Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet (och döden) är verkligen oförutsägbart.
Min pappa började uppföra sig underligt, när vi till sist fick hjälp av vården visade det sig vara en hjärntumör av värsta sorten och han dog 4 månader efter diagnos, på sitt 66 år.
Han och mamma skulle resa massa tillsammans efter pensionen. En resa hann de och det var bara nån vecka efter de kommit hem som symtomen kom.

Det är mig en stor sorg att han aldrig fick uppleva sina barnbarn, jag vet han hade varit en fantastisk morfar och älskat dom.

Så ledsamt att du också fått förlora en förälder alldeles för tidigt. Jag beklagar er sorg 🧡

Jag känner igen den där sorgen om att de inte fick "leva klart" sitt liv och missat en massa erfarenheter som hör ålderdomen till (däribland såklart barnbarn). Jag tycker att det är den sorg som är tyngst att bära. Och att vår dotter inte kommer få lära känna sin farmor är den allra yttersta sorgen (och även mormor såklart, men farmor bodde bara några få km bort och var en oerhört stor del av våra liv). Den sorgen och saknaden antar jag att vi alltid kommer bära med oss, genom alla dotterns milstolpar där vi sett framför oss att farmor skulle vara en del. Det är liksom inte bara sorgen över att någon är borta, utan också en sorg över allt som kunde ha varit men nu aldrig blev. Jag har endast förlorat anhöriga som varit "tillräckligt" gamla förut, och då är sorgen en annan. Åtminstone för mig.
 
Försöka dirigera om fokus här från all vår sorg genom att beklaga mig över vardagsskit istället...:

Läggningar efter att nappen tagits bort. GAHHHHHHH. Jag blir tokig! Från att dottern har somnat på max 5-10 minuter runt kl 18.30-19 är vi nu uppe i 2 timmars-läggningar där hon efter ett läggningsmarathon i bästa fall somnar runt 20.30-21. Jag hoppas fortfarande det är övergående men såhär tre-fyra veckor utan napp börjar jag misströsta...

Jag misstänkte att vår duracellkanin till dotter, som ju helt saknar "viloläge" och liksom inte har någon nedvarningsknapp, skulle kunna bli såhär. Men ska vi ha det såhär nu?! 😵 Hoppas fortfarande det är en fas som råkade sammanfalla eller utlösas av att vi tog nappen.
 
Rensar gamla bilder från i somras. Fan, det är olidligt att se alla dessa bilder på lillan ute på landet. Det var nog hennes farmors absoluta favoritplats, den platsen liksom osar farmor. Och det märktes så tydligt att farmor älskade att se lillan där, strosa omkring över gräset - plocka smultron, vinbär och jordgubbar eller blommor längst vägrenen. Se henne bada i samma balja som farmors egna barn en gång badat i. Det är så jävla piss att hon bara fick vara med i tre år av lillans liv.

Hon har längtade så efter att lillan skulle börja sjunga. Det skedde i samband med att farmor låg inför döden så hon fick bara höra det en gång, över telefon.... Och när lillan var på sjukhuset när farmor hade dött så sjöng hon också en sång för henne.

Hon kommer alltid fattas oss och det är en sån stor sorg att hon rycktes ifrån oss så tidigt.
Å 😕jag livet kan vara så orättvist.
Min pappa hann aldrig träffa mina barn, men barnen har namn efter honom, vi firar hans födelsedag, åker till kyrkogården på fars dag osv. Det har blivit en naturlig del av vårat liv, även om jag mest av allt hade velat att han var i livet så kommer han alltid har en stor plats i våra allas hjärtan
 
"Jag skriver ned vilken pizza jag vill ha så att pappa vet att jag vill ha en med skinka och annans!"
PXL_20230122_170744830.MP.jpg

Uppenbart, eller hur? :rofl:
 
Någon annan vars barn har ont av växtvärk? Vi har haft en jätteledsen kväll med massa skrik och gråt över ont i benen, knävecken, fötterna, händerna. Inte första gången, det kommer då och då. Nätterna brukar iaf alltid vara lugna ändå och nu sover han iaf, vår lilla stora kille ❤️
 
Någon annan vars barn har ont av växtvärk? Vi har haft en jätteledsen kväll med massa skrik och gråt över ont i benen, knävecken, fötterna, händerna. Inte första gången, det kommer då och då. Nätterna brukar iaf alltid vara lugna ändå och nu sover han iaf, vår lilla stora kille ❤️
Hur gammalt är ditt barn? Mina barn är bara drygt två men jag har funderat på om det kan vara växtvärk som gör att de vissa nätter skriker AJAJAJ. De kan tyvärr inte specificera var de har ont eller om det ens är att de har ont.
 
Hur gammalt är ditt barn? Mina barn är bara drygt två men jag har funderat på om det kan vara växtvärk som gör att de vissa nätter skriker AJAJAJ. De kan tyvärr inte specificera var de har ont eller om det ens är att de har ont.
Han är 4 nu! Men har nog haft växtvärk då och då sen 2-årsåldern skulle jag säga! Började som du säger med AJAJ på natten och att han höll sig om ena foten samtidigt.
 
Så har min treåring haft det också en period :( När det var väldigt mycket så gav vi Alvedon innan läggdags ifall hon klagade på ont i benen. Då fick hon i alla fall sova lugnt. Massage på benen också men det hjälper nog mest mentalt.
Usch. Min sover igenom det mesta, även växtvärk, men läggningarna blir jobbiga :( Alvedon/medicin öht har jag tyvärr inte fått i honom sen han var bebis och fick någon enstaka supp.. Men skönt att det hjälper iaf!
 
4 dagar hann storasyster vara på förskolan, sen blev det feber, hosta & snor. Idag är dag 5 med 39,5 graders feber - läkartiderna på VC tog slut trots att jag ringde 07.31 imorse. Fick ordna barnvakt åt lillebror som är 3 månader (& helammas och inte gillar flaska…) och sätta mig på Närakuten med storasyster. Dubbelsidig öroninflammation, men 20 i CRP så troligen ett virus i grunden. Och nu börjar lillebror få lite förhöjd temp… Det är kul, nästan jämnt.
 
4 dagar hann storasyster vara på förskolan, sen blev det feber, hosta & snor. Idag är dag 5 med 39,5 graders feber - läkartiderna på VC tog slut trots att jag ringde 07.31 imorse. Fick ordna barnvakt åt lillebror som är 3 månader (& helammas och inte gillar flaska…) och sätta mig på Närakuten med storasyster. Dubbelsidig öroninflammation, men 20 i CRP så troligen ett virus i grunden. Och nu börjar lillebror få lite förhöjd temp… Det är kul, nästan jämnt.
Och vi hann tre dagar innan det blev magsjuka 😬 Kul nästan jämt, som sagt. (Peppar peppar verkar det ha slagit ganska lindrigt mot vår familj tack och lov).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp