Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har silverfiskar på en toa och de verkar alltid ha bott där. Städar inte den toan mer eller mindre än någon av de andra. Drar däremot runt med ättika på listerna efter städning och fiskarna verkar inte gilla det men nån gång har jag ändå sett en jäkel
 
Ska snart springa ut och lunchfodra. Sen blir det matlåda vid skrivbordet och på lunchrasten ska jag ta en körtur med shettisen :) Hunden springer med bredvid såklart!
 
Kom på att jag skulle ju ringa försäkringskassan. Igen :meh::wtf:
Jag ska bara ta reda på lunchdisken, hänta kaffe och byta om från arbetskläderna först.
 
Sitter i soffan och det är helt tyst inne, bara jag och djuren hemma. Hunden ligger vid mina fötter och tittade nyss upp som att hon hörde något. Sekunden efter smäller det till bland panten i köket och låter i sovrummet (som gränsar till vardagsrummet) Jag hoppas att det är katten som dock låg uppe för bara en stund sedan. Dock låter det inte alls som det, mycket märkligt.
 
Nu har barnen åkt hem till sig igen och oj vad tyst och lugnt det blev! Jag är glad att jag inte har några egna ungar :angel:
Och så var intervjun avklarad. Hoppas det gick bra! Det kändes bra, trots att ljudet och mikrofonen krånglade lite.
Huset är helt tomt, vet inte vart mina föräldrar tagit vägen. De är väl och handlar eller nåt. Maken jobbar. Jag är helt själv med katterna (som ligger och sover någonstans i källaren). Får roa mig med att skära ut lite vinyl :up:
 
Jag sitter och vaknar medan det blir ljust. I dag har vi ett molntacke pa himlen och det ar inte riktigt ljust forran 7:00 ... vintern ar snart har trots att det var 17*C i gar och stralande sol kanner jag mig lite lagom vinter depremerad i dag. Det ser ut som om molntacket tanker ge sig, sa min "vinter depression" blir nog kortvarig.:p
 
Hellre silverfiskar än kackerlackor. :yuck: Nu var det peppar, peppar länge sedan jag sprang på någon, men hua vad vidriga de är.
En period så klev man inte in på damtoan frivilligt utan att ha tänt lampan och sedan väntat några sekunder.
Anticimex har jobbat hårt, men de finns säkerligen kvar nere i någon kulvert och bara väntar på något bra tillfälle att komma upp och säga hej igen!
Jag jobbade på zoo i min ungdom. Herrejävlar vad det var kackerlackor där! En gång hade någon glömt stänga dörren till micron i lunchrummet...
Kackerlackor exploderar i Micro om någon undrar....
 
Jag jobbade på zoo i min ungdom. Herrejävlar vad det var kackerlackor där! En gång hade någon glömt stänga dörren till micron i lunchrummet...
Kackerlackor exploderar i Micro om någon undrar....
Mysigt :yuck:
Vi hade kackerlackor på skolan när jag gick i gymnasiet som användes för att mata leguanen med. De rymde en gång och det var kackerlackor överallt. Så vidriga!
 
Åkte hem efter lunch för att "jobba hemma" på eftermiddagen. Sant för jobbet måste göras men jag kommer att göra alltihop under helgen istället.
Jag är genomförkyld och sov ett gäng välbehövliga timmar. Borde gått på en konsert i närheten men skippade det. Fryser och svettas och halsen är full av gegg.

Nu dricker jag vin (antioxidanter!!) och tittar på Idol.

Alltså - Kadiatou. hon växer. (sorry stavningen)
 
Mina colibis ar sura pa mig. Jag tog in och rengjorde deras "matare" och satte inte ut den igen forran ett par dagar senare. Nu kommer de och ater fran mataren, flyger fram till fonstret jag sitter bakom och "hanger i luften" medan de tittar pa mig och later. :cautious: Jag tror att de varnar mig for att glomma den igen. Ever. :p
 
Hemma efter en trevlig kvall pa Eagle's Lodge. Trevliga manniskor, god mat, billig bar, och trevligt sallskap:) Tva G&T senare och jag ar snart pa vag i sang. Jag bara vantar pa att hundarna ska ata klart sa de kan ga ut en svang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
851
· Visningar
45 944
Senast: Enya
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 587
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp