Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man ringa polisen och fa dem bortkorda i Sverige? Har kommer de atminstone inte in pa privat mark annat an om natten och sabbar.
Polisen stod och vaktade dem och samtalade med dem. För minsta möjliga bråk.

De fick förklarat för sig att de inte fick vara på privat område och efter någon/några timmar gick de iväg. Antar att de själva tyckte det var en lyckad aktion. :banghead:
 
Polisen stod och vaktade dem och samtalade med dem. För minsta möjliga bråk.

De fick förklarat för sig att de inte fick vara på privat område och efter någon/några timmar gick de iväg. Antar att de själva tyckte det var en lyckad aktion. :banghead:


:banghead: :rage: De behover bli arresterade. Att de sedan slapps snabbt ar en helt annan sak, men de blir uppskrivna och det registreras att de varit arresterade, nagot de flesta inte vill ha hangande over sig. Att sta och "samtala" i timmar ar bara att uppmuntra till fler lagovertradelser, for inget hander ju.
 
Vi har haft 33 grader varmt idag. Det var tuuungt att packa upp, städa och organisera om förrådet för nya frysen.
Uuuunderbart att hoppa in i bilen med ac! Tror snart vi flyttar in i den.
Har inte hunnit med pålle sen vi flyttade hit typ. Så nu har jag deklarerat att imorgon ska jag till honom oavsett om himlen rasar ner.
 
Jag semestrar.

20180717_081140.jpg
 
Usch. Mår fortfarande riktigt illa efter gårdagens händelser.

Hittade djurrättsgruppens facebook och där står de att de faktiskt flyttade på sig när ägaren bad dem. Men de flyttade sig bara inom gårdsplanen. Samt att polisen svartmålar dem.
Lite kul att de bar plakat om att djur inte är kläder och samtidigt bar skinnskor...

Otäckt när hat kommer så nära. Och riktas mot en av de godaste och finaste personer jag vet. Många här ärm upprörda och mår lite illa idag.

Pratade med en granne och hon fnissade lite och sa att idag skulle de spika i hästars fötter. Galghumor är bra ibland.
 
Usch. Mår fortfarande riktigt illa efter gårdagens händelser.

Hittade djurrättsgruppens facebook och där står de att de faktiskt flyttade på sig när ägaren bad dem. Men de flyttade sig bara inom gårdsplanen. Samt att polisen svartmålar dem.
Lite kul att de bar plakat om att djur inte är kläder och samtidigt bar skinnskor...

Otäckt när hat kommer så nära. Och riktas mot en av de godaste och finaste personer jag vet. Många här ärm upprörda och mår lite illa idag.

Pratade med en granne och hon fnissade lite och sa att idag skulle de spika i hästars fötter. Galghumor är bra ibland.

Jag verkligen avskyr aktivister/extremister. De ser inte nyanser utan gör hela tiden att det blir en polarisering som inte inbjuder till diskussion. Plus att i sådana här lägen känner jag en ilska som inte skulle vara helt laglig om jag agerade på den...
 
Började tidigt (väckning kl:05:02) för att hinna rida mm innan det blir så varmt och sen kunna vara ledig nu mitt på dagen istället. Faktiskt ett helt ok upplägg och sen jobba igen senare på eftermiddagen/kvällen.
 
Äter frukost. När jag var vaken vid 7 kändes det kyligt....Var ju bara 22 grader inne då :crazy:.
Passade på att halvsova medan det kändes lite "inte lika varmt", därav sena frukosten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 701
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp