Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i köket och löser korsord med en sovande katt på bordet. Mysigt!
Det är för varmt för att gå min dagliga promenad. Får göra det ikväll.
Igår var jag ute och red för första gången på evigheter och tror ni inte det kom en störtskur precis den kvarten jag var ute! Hoppas på repris idag.
 
Jag skulle behöva besöka en sjö igen då jag försmäktar i denna värmen. Jag har 26 grader inne enligt termometern. Ute påstås det vara 32 grader enligt samma termometer. Men alla sjöar ligger flera kilometer bort så det tar emot att åka iväg. Allmänna badplatser undviker jag.
 
Precis varit ute och stavgångat i värmen. Nu sitter jag med mitt korsord igen.
Snart får hästarna gå ut i hagen igen.

Det är väldigt mörkt ute, kanske regn på gång?
 
Jag har tråkigt. Vill egentligen lämna soffan och hitta på nåt men det ligger en katt på mina fötter. Tänkte ta mig en kopp te och sätta mig vid symaskinen en stund men det går ju inte nu..
 
Fryser om fötterna och kokar om huvudet. Satte fötterna i kallt vatten i en hink men dom har tydligen en egen termostat precis som ankors fötter.
 
Kl är 06.05 och jag har en sipp kaffe. Ska åka och fodra hästarna idag istället för imorgon.

Hade lite för mycket vin i kroppen i måndags. Jobbade så ruskigt bakis igår och somnade på soffan runt kl 20 men vakna till lite. 21.30 gick jag och la mig i sängen och somna bums så planerade redan då att med så mycket sömn blir det enkelt att gå upp tidigare!
Sambon var bortbjuden på hej-då-party igår. Eller vi båda var men jag tackade nej redan vid lunchtid då..

Känner mig riktigt fräsh nu faktiskt denna okristliga tid
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp