Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa starten på dagen :heart

20180811_070620.jpg


Vaknade såhär. Hästar ute och en longerade. Jag har precis ätit färdigt frukosten nu sitter jag i soffan kollar på dokumentär och funderar på hur jag ska lägga upp dagen
 
Fick just beskedet att mormor somnade in i morse, utan att vakna. Hon har sovit sista 1,5 dygnet.
Min älskade nonno..
Blandade känslor just nu, dels lättnad att hon inte behöver lida mer, glädje över att jag hälsade på henne i onsdags och hon kände igen mig och så givetvis sorg.
Nu är det de praktiska delarna kvar, men inget kan göras över helgen ändå.
 
Älskar min nya granne! Hon är från Iran, nån slags akademiker/forskare och extremt trevlig. Första gången vi sågs blev jag inbjuden och det visade sig att det var nån slags släktfest. Så fick gå runt och hälsa på alla. Sen insåg jag att det nog inte var en fest utan en vanlig dag i hennes liv liksom :D Nu stötte jag ihop med henne igen. Den människan har sån sjukt härlig energi hon bara ”heeeej kul att se dig! Kom in nån dag på middag!”
 
Jag har sovit sjukt mycket i natt och vaknade först vid halv tio. Hur är det ens möjligt att sova så länge? Jag gick ju inte och la mig så extremt sent heller.

Nu försöker jag vakna till liv och så funderar jag på vad jag ska göra idag. Det finns hur mycket som helst att göra. Frågan är hur jag ska prioritera.
 
Fick just beskedet att mormor somnade in i morse, utan att vakna. Hon har sovit sista 1,5 dygnet.
Min älskade nonno..
Blandade känslor just nu, dels lättnad att hon inte behöver lida mer, glädje över att jag hälsade på henne i onsdags och hon kände igen mig och så givetvis sorg.
Nu är det de praktiska delarna kvar, men inget kan göras över helgen ändå.
Jag beklagar sorgen :( förstår dina känslor :heart
 
Fick just beskedet att mormor somnade in i morse, utan att vakna. Hon har sovit sista 1,5 dygnet.
Min älskade nonno..
Blandade känslor just nu, dels lättnad att hon inte behöver lida mer, glädje över att jag hälsade på henne i onsdags och hon kände igen mig och så givetvis sorg.
Nu är det de praktiska delarna kvar, men inget kan göras över helgen ändå.

Beklagar förlusten :heart
 
Fick just beskedet att mormor somnade in i morse, utan att vakna. Hon har sovit sista 1,5 dygnet.
Min älskade nonno..
Blandade känslor just nu, dels lättnad att hon inte behöver lida mer, glädje över att jag hälsade på henne i onsdags och hon kände igen mig och så givetvis sorg.
Nu är det de praktiska delarna kvar, men inget kan göras över helgen ändå.
❤️❤️❤️
 
Vi låg och drog oss i en evighet och pratade och myste. När vi började bli hangry fick vi ge upp.
Inatt rasade det andra äppelträdet pga vildvuxet, torkan och vinden. Tur att det stod en bit från huset. Så det får hv skicka hit någon som tar bort. Sen får vi väl spendera dagen med att kratta bort skräp och äpplen.
 
Skitdag! Skulle plocka svamp (jaja, jag vet. För torrt), hittade sex stycken kantareller.
Skulle dricka kaffe med mjölk, mjölken kom ut I en klump.
Flaskan med myggmedel läckte ut i bilen, så den stinker myggmedel.
Chiliväxthuset har blåst sönder.
Sambon jobbar så jag har ingen att spela Secret of mana med.
Jag har köpt ännu mer garn men hittar inte mina stickor.
Har glömt att vattna mitt ena citronträd så det är stendött nu. Hurra för det liksom.

Tröstar mig med att tvättmaskinen har slutat pipa. Alltid något.
 
Fick mina corys barn hämtade för en stund sedan. De ska till en "kompis" i Sundsvall. Hon fick med ett gäng spixi också.
Ikväll ska jag till Parksnäckan. Och lyssna på Doug Seegers:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 706
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp