Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kände att jag behövde dela den här. Om någon behöver inspiration till middagen :angel::nailbiting:O_o
IMG_1224.JPG
 
”Du är vegetarian?”
”Jo.”
”Hur mår du på det då?”
”Jag har ju överlevt i 26 år så det går väl hyfsat”
”Säkert att du inte är död egentligen då?”
”Bara på insidan.”
”...du är ju värre än mig.”
”Antagligen.”

Känner att det här är början på en underbar vänskap :laugh:
 
Vad kan gå fel med en egenlagad pizza med strimlad oxfilé, kantareller, mozzarella, gorgonzola, vitlök, rödlök, tomater och färsk basilika.
Svar: absolut inget såvida det också finns rödvin (och det fanns det ;) )
 
Kl är 06.45. Kaffe, cigg.. en ny jobbdag!
Alltid spännande att komma till jobbet efter liten ledighet. Alltid nåt nytt
 
Vad är det som är mysigt?
Kontakten man får med sina vårdtagare, uppskattningen för det man gör och att folk blir glada när man kommer. Många som man är hos ofta kommer man väldigt nära efter ett tag.

Men visst, när larmen avlöser varandra så man knappt inte gör annat svarar i telefon, jagar folk som kan ta larmen eftersom man själv inte hinner och man inte hinner stanna och prata med tanten som är helt ensam med sin ångest, då är det inte lika roligt.

@tornblomma Hjälpmedel har vi och använder dem också, men det är tungt ibland ändå. Alla har inte höj och sänkbara sängar tex
 
Vill vi bo i Burseryd? Mamma säger nej (hon är därifrån) men jag tänker att hyran borde vara låg (lägre) och det borde vara lugnt. Medelåldern är väl typ 75. Det finns en pizzeria tror jag och nära till mammas svampställen.
Jomen varför inte liksom?
Vad jobbar du med då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
542
Senast: gullviva
·
Svar
1 300
· Visningar
70 156
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp