Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mr tönthäst ansåg att de gröna ensilagebalarna höll på att äta upp honom, även idag. Vi går förbi flera dagar i veckan. Mesproppen ansåg idag att dessa var köttätande varelser och betedde sig efter det.
Lugnade sig efter 5-10min stök. Då poff. Flyktdjur som han är vänder han runt och slår bakut. Jag står på marken och håller i tyglarna.
Han fick in en präktig träff över höften på mig. Jisses vilken smärta. Hoppas det släpper under natten. Just nu har det svullnat upp så mina förstora trosor skär in i låret.
 
Jag och bästis vakar, vi måste åka till flyget runt 03 O_o

Var just och tog några drinkar på en bar, men de stängde 02 :( får sova på planen och flygplatserna...
 
Sippar jordgubbste innan jag ska bege mig ut på hallonspan, för att se om det vanliga stället ger några bär i år :)
 
Äter frukost och tänker på gårdagen. Jag gav mig ut med Vännen och hans båt igen. Tanken var att vi skulle iväg och bada på ett fint ställe, vilket vi visserligen också gjorde (jag har simmat så mycket att jag redan börjar känna av träningsvärk). MEN det var så otroligt häftigt väder ute och allt var så häftigt överallt att jag fortfarande är helt matt av alla intryck.

Helt plötsligt när vi var ute så drog världens oväder in. Från "ingenstans" så började det ösregna! Det kom så snabbt och mycket att det ibland gjorde ont på kroppen när vattendropparna landade. Och så började det åska och mullra så att det dundrade överallt i hela världen i minst 20 minuter, det var som om det aldrig skulle sluta. Samtidigt så var solen framme, och en regnbåge, och vi såg hur det var sol på vissa ställen och helt mörkt av regn på andra. Vattnet rörde sig på ett helt hypnotiserande böljande sätt, molnen bildade alla möjliga märkliga formationer... Allt under tiden som vi satt längst bak på båten och bara iakttog allting.

Sedan dök det också upp två fiskgjusar och de började sedan attackera en häger (som klarade sig). Jag har aldrig sett något liknande när det gäller sådant heller.

Det var verkligen allt av allt, och väl tillbaka vid båtklubben så somnade jag nästan i båten under tiden som Vännen skrev i loggbok :p Herrejäklar vilken kväll det var... Helt galet otroligt allting. Så enorm utsikt över allt vatten och öar osv och så otroligt vackra färger och galet väder... Jag kommer leva länge på det där.
 
Det ar helt sanslost sa mycket jag far gjort nar jag inte hanger pa Buke flera timmar om dagen. :cautious: I gar kvall fick jag det sista av en kompis rabarber ... i eftermiddag blev det kram nar vi var barnvakter till barnbarnet. Jag kan meddela att hon gillade det.
Pa formiddagen skrev jag metervis av text som jag inte kommit igang med pa evigheter ... jag har lite kvar, men det ar nastan klart. Dessutom har jag hunnit paborja saneringen av mitt kontor. :meh: I morgon hoppas jag att jag kan fa till ett par timmar till pa kontoret. Det behover rensas i pappers buntarna nu. Jag kanner mig aldeles fenomenalt effectiv. :)

IMG_5748.JPG
 
Har vaknat.
Är helt slut ff efter igårdagens pärs. Att hämta kyl och frys, dement farsa och arg syrra
 
Äter frukost. Ska ge mig ut och springa en runda. Gäller att passa på nu när vädret är lite svalare.
 
Varit ute och gått en sväng. Gjort i ordning stallet och tagit in hästarna. Ätit frukost och druckit kaffe. Gosat med katt.
Det enda jag inte gjort inser jag nu är att ta min medicin. Bäst att jag går och gör det innan jag glömmer bort igen.

Har vansinnigt ont i ryggen, fattar inte varför. Blir spännande att jobba i veckan...
 
Mycket smått och mycket kart på det vanliga stället, men jag fick med mig 2 kg hem i af :love::d

37594176_2312956858721767_76228243505545216_n.jpg


Vilket blev till sylt, så vi har över vintern

37611440_2312956878721765_927242899010093056_n.jpg


Senare plock blir för att fylla upp med hallon i frysen, för att kunna göra kräm och paj i vinter :)
Härligt :) ! Hallon verkar - generellt - klara sig lite bättre i torkan än blåbär, verkar det som? Jag har i alla fall sett mer hallon än blåbär i skogarna här omkring.
 
Härligt :) ! Hallon verkar - generellt - klara sig lite bättre i torkan än blåbär, verkar det som? Jag har i alla fall sett mer hallon än blåbär i skogarna här omkring.

Nja inte egentligen, massor är ju så yttepyttigt att det inte är plockbart och de som är någorlunda storlek på är ju det för att de står på gynnsam jord som håller fukten.
Här hemma på den torra sandjorden, så är skogshallonen obefintliga små skrottar bara pga värmen och torkan. Blåbär har jag inte spanat på här omkring än, men jag förväntar mig samma där. Att där jorden är gynnsam och fuktbindande så kommer det finnas rätt bra med bär och på torrare marker kommer det bara vara små skrottbär.
 
Konstaterar lite smånöjt att budgivningarna verkar dra iväg allt mer. Även mindre 20 kvm-nåt ettor drar iväg över 3 mille. Och då är det ändå högsommar. Kan nog dra igång mer i höst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 440
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp