Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pannlampa is the shit!
Jo, egentligen. Fast när det är mörkt så försvinner lusten att göra något. Det är samma på vintern. Om jag inte kommer ut på promenad medan det är ljust så blir det ingen promenad alls den dagen. Sen att jag faktiskt äger en riktigt bra pannlampa tycks inte göra någon skillnad.
 
Vaknade tidigt av lågt blodsocker. Eftersom jag ändå var uppe så tog jag lite fart ch bakade en tigerkaka till eftermiddagns studiecirkelträff.
Skar ihop en bönsallad och har kokat broccolistjälkar och blomkålsdito eftersom de inte riktigt passade i salladen.
Startat en diskmaskin och har påbörjat en bröddeg.

Inser att jag varit riktigt produktiv! Och ser hela skillnaden mellan hettan om dagarna och morgonens behagliga svalka i huset. :(
Det är nog nu. Jag vill ha runt 20-22 om dagarna och rejäla regn.

"alla klagar på vädret men ingen gör något åt det"
Mark Twain
 
Apropå Saharagräsmattor så blir jag en aning förbannad och provocerad av att gå förbi en tomt där en vattenspridare står och pumpar ut vatten över en grön gräsmatta - mitt på dagen dessutom - och precis intill finns två sönderbrända hagar där det normalt skulle ha betat kossor nu. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 705
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp