Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hela kroppen känns stel och öm sen träningen igår :meh: Det är uppenbarligen jobbigare än jag trodde att köra gruppträning med pilatesboll :wtf: Gissar att jag lär väl fortsätta med det, med tanke på alla muskler som fick jobba (och som tydligen inte är vana vid att göra det :cautious:) :arghh:
Tror jag ger upp för ikväll och går och lägger mig. Trots min vilostund på eftermiddagen är jag supertrött.
 
Jag behöver tips ;)
:angel:
Mocka igenom boxen extremt noga, vänd på allt, ta bort minsta småpluttarna, kratta extremt jämnt osv
Diska vattenhink/kopp och krubba tills de ser ut som nya
Packa höpåsar noga - dvsa inget hö får sticka upp/ut över kanten, det ska vara på hektot (grammet om du är riktigt ambitiös ;)) rätt vikt i påsen osv
Packa hö för flera dagar om du har påsar nog
Diska vattenkar i hagen och fyll på
Gör ev. kraft med samma noggrannhet som höpåsarna
Sopa höloft/utrymme för hö, hela stallgången intill alla kanter osv, foderkammare, och alla andra ställen du kan komma på
Byt soppåsar etc om ni har det i stallet
Gör ren eventuella golvbrunnar i spolspilta etc
Pyssla med hästen, såklart
Trimma man, svans, hovskägg
Motionera hästen?
Smörj utrustning
Borsta ren alla täcken, ut- och invändigt
Gör rent benskydd
Linda upp benlindor i perfekta rullar, om de är slarvigt upprullade
Mocka hagen

Hmm... Kommer inte på mer just nu, men viktigast av allt är förstås:
Ta många buke-pauser
Ta sitt-och-vila-pauser
Kolla instagram, facebook, snapchat, twitter eller vad du än har, regelbundet
Prata med stallkompisar

Lovar att du kommer slå ihjäl massa timmar om du gör allt med samma tvångsiga inställning som mig :up::cool:;)
 
Jag behöver tips ;)
Mocka nån hage.
Smörja.
Rida osv.
Måla.
Laga nånting.
Sanda eller ploga stallplanen.
Sladda ridhuset.
Mocka ligghall.
Byta nån glödlampa.
Städa toan.
Städa i sadelkammaren.
Fylla vatten.
Borsta hästar.
Skura.
Hålla snyggt framför stallet tex hålla efter blommorna under sommaren, vattna dessa osv.
Klippa och liknande sysslor.
Massage.
Osv osv... finns alltid något att göra.
 
:angel:
Mocka igenom boxen extremt noga, vänd på allt, ta bort minsta småpluttarna, kratta extremt jämnt osv
Diska vattenhink/kopp och krubba tills de ser ut som nya
Packa höpåsar noga - dvsa inget hö får sticka upp/ut över kanten, det ska vara på hektot (grammet om du är riktigt ambitiös ;)) rätt vikt i påsen osv
Packa hö för flera dagar om du har påsar nog
Diska vattenkar i hagen och fyll på
Gör ev. kraft med samma noggrannhet som höpåsarna
Sopa höloft/utrymme för hö, hela stallgången intill alla kanter osv, foderkammare, och alla andra ställen du kan komma på
Byt soppåsar etc om ni har det i stallet
Gör ren eventuella golvbrunnar i spolspilta etc
Pyssla med hästen, såklart
Trimma man, svans, hovskägg
Motionera hästen?
Smörj utrustning
Borsta ren alla täcken, ut- och invändigt
Gör rent benskydd
Linda upp benlindor i perfekta rullar, om de är slarvigt upprullade
Mocka hagen

Hmm... Kommer inte på mer just nu, men viktigast av allt är förstås:
Ta många buke-pauser
Ta sitt-och-vila-pauser
Kolla instagram, facebook, snapchat, twitter eller vad du än har, regelbundet
Prata med stallkompisar

Lovar att du kommer slå ihjäl massa timmar om du gör allt med samma tvångsiga inställning som mig :up::cool:;)

Kom på en grej till! Mocka åt stallkompisarna! :love:
 
Gode Gud nej! Har du inte läst trådarna om folk som får panikångest, frossa och tyfus av folk som mockat åt dem på fel sätt, oombedda?

Är man pedant så är det okej!
Eller alltså, såhär: Jag är en sån där panikångest, frossa och tyfus-person kring hästarna :o:D Jag kan bli extremt störd av att någon lagt lunchhö på fel ställe i hagen, hästen har fått fel täcke på sig eller om, gudbevars, någon hjälper mig med mockningen efter överenskommelse men gör det FEL :eek::arghh::rage:

MEN tidigare delade jag stall med en helt fantastisk tjej, som ibland mockade åt andra. Och hon KUNDE det där, hon mockade på precis rätt sätt. Och då var det gudomligt! :love:

(Så det är bara ett tips om man är mockningsproffs med samma stil som ordinarie mockare, alltså)
 
Jag har läst ifatt den här lilla tråden. :up:
Gosar med väldigt kelig katt eller rättare sagt katt som söker trygghet när vi är på lite äventyr men det låtsas jag som om att jag inte vet, hon är ju vara extremt kelig :angel:
Mätt i magen men lite för låg nivå med koffein idag för att det ska vara helt okej men det går även om jag lätt hade kunnat druckit mera dock en betydligt lugnare ljudnivå än igår och det kompenserar rejält.
Har redan lagt mig, riktigt skön säng så tänkte ligga vaken ett tag och njuta innan herr JB förhoppningsvis snällt sätter sig på sängkanten och klappar mig i pannan :p
 
Jag har läst ifatt den här lilla tråden. :up:
Gosar med väldigt kelig katt eller rättare sagt katt som söker trygghet när vi är på lite äventyr men det låtsas jag som om att jag inte vet, hon är ju vara extremt kelig :angel:
Mätt i magen men lite för låg nivå med koffein idag för att det ska vara helt okej men det går även om jag lätt hade kunnat druckit mera dock en betydligt lugnare ljudnivå än igår och det kompenserar rejält.
Har redan lagt mig, riktigt skön säng så tänkte ligga vaken ett tag och njuta innan herr JB förhoppningsvis snällt sätter sig på sängkanten och klappar mig i pannan :p

Jag: "Justin Bieber? :confused:O_o"
Kanske dags att gå och lägga mig... :cautious:
 
Varit seg idag. När jag kom hem från jobbet satt jag i soffan ett tag, spelade lite på mobilen, sen tog jag ett bad, halvsov däri, sen la jag mig och vilade i sängen (typ sov :angel:) i typ 40 minuter... Nu sitter jag i soffan igen, är uttråkad :meh: Hungrig också, men är inte sugen att värma på tacopajen jag gjorde igår, den fick för mycket färg :cautious:
Såg i förra tråden att du ska gifta dig. Grattis!!
 
Är så grymt sugen på att åka till Egypten om två veckor. Men, vågar jag åka själv?? Alla jobbar eller har förbinder. Typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 333
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: Amha
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
756
Senast: Pilot
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
50 51 52
Svar
1 025
· Visningar
29 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp