Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade vad det var som luktade. Nån av Svea eller Kira hade spytt eller skitit (gick inte att avgöra) i bonusdotterns rum som är precis vid hallen. Uäck!
 
Minsann, nu blev jag lite sugen på den pajen igen!

Tror att jag föråt mig lite på den men nu har jag inte gjort den på länge så nu är det snart dags. Tyvärr är ju inte den egna rödbetsskörden varken vad den brukar vara eller vad jag räknade med när jag petade ner några fröer i våras. Men det är inget oöverstigligt hinder. :) Smaklig måltid!

Själv har jag festat på popcorn och ett glas rosé efter ett par dagars hygge i Köpenhamn med mycket bra musik, snack med en annan Thåströmnörd, mycket god öl och en lite väl djärv ensam promenad genom ett väldigt skumt Christiania - utan tillstymmelse till gatubelysning - halv ett på natten. Och sedan idag en intressant slottssightseeing på Christiansborg inklusive hovstallet. Tyvärr tomt på hästar.
Och åter hemma har jag njutit av åska och REGN!! :banana:
 
Minsann, nu blev jag lite sugen på den pajen igen!

Tror att jag föråt mig lite på den men nu har jag inte gjort den på länge så nu är det snart dags. Tyvärr är ju inte den egna rödbetsskörden varken vad den brukar vara eller vad jag räknade med när jag petade ner några fröer i våras. Men det är inget oöverstigligt hinder. :) Smaklig måltid!

Själv har jag festat på popcorn och ett glas rosé efter ett par dagars hygge i Köpenhamn med mycket bra musik, snack med en annan Thåströmnörd, mycket god öl och en lite väl djärv ensam promenad genom ett väldigt skumt Christiania - utan tillstymmelse till gatubelysning - halv ett på natten. Och sedan idag en intressant slottssightseeing på Christiansborg inklusive hovstallet. Tyvärr tomt på hästar.
Och åter hemma har jag njutit av åska och REGN!! :banana:
Den är supergod.
Minns första gången jag gjorde den och tog en "normal pajbit". Upptäckte snabbt att den var oerhört mättande och nästa gång var biten betydligt mindre :D
 
Förbandet
IMG_20180811_190939_361.jpg
 
@Scata vi har 13 grader :eek: Övervägde allvarligt mössa..
Slyngelhästen fick täckespremiär, det ska vara 10 grader och regn i natt. Utan täcke kommer han VÄGRA lämna ligghallen :cautious: och inte äta ordentligt..
I torsdags hade vi 32 grader...
 
Har "drizzlar" det nu sager vader appen. Jag skulle inte kalla det for duggregn ... det AR ganska fuktigt, lite som nar man ar hogt pa ett berg och gar in i ett moln, har blivit kallt (20.5*C) och blaser ...
I morgon ar vi tillbaka till 30*C igen sa det galler att gotta sig at dagens vader.
Och hundarna sparade som proffs i dag. Tack och lov ... jag holl pa att fa fnatt over Torsdagen's misslyckande fran bada tva. Vilket ju inte var de som misslyckades utan min tranare och jag ... Jag som inte sag till att det inte gick sa fel, och han for att han inte kollade av med mig exact vad vi gjort innan.
Det kanns i allafall mycket battre i dag ... jag vet att jag kan fa till bra IPO tracking innan den tavling jag vill ta dem till.
 
Det är 23 grader ute, jag har shorts på mig och fryser... :crazy: Vad har den här sommaren gjort med mig :cautious:
Här är det 15. :crazy: Jag går inte utanför dörren.
Här har tempen gått ner till under 14. Nyss var jag ute iklädd shorts, regnjacka och regnmössa och fixade dränering till vattentunnan bakom huset som egentligen är för liten med tanke på hur stor del av taket som vattnas av där. Men nu rinner vattnet ut i en rabatt längre bort. Jag hoppas att tunnan inte fylls snabbare än att vattnet hinner rinna ut i slangen, men just nu duggregnar det bara.

Jag fryser inte än i alla fall och stängde inte verandadörren förrän för en liten stund sedan. Inomhus är det knappt 22 grader.
 
Gjorde en ny omgång chokladbollsrulltårta. Gjorde på urtekrams havregryn för första gången. Det blev fruktansvärt. Vet inte om det var bara därför eller för att den fick stelna orullad i kylen ett par timmar men den smakar inte alls lika gott som den brukar och kokosen fastnar inte alls. Buhu.

Men katten ligger i knäet första gången på länge så vi har det ganska mysigt ändå.
 
Har precis kommit hem igen efter att ha lämnat chefens fru hemma hos han igen.
De var vakert skådespeleri på himmelen och åskan har verkligen gått fram och tillbaka idag . De började vid 1630 och inte slut än
 
Och där kom sms från min boss som fråga om jag kan jobba i morgon halvdag :(

Det går ju att säga nej liksom men ändå känner jag mig skyldig då.. har ju inget direkt planerat
 
Sitter med en kopp kaffe och myser. Höstigt ute.
Funderar på om jag ska anlita en avbytare när vi åker till London. Så behöver inte svärmor greja med hästarna. Det ska bara kollas vatten och matas en gång per dag och kolla till katterna vore bra med. Det kan väl inte bli så dyrt? Får ringa och höra imorgon. Eller pipa iväg ett mail redan idag.

Nu ska jag gå ut och göra i ordning stallet så hästarna kan få komma in och slippa flugorna lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 811
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 461
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp