Vad gör vi? Nu kör vi! Del L

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att sova. Märks det är "vår" nu, ungarna är betydligt mer högljudda när dom går till skolan/bussen nu än när det är flera minusgrader :meh: Bara stoppa i öronoropparna.
 
Dom hade parkerat in mig!! :arghh: Vet inte om dom är inkompetenta eller dåligt informerade men det har fan varit strul sedan dag 1 sen vi började dela bangård.:cautious: Som tur var skulle det fordonet ut en liten stund innan mig, annars hade det blivit bra körigt för mig/mina resenärer...

Min kompis som körde åt TIB har hoppat av och börjat jobba inom skolan igen...
 
Min kompis som körde åt TIB har hoppat av och börjat jobba inom skolan igen...
Det verkar minst sagt rörigt och körigt :crazy: gäller väl mer eller mindre hela branschen i och för sig. Hade jag inte sett att det andra fordonet var parkerat för nära en växel i morse så hade jag kunnat skrapat upp hela sidan på mitt tåg mot det, sjukt bra :up:
 
Morgonens telefonsamtal med mamma

Mamma: jag skulle gärna vilja ha månadspeng
Jag: inga problem, kan åka ner till bankomaten och hämta ut lite kontanter i kväll
Mamma: Nej jag menar jag vill ha sånt där man får när man blir gammal
Jag: Pension?
Mamma: Ja just det
Jag: Mamma du får in pension varje månad på ditt personkonto
Mamma: Men hur gör jag för att komma åt dom, måste jag till banken då?
Jag: Nej, du handlar med Visa-kortet eller så hämtar jag ut dom i bankomaten åt dig.

Inte lätt bli gammal :(
 
Morgonens telefonsamtal med mamma

Mamma: jag skulle gärna vilja ha månadspeng
Jag: inga problem, kan åka ner till bankomaten och hämta ut lite kontanter i kväll
Mamma: Nej jag menar jag vill ha sånt där man får när man blir gammal
Jag: Pension?
Mamma: Ja just det
Jag: Mamma du får in pension varje månad på ditt personkonto
Mamma: Men hur gör jag för att komma åt dom, måste jag till banken då?
Jag: Nej, du handlar med Visa-kortet eller så hämtar jag ut dom i bankomaten åt dig.

Inte lätt bli gammal :(

:heart
 
Telia är som en finne röven. Jag råkade betala för mycket till dem för en tid sedan och fick tillbaka pengarna på en papperslapp som jag kunde lösa ut någonstans. Haken var bara att nästan hälften gick till avgiften för att lösa in girot, oavsett om man löste in mot kontanter eller handlade för den.

Fan att ett misstag kan vara så dyrt. Varför inte bara dra av pengarna från nästa faktura?

Jäkla skitdag rent allmänt. Jag sjukade mig från jobbet idag också p.g.a. huvudvärk och illamående.
Fick du en sådan där utbetalning som kostar 30 spänn? Om du registrerar dig på swedbank så slipper du den avgiften. (Gäller alltså även om man inte har swedbank)
https://www.swedbank.se/privat/kort...gar/anmal-konto-till-swedbanks-kontoregister/
 
waaaaahhhhh! Var på visning igår och nu har budgivningen dragit igång.
För i helskotta, lugna ner er!!! :rage: Trigger-happy galnningar :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 633
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 862
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp