Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom som är kopplade till luft hela tiden och låter en hel del? Vet inte om dom har sånna, men i så fall blir det nog för mycket ljud för sparven :( . Får knappt ha hörbart ljud på tvn
Åh så dumt
Är hon så lättstörd eller är det de som tycker det bara
 
Står i mataffären och väntar på att dottern ska få betala det hon har handlat.
Stallet är klart och vi har slängt massa skräp som jag länge har stört mig på :up:

När vi har kommit hem och packat upp maten ska vi ut och springa innan vi fixar tacos :)
Jag måste komma i form eftersom jag ganska snart hoppas få åka på uttagning till ett specifikt uppdrag.
 
Åh så dumt
Är hon så lättstörd eller är det de som tycker det bara
Dom är väldigt ljudkänsliga när dom är så små. Ibland räcker det med att någon pratar med lite för hög röst (men vanligast vid lite längre pågående samtal), så tappar hon syresättning för att det blir för jobbigt att lyssna och andas samtidigt :(
 
*läser ikapp*
På tal om tunga paket: stackarn som kom med min tvättmaskin häromdagen var ensam, och jag hade köpt till inbärning :crazy: han sa att dom ska vara två men det är sällan det funkar. På hemsidan ombads jag att göra plats/svängrum för en eldriven pirra som dom skulle ha med, det skrattade han gott åt. Den lilla rackiga saken han kom med fick inte ens plats i barnvagnsrampen i trappan... han var inte nöjd med att behöva be kunden komma ut och hjälpa till men det var ju typ enda chansen att få in skiten. Turligt nog höll en granne på att flytta ut mha flytthjälp som kände "min" kille, så han fick en betydligt dugligare hjälp än mig.:p
(Och skulle vidare med ett kylskåp som skulle bäras in... :nailbiting: heja bring :crazy:)
 
Dom är väldigt ljudkänsliga när dom är så små. Ibland räcker det med att någon pratar med lite för hög röst (men vanligast vid lite längre pågående samtal), så tappar hon syresättning för att det blir för jobbigt att lyssna och andas samtidigt :(
Aha
Lilla skruttan då
 
*läser ikapp*
På tal om tunga paket: stackarn som kom med min tvättmaskin häromdagen var ensam, och jag hade köpt till inbärning :crazy: han sa att dom ska vara två men det är sällan det funkar. På hemsidan ombads jag att göra plats/svängrum för en eldriven pirra som dom skulle ha med, det skrattade han gott åt. Den lilla rackiga saken han kom med fick inte ens plats i barnvagnsrampen i trappan... han var inte nöjd med att behöva be kunden komma ut och hjälpa till men det var ju typ enda chansen att få in skiten. Turligt nog höll en granne på att flytta ut mha flytthjälp som kände "min" kille, så han fick en betydligt dugligare hjälp än mig.:p
(Och skulle vidare med ett kylskåp som skulle bäras in... :nailbiting: heja bring :crazy:)
Min man jobbar med process- och kvalitetsutveckling på Bring. Läste upp detta för honom och han vill gärna att du pm:ar ordernumret så ska han kolla upp detta. Bring betalar åkarna extra för dubbelbemanning så att det bara kommer en är varken okej enligt arbetsmiljö eller deras åtagande. Vore toppen om du vill göra det så slipper den stackars budkillen slita ut sig helt. :)
 
Min man jobbar med process- och kvalitetsutveckling på Bring. Läste upp detta för honom och han vill gärna att du pm:ar ordernumret så ska han kolla upp detta. Bring betalar åkarna extra för dubbelbemanning så att det bara kommer en är varken okej enligt arbetsmiljö eller deras åtagande. Vore toppen om du vill göra det så slipper den stackars budkillen slita ut sig helt. :)
Åh vad bra! Han sa det också, att nån får fortfarande betalt för två gubbar och så kommer bara en/han, som inte ens får nåt extra för det extra slitet. Men han var nyanställd och vågade inte göra för mycket väsen. Återkommer i PM!
 
Har varit ute och gått i 1,5 timme ungefär. Det var sol! När såg jag den sist liksom? Tänkte jag skulle städa men ligger och tar igen mig i soffan istället. Något ska jag ju ha att göra imorgon också ;)
 
Sitter i soffan med dottern sovandes i famnen, mannen sover bredvid och sonen sitter i fåtöljen och tittar på Pettsson och Findus.

2 maskiner tvätt kör runt där nere och ska tas itu med sedan och så hoppas jag mannen mår bättre när han sovit så vi kan möblera om i vardagsrummet/ sovrummet
 
Jag har fått "rådet" att ta bort lite träd och buskar "för nu ser man ju inte in på tomten längre". Nä just det idiot, det är inte meningen heller att detta ska vara nån sorts allmän park, nyfiket folk SKA inte veta vad som finns här. ;)

Fö. är det ingen risk för sikten för jag bor mitt på en raksträcka och träden står 10 meter från vägen. :cool:

Galet:meh: har de inget annat för sig?
Förstår inte hur några grenar som växer högt kan störa sikten på en väg :confused: Har en stor lind nära vägen vill de jag tar bort den eller :meh:
För övrigt är ju tomten skyddad med både vall med murgröna och lönnträd osv. Bara framsidan som är öppen. Förutom vallen och ett gammalt äpple träd som växer där då. Men skyddar ju inte så mkt. Har grannarna rakt över vägen på andra sidan.
 
Fyllt upp mera vatten i spa-badet och gjort en "Åsa-Nisse", controllerkortet visade sig vara paj (vanligt svindyrt fel) så det var nog en av anledningarna till att det låg på Blocket för en struntsumma. Nu medan jag caddar och bygger nytt kort med helt andra lösningar som jag vet är mer eller mindre bombsäkra så matas elpatronen och cirkulationspumpen medelst stickkontakter i väggen. Ingen styrning, inga termostater så jag får dra ur kontakten manuellt när värmen är uppe men vaf. gör man när det blev minusgrader nu? "Lös problemet NU", typ! :p
 
Galet:meh: har de inget annat för sig?
Förstår inte hur några grenar som växer högt kan störa sikten på en väg :confused: Har en stor lind nära vägen vill de jag tar bort den eller :meh:
För övrigt är ju tomten skyddad med både vall med murgröna och lönnträd osv. Bara framsidan som är öppen. Förutom vallen och ett gammalt äpple träd som växer där då. Men skyddar ju inte så mkt. Har grannarna rakt över vägen på andra sidan.
Det finns så många sk. "vän av ordning" som har alldeles för mycket fritid. :cool:
 
Precis varit ute i stallet och klickertränat medryttarhästen. Han börjar bli duktig nu på att göra sina "situps" s.k. crunches vilket stärker ryggen. Han var gosig och tillfreds vilket är skönt att se, börjar bli sitt gamla vanliga jag när han inte har ont längre. :love:
 
*läser ikapp*
På tal om tunga paket: stackarn som kom med min tvättmaskin häromdagen var ensam, och jag hade köpt till inbärning :crazy: han sa att dom ska vara två men det är sällan det funkar. På hemsidan ombads jag att göra plats/svängrum för en eldriven pirra som dom skulle ha med, det skrattade han gott åt. Den lilla rackiga saken han kom med fick inte ens plats i barnvagnsrampen i trappan... han var inte nöjd med att behöva be kunden komma ut och hjälpa till men det var ju typ enda chansen att få in skiten. Turligt nog höll en granne på att flytta ut mha flytthjälp som kände "min" kille, så han fick en betydligt dugligare hjälp än mig.:p
(Och skulle vidare med ett kylskåp som skulle bäras in... :nailbiting: heja bring :crazy:)
När jag beställde soffa på IKEA med inbärgning, kom de faktiskt två stycken :up:
 
Jag kan upplysa om att blöta löv väger så mycket mer än torraO_o
Men de är mycket lättare att samla ihop. Så imorgon kör jag till återvinningen med 6-7 st sopsäckar löv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 329
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: Amha
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
756
Senast: Pilot
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
50 51 52
Svar
1 025
· Visningar
29 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp