Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sånt här blir jag så rörd av, fick det skickat till mig av en god vän (även fd kollega jag jobbat ihop med):

"Gillar dig skarpt som vän, du är jättehärlig :D "

Det bekräftar ännu mer hur långt jag kommit på min resa, och längre ska det bli. :up: :up: :up:
oj, skrev jag det där kvart över ett imorse. :eek: måste fan börja lägga mig i tid om jag ska börja jobba snart asså...:eek:
 
Tror jag får lägga in lite mer gurka sen idag :idea: Dagens skörd blev 6 stycken och en del småtomater och de ska jag koka ihop med paprika till en god tomat/paprikasås och frysa in :)
uqbppubwscyjygi.jpg
 
Motionerat min cykel en sväng. Gav mig ut i skogen och följde några av de stigar de kör cross på häromkring. Skitkul verkligen! :bump: Vissa ställen var lite för svårframkomliga för mig så här första gången jag verkligen gav mig ut i skogen, men med lite övning så. :up:
 
Sitter och funderar på vilken film som är bra att sitta ihop med sin andra hälft och mysa?
(inte för att jag har en andra hälft ändå just nu, men hade varit kul å veta på ett sätt) :)
Någon som har några idéer?
 
Röjt lite på gården, klippt gräset mot slänten och nu kaffe innan jag börjar lasta av tryckimpregnerade virket som ska ligga där på pall. Jag sorterar bara isär otryckt, tryckt och grovt, resten får jag ta senare när byggtältet är rivet för det står ivägen nu. Nu gäller det bara att ösa in virket som kommer, sortera får jag göra sen om jag hinner annars gör jag det i vinter för då håller jag mig iallafall varm.
 
Motionerat min cykel en sväng. Gav mig ut i skogen och följde några av de stigar de kör cross på häromkring. Skitkul verkligen! :bump: Vissa ställen var lite för svårframkomliga för mig så här första gången jag verkligen gav mig ut i skogen, men med lite övning så. :up:

Jag cyklade och red på en cossbana när jag var yngre, jätteskoj!
När jag var där hängde jag en plastpåse vid infarten (skymd sikt så syns inte att det är en bana utifrån) så visste familjen som äger den att dom skulle gå in och kolla läget och be mig pysa, fungerade extra bra efter att en av deras kompisar inte gjorde det när jag red en ganska lättskärrad häst och det blev lite hopp hit, hopp dit, stegra och lämna hallonsaft på backen.

Åh vad mycket roliga gamla minnen du väckte nu :love:
 
Sitter och funderar på vilken film som är bra att sitta ihop med sin andra hälft och mysa?
(inte för att jag har en andra hälft ändå just nu, men hade varit kul å veta på ett sätt) :)
Någon som har några idéer?
Dålig på filmer, inte TVmänniska men ändå: Fullblod
Borde gå att ha som intressant samtalsunderlag och forska i den andras åsikter i saker. :angel:
 
Dålig på filmer, inte TVmänniska men ändå: Fullblod
Borde gå att ha som intressant samtalsunderlag och forska i den andras åsikter i saker. :angel:
Vet inte ens vilken film det där är, funderar mer på om någon mer känd film kanske, typ någon romans, action eller till och med thriller, skräck så man kan krypa närmare, jag vet inte. Kom på att jag e kass när det gäller sådant. :rofl:
 
Pyjamas är ett väldigt bekvämt plagg mjukt och skönt tyg och kalasbra passform utifrån bekvämlighet.
Ofta jag går i det hemma ibland halva dagen :love:

Då hör jag till någon annan åldersgrupp, frågan är vilken?
Övermogen tonåring? (Till sättet)
Bor man i en kall kåk som håller sisådär 13+ när man vaknar trots tokeldning på kvällen så flyter man ner i ett 3 nummer för stort gammalt dykarunderställ där arslet hänger lagom i knävecken. Okej, inget under av passform men "Mumintrollet-faktorn" är hög iallafall. :p
(Och när man går till postlådan i nämnda stass så kommer naturligtvis dagens enda bil med utomsocknes och riskerar att köra ner i slänten vid blotta åsynen.) :angel:
 
Vet inte ens vilken film det där är, funderar mer på om någon mer känd film kanske, typ någon romans, action eller till och med thriller, skräck så man kan krypa närmare, jag vet inte. Kom på att jag e kass när det gäller sådant. :rofl:
Den är gammal -80talet ?
Galoppstall, utmaningar, relationer och lite vad man gör för val i jobbig situation i förhållandet ( mannen dricker, hon väljer att baka när hon är arg/upprörd) och en och annan skaplig häst ser man ju såklart.
Ganska dålig egentligen men jag sket nästan sönder VHSrullen av alla gånger jag tittade på den som hösttokig 14is.

För den som undrar vad VHS är så uppfanns det något år efter glödlampan :o
 
Har tagit hand om mina orkidéer lite. Kom på att dom nog inte hade fått vatten på en månad eller mer. Men jag är ändå glad, 3 av dom har knoppar, en har dessutom några knoppar slagit ut. Den fjärde har tappat sina blommor nu, tror det var 2 månader eller kanske 3 sen jag köpte den. Ibland tröttnar jag när dom dom inte blommat om på länge och köper en ny, då brukar det bli fart på dom andra känns det som :rofl: ska nog försöka göra ett ryck och röja här hemma nu. Skulle behöva åka till Coop och handla, Ica här i byn hade inte det jag ville ha igår, fair trade tops, en sorts tandkräm (inte säkert coop har den heller dock) och nötfärsen var dyr... Men vet inte om jag orkar åka idag.
 
Den är gammal -80talet ?
Galoppstall, utmaningar, relationer och lite vad man gör för val i jobbig situation i förhållandet ( mannen dricker, hon väljer att baka när hon är arg/upprörd) och en och annan skaplig häst ser man ju såklart.
Ganska dålig egentligen men jag sket nästan sönder VHSrullen av alla gånger jag tittade på den som hösttokig 14is.

För den som undrar vad VHS är så uppfanns det något år efter glödlampan :o
Ingen film jag känner igen. Har själv en hel hög gamla VHS filmer, skulle behöva föra över dom till DVD så jag kan titta på dom... några av filmerna går inte ens att köpa som dvd. :(
 
Bor man i en kall kåk som håller sisådär 13+ när man vaknar trots tokeldning på kvällen så flyter man ner i ett 3 nummer för stort gammalt dykarunderställ där arslet hänger lagom i knävecken. Okej, inget under av passform men "Mumintrollet-faktorn" är hög iallafall. :p
(Och när man går till postlådan i nämnda stass så kommer naturligtvis dagens enda bil med utomsocknes och riskerar att köra ner i slänten vid blotta åsynen.) :angel:

Helt rätt :up:
För att slippa frysa får man ta till alla tänkbara lösningar man kan.

Jag har sån tur att jag är för kort för att bli mannekäng så klär mig efter väder och bekvämt.

I ett stall jag hyrde in mig ett tag fick jag höra efter några veckor att dom blev ordentligt förvånade när dom såg mig första gången eftersom dom "dömt" mig som dressyrnörd med nyputsade stövlar när vi pratade i telefon första gången och jag hade lite mer frågor och insyn än andra som ringt och var intresserade.
Klädsel/intresse/kunskap hör ihop?
Jag hade säkert fel färg på jackan, tokgul med diverse stallfläckar på:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
1 920
Senast: moster_punk
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 647
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
262
Senast: ufot
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
748
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp