gästrummet i garaget. Dags att sluta amma på natten 🙈 Cajsa ammar också lite och behöver ju också sluta, men inte alls lika högljudd av sig!

Av mina tre barn har bara en tagit napp, förstår verkligen inte varför de inte ville ha. Känns som det kan ”rädda” en vissa situationer.
 
Så kom mejlet med magsjuka på föris. Barnet får distansplugga med mig resten av veckan så kanske vi lyckas ducka den här vändan. 😬
 
Bibs verkar var en napp en del barn tar om de ratar andra nappar. Den ser lite annorlunda ut med rund sugdel som ska efterlikna bröstet mer. Vår dotter tar den iaf, ingen annan hittills men hon är bara 3 månader. Hur gamla är dina?

4-åringen gick hem till farfar nu (bor granne) och bebis somnade precis så lite lugn och ro har infunnit sig och jag ska ta tag i att kolla igenom och rensa lite bland barnkläder.
De är 6,5 månader, vi har bibs runda, det är dem de tagit ibland men inte alltid!
 
Av mina tre barn har bara en tagit napp, förstår verkligen inte varför de inte ville ha. Känns som det kan ”rädda” en vissa situationer.
Ja, med enlingen tyckte jag personligen inte att behovet fanns men sambon ville ha en ”pappa-napp” just för att underlätta lite för honom, vi fick truga lite med honom men gick till slut. Så kanske får truga lite till!
 
Vi har haft en så mysig eftermiddag idag vilket verkligen behövdes efter två kaosmorgnar och en lite halvdan eftermiddag igår. Vi var på lekplatsen i regnet och sen blev det bara en liten liten konflikt när vi skulle hem, jag lyckades locka med att de skulle få hjälpa till att göra kaffe. Sen myste vi en stund framför teven, åt köttbullar och byggde en koja innan det var dags för pyjamas och kvällsmat. Nu har jag precis nattat dem och de somnade i sina sängar medan jag satt mellan dem och sjöng vaggvisor.
 
Älskade nyss fyllda 3-åring. Men jag bara inväntar "trotsen" och alla utbrott, de har vi inte fått känna av ännu (alltså jo , såklart, massor under hela uppväxten - men inte sådär att det har exploderat och det är varje minut ännu...).


Roligt att jag skrev det här typ för max någon vecka sen. Sedan 3 dagar tillbaka har känslorna bara SMÄLLT till och det med full effekt. Haha! Nu är det utbrott som startar dagen, tex imorse när hon sa att "JAG VILL ATT PAPPA SKA GÅ PÅ TOALETTEN UPPE OCH DÅ SKA HAN INTEEEEEE GÅ PÅÅÅÅ TOALETTEN NEEEEEREEEEE, AAAHHHH!!!" och så världens största meltdown för att pappa redan gått ner för trappen och gått på toa på nedervåningen, vilket lillan tydligen inte tänkt sig. Eller när lillan var på begravningen i måndags och officianten sa att hon tyckte lillans klänning var fin - då blev hon arg som ett bi, tittade ner på sin klänning, rev av sig den med sån jäkla intensitet och skrek samtidigt "DEN ÄR INTE FIIIIIIN!!!!!!" (hon hade valt den själv och var så nöjd med den innan). Så mycket ilska, så mycket åsikter, så mycket tvärtemot och så mycket ledset plötsligt, uj uj uj. Så jobbigt det verkar vara 🧡🧡
 
Vi har haft en bra dag idag. Efter ett gäng dagar med tufft humör hos treåringen - allt är fel och hon har bara gjort tvärtemot. Inte lätt med stor omställning med en lillebror hemma. Men idag vaknade hon utvilad kl 07 istället för kl 05, en härlig förmiddag i hembygdsparken och pysseleftermiddag som avslutades med ett långt bad innan läggdags. 🥰 Så räknar med att åskmolnet och treårstrotsen är tillbaka imorgon 🤣
 
Så kom mejlet med magsjuka på föris. Barnet får distansplugga med mig resten av veckan så kanske vi lyckas ducka den här vändan. 😬
Skönt kunna välja att ha hemma.
Det kom varning om det förra veckan på vår förskola och jag tänkte att nu är det över efter helgen men inte då. Idag kom ett mail igen :down: .
Kan folk hålla karenstiden, tack!
 
Vilda unge. Hon kämpar verkligen emot sömnen. Med halvslutna ögon har hon nu slängt sig runt i sängen, skrikit när jag försökt lägga henne ner, men fallit ihop sen igen när hon väl sätter sig upp. Snurrar runt, ålar en bit, sätter sig upp, kastar sig ner. Nyps, rivs, sparkas. Vill. Inte. Sova. För att tillslut somna stupad med rumpan upp i vädret. Jag helt mörbultad av all stryk man får.

Nu har hon i varje fall sovit 1,5 h och snusar fortfarande :heart Tänk att barn ska kämpa emot så mycket ibland. Det är som att sömnen kommer och tar dem och de slåss för livet.
Ojoj hög igenkänning på detta! 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp