Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skitdag! Skulle plocka svamp (jaja, jag vet. För torrt), hittade sex stycken kantareller.
Skulle dricka kaffe med mjölk, mjölken kom ut I en klump.
Flaskan med myggmedel läckte ut i bilen, så den stinker myggmedel.
Chiliväxthuset har blåst sönder.
Sambon jobbar så jag har ingen att spela Secret of mana med.
Jag har köpt ännu mer garn men hittar inte mina stickor.
Har glömt att vattna mitt ena citronträd så det är stendött nu. Hurra för det liksom.

Tröstar mig med att tvättmaskinen har slutat pipa. Alltid något.
Vissa dar ska man stanna i sängen. (o svamp kan man glömma, inte ens värt besväret att gå o titta)
Hyggligt svalt idag, skönt. I kväll jobb igen.
 
Hemma i storstan igen! Det enda positiva är väl att internetkopplingen är lite bättre och att tv utbudet är mycket bättre :p Har åtminstone imorgon på mig att acklimatisera mig till vardagen från semestern :grin:

Tillägg: Plus typ noll flugor! :idea::up:
 
Ska tydligen regna här imorgon så jag har handlat det jag behöver till morgondagens toast-skagen-middag så att jag kan stänga in mig imorgon :p Hade kalixlöjrom i frysen och har svängt ihop en skagenröra nu som får stå och götta sig i kylen till imorgon. Min gäst skulle ta med sig dryck.

Ikväll ska vi ut och käka på Vietnamesiskt kvartershak, min kompis älskar maten där och hon har fyllt år så vi ska bjuda henne. Borde dra en sväng med dammsugaren nu, men antar att jag har gott om tid imorgon för denna ädla syssla om jag ändå inte ska gå utanför dörren :p
 
Fick just beskedet att mormor somnade in i morse, utan att vakna. Hon har sovit sista 1,5 dygnet.
Min älskade nonno..
Blandade känslor just nu, dels lättnad att hon inte behöver lida mer, glädje över att jag hälsade på henne i onsdags och hon kände igen mig och så givetvis sorg.
Nu är det de praktiska delarna kvar, men inget kan göras över helgen ändå.
:heart
 
Då någon roade sig med att sno min (fina och dyra) cykel i veckan har jag nu varit och inhandlat en groteskt ful och billig cykel istället :cool:
 
Jag ska ut och spara i dag ... Kaffet ar nastan urdruckit och det ar ett molntacke pa himlen. :D Det ar dags att slappa ut hundar och lasta dem i bilen ... och hoppas att sparet gar battre an i forrgar nar ingen av mina tva kunde spara. Alls. Vi kunde vara pa de basta sparmarker ... men bada tva bara foll igenom och kunde inte alls spara. suck.
 
Jag är orimligt trött idag. Det blev en sväng till Nora där jag köpte färg till lister och sånt. Sen råkade jag köpa lite kläder på torget. Efter det övervägde jag att åka vidare till Örebro, men efter en timmes funderande så insåg jag att jag inte orkade. En sväng in på Coop blev det i alla fall och jag blev positivt överraskad över att sortimentet där var bättre än i alla butiker hemma.
 
Läser Hanna Hellquists krönika i DN idag, om att vara ensam. Och gråter en skvätt av igenkänning.



Fick just beskedet att mormor somnade in i morse, utan att vakna. Hon har sovit sista 1,5 dygnet.
Min älskade nonno..
Blandade känslor just nu, dels lättnad att hon inte behöver lida mer, glädje över att jag hälsade på henne i onsdags och hon kände igen mig och så givetvis sorg.
Nu är det de praktiska delarna kvar, men inget kan göras över helgen ändå.

Beklagar sorgen!
 
Idag har jag sovit länge och fortsatt lära mig spanska via Duolingo. Även pumpat min cykel och dammsugit.


Igår tog jag en långritt på min medryttarhäst, så cool och schysst.

20180810_182802.jpg
 
Ett, tu, tre så blev det höst. 15 grader och iskallt regn. Så nu blev det en varm dusch, långkläder (för första gången på hela sommaren), tända ljus, en kopp te och en bok. Eller film.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp