Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svimmade tidigare idag. Eller jag vet inte helt plötsligt vaknar jag av att en hällt vatten på mig och minns inte hur jag hamnade på golvet.
Resten av dag har gått i snigeltempo. Druckit kopiösa mängder vatten.
Känns som en dag som började bra och sen bara gått utför fullständigt.
 
Svimmade tidigare idag. Eller jag vet inte helt plötsligt vaknar jag av att en hällt vatten på mig och minns inte hur jag hamnade på golvet.
Resten av dag har gått i snigeltempo. Druckit kopiösa mängder vatten.
Känns som en dag som började bra och sen bara gått utför fullständigt.
Min dag började inte ens särskilt bra. Jag drömde om att jag skulle med ett plan till Spanien igen och hade inte packat än och det var bråttom. Så jag var stressad när jag vaknade. Och resten av dagen har varit ganska blä. Jag har krånglat med mitt bevattningssystem igen. Men jag tror jag gör så att jag öppnar kranen så att det droppar lite. Det borde ge tillräckligt med vatten till växterna. Enligt vad jag kunde hitta i Google så blir en droppe i sekunden 16,8 liter per dygn. Jag har nästan 800 liter regnvatten i min vattentunna. Nästan 200 av dessa slangade jag från lilla tunnan bakom ladan. Det var ju smidigt att vattnet kunde rinna med självtryck till stora tunnan (med drygt 50 meter slang), och det enda jag behövde göra var att hälla vattnet i tunnan från vattenkannorna som jag samlade upp det i.
 
Smälter efter en skogspromenad på 1 km och väntar på den nya Agatha Christie som börjar nu kl 21. Hoppas den är bra.
 
Min dag började inte ens särskilt bra. Jag drömde om att jag skulle med ett plan till Spanien igen och hade inte packat än och det var bråttom. Så jag var stressad när jag vaknade. Och resten av dagen har varit ganska blä. Jag har krånglat med mitt bevattningssystem igen. Men jag tror jag gör så att jag öppnar kranen så att det droppar lite. Det borde ge tillräckligt med vatten till växterna. Enligt vad jag kunde hitta i Google så blir en droppe i sekunden 16,8 liter per dygn. Jag har nästan 800 liter regnvatten i min vattentunna. Nästan 200 av dessa slangade jag från lilla tunnan bakom ladan. Det var ju smidigt att vattnet kunde rinna med självtryck till stora tunnan (med drygt 50 meter slang), och det enda jag behövde göra var att hälla vattnet i tunnan från vattenkannorna som jag samlade upp det i.
Plastkopplingar är mest skit. Byt ut dessa så lär det funka bättre sen. Och tjockare slangar.
 
Min dag började inte ens särskilt bra. Jag drömde om att jag skulle med ett plan till Spanien igen och hade inte packat än och det var bråttom. Så jag var stressad när jag vaknade. Och resten av dagen har varit ganska blä. Jag har krånglat med mitt bevattningssystem igen. Men jag tror jag gör så att jag öppnar kranen så att det droppar lite. Det borde ge tillräckligt med vatten till växterna. Enligt vad jag kunde hitta i Google så blir en droppe i sekunden 16,8 liter per dygn. Jag har nästan 800 liter regnvatten i min vattentunna. Nästan 200 av dessa slangade jag från lilla tunnan bakom ladan. Det var ju smidigt att vattnet kunde rinna med självtryck till stora tunnan (med drygt 50 meter slang), och det enda jag behövde göra var att hälla vattnet i tunnan från vattenkannorna som jag samlade upp det i.
Jag brukar också drömma stressiga drömmar i stil med din, fast mina kretsar nästan alltid kring att jag inte hunnit duscha och sminka mig snarare än att ha glömt packa. :cool:
 
Jag är inne här och läser ibland. Känner att det är väl dags även för mig att dela med mig av något onödigt inlägg om vad jag gör. :p

Jag vill ha ett mål! Alltså, jag har en dotter på 5 månader och nu är det dags att bli av med de där sista kg som sitter kvar (ungefär 10kg). Men jag vill ha ett mål med min träning, men jag kommer verkligen inte på något bra.
Löpning är typ det tråkigaste jag vet och just nu finns inte tiden för att åka in till staden för gym. Men har en enkel träningsbänk och vikter här hemma. Men jag behöver ett mer konkret mål för min träning.

Börjar fundera på om ett hinderbanelopp är ett för högt mål. Men alltid vart sugen på typ Tough viking.
Ska googla vidare och se vad som finns.
 
Jag är lite nojig och nervös. Sedan jag fick MS så har jag blivit åksjuk ibland, vilket jag inte varit sedan jag var liten. Insett att jag kan sätta det i samband med när jag sovit extra dåligt, är stressad eller när det är VARMT då det förvärras ganska kraftigt, annars märks det inte alltid. Inte rört mig så mycket senaste åren egentligen, och inte tänkt så oerhört mycket på det. Men på förra veckans färd utanför min komfortzon så var jag så medtagen att jag spydde, och det var bland det värsta jag varit med om. Nu ska jag göra samma resa imorgon och det får bara inte bli så igen. Det är inte riktigt läge för åksjuketabletter eller ingefära heller, då det är så nära sammankopplat med värmen. Iaf, håll tummarna för att det inte blir något spykalas imorgon, är ni snälla! :D

Snälla, bryt inte ut det här. Funderat på om jag skulle lufta de här nojorna hela veckan eller inte. Och nu funderar jag på att radera innan det blir försent.
 
Har har varmeboljan startat. Det ar nu varmare an Florida (tack och lov for mycket lagre luftfuktighet!), Storre delen av Californien och vi konkurerar med Arizona och Californien's okenlandskap i varme. :cautious: Trots att detta hander 2-3 ganger varje ar kanner jag mig lika lurad varje gang.:grin::p
 
Jag hittar inga andra kopplingar. Sugslangen till jetpumpen behöver nog bytas men till vad? Och att vattentimern inte funkar kan jag inte göra så mycket åt. Jag har inte råd med en ny. Knappt slang heller.
en timer kan väl inte vara så dyr? men bra kopplingar kostar. Slang med. Så blir nog tyvärr svårt att göra något om du inte kan byta/laga timern.
Tänk om det gick att använda en äggklocka :idea:! Borde inte vara omöjligt men vet inte hur det skulle se ut rent praktiskt 🧐. Fördelen skulle vara 1. De är billiga och 2. De går inte sönder lika snabbt.
Tänker som nån form av lunchgrindsvariant i form av vattentimer
Men fy fan vad obehagligt!
Tack för omtanken :)!
Men jag fattade inte riktigt vad som hände. Var lite yr först. Varm. Väldigt varm. Kändes som jag skulle brinna upp. Och sen vaknade jag och var alldeles blöt från bröstet upp till huvudet. Höll på att städa i foderrummet och en inackordering som var i stallet hade hittat mig och agerat fort.
 
en timer kan väl inte vara så dyr? men bra kopplingar kostar. Slang med. Så blir nog tyvärr svårt att göra något om du inte kan byta/laga timern.
Tänk om det gick att använda en äggklocka :idea:! Borde inte vara omöjligt men vet inte hur det skulle se ut rent praktiskt 🧐. Fördelen skulle vara 1. De är billiga och 2. De går inte sönder lika snabbt.
Tänker som nån form av lunchgrindsvariant i form av vattentimer
Nu har jag inte dammsugit nätet men under 500 har jag inte sett någon.
 
Nu ar camping platser efter Oregon's kust bokade tills vara Svenska vanner kommer. :banana: First i Astoria, den lilla staden som nu ligger dar lewis and Clark first kom till nar de kom till Stilla Havet, sedan i Tillamook halvvags soderut efter kusten. Nasta vecka utrustas RVn och Forestern med alla delar som gor att man kan dra bilen efter RVn. Nagot vi tankte gora i alla handelser, men nu blir det fixat sa vi far med oss bilen utan att kora dubbelt. :up:

Jag ser redan fram emot det da Stilla Havet ar kallt och havs brisen gor det helt okay pa havs sidan av bergskedjan som foljer hela kusten. Har i dalen far vi ner en super het vind fran Norr :confused: :cautious: som gor att det kanns som nar vi bodde i oken klimat och vinden var varmare an luften som bara var uppvarmd av solen och reflectionerna fran sanden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 883
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 558
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp