Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg hem från Västerbotten. Helt sjukt mycket folk på Max i Hudik. Vi tog med maten och åt i bilen.

Här regnat på oss mer eller mindre sedan Härnösand. Inte en solstråle har vi sett. En mycket ovan känsla. Prognosen säger dock att det är soligt och varmt hemma.
 
Blir galen på denna värme, lite mycket regn vore underbart.

Dessutom brann en av mina bekantas lägenhet upp igår, han var inte hemma som tur var för han har en neurologisk sjukdom, typ ALS så han hade aldrig hunnit ut. Tyvärr var det hans eget slarv med cigaretter troligtvis som utlöste branden så han lär bli betalningsskyldig. Vi hoppas att kommunen som tillhandahåller lägenheten för honom har hemförsäkring på den för fler lägenheter är drabbade av rök och vattenskador.
 
väntar på att sambon ska bli klar i badrummet så jag kan få komma in och göra mig klar, middag på Pinchos :)
 
Skuckade iväg sambon och bonusbarnen till badet då jag fick lite lugn och ro här hemma. Sitter i soffan, äter godis och kollar på Younger :D Svalt och skönt här inne med ac
 
Har fixat en key lime-paj som ska ges bort, och då blev det 5 äggvitor över. Min "Sju sorters kakor" från 1952 hade fyra stycken förslag på äggvitekakor, så just nu står en av dem i min ugn.... :up: Kan också konstatera att ägg nog var en bristvara under den tiden, för den fösta biten av boken är indelad i en-äggs-kakor, två-äggs-kakor, osv. Mat- och bakhistoria är rätt intressant :) !
 
Tror min kropp lajvar klimakterie (är bara 26 år gammal ^^) och har feber/värme-böljningar, gråter för ingenting och är allmänt blä :P
 
Blir galen på denna värme, lite mycket regn vore underbart.

Dessutom brann en av mina bekantas lägenhet upp igår, han var inte hemma som tur var för han har en neurologisk sjukdom, typ ALS så han hade aldrig hunnit ut. Tyvärr var det hans eget slarv med cigaretter troligtvis som utlöste branden så han lär bli betalningsskyldig. Vi hoppas att kommunen som tillhandahåller lägenheten för honom har hemförsäkring på den för fler lägenheter är drabbade av rök och vattenskador.
Men usch, vad ledsamt det är att läsa om dina skröpliga vänner. Det måste vara tufft för dig också.
 
Har fixat en key lime-paj som ska ges bort, och då blev det 5 äggvitor över. Min "Sju sorters kakor" från 1952 hade fyra stycken förslag på äggvitekakor, så just nu står en av dem i min ugn.... :up: Kan också konstatera att ägg nog var en bristvara under den tiden, för den fösta biten av boken är indelad i en-äggs-kakor, två-äggs-kakor, osv. Mat- och bakhistoria är rätt intressant :) !
Och den blev GOD :) ! Smakar nog lite maräng till och med.
 
Det har varit ett intensivt dygn. Igår blev det kajakpaddling och bad. Jag har ju paddlat kanot förr men inte kajak, så det var en nyhet. Sen hamnade jag hos @Luff och höll knappt på att komma därifrån för det var så trevligt. Och så blev jag kär i hennes slyngelvalp. Så jäkla söt :love:.
 
Det har varit ett intensivt dygn. Igår blev det kajakpaddling och bad. Jag har ju paddlat kanot förr men inte kajak, så det var en nyhet. Sen hamnade jag hos @Luff och höll knappt på att komma därifrån för det var så trevligt. Och så blev jag kär i hennes slyngelvalp. Så jäkla söt :love:.
Ja, valpis fick dig bokstavligen på fall. :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 442
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp