Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte göra en smörgåstårtemacka bara till dig?
Det lät så trist att bara få en macka själv när du gjort smörgåstårta åt de andra :crazy:
tål inte det som är på smörgåstårtan, förutom då skinka, ost, leverpastej och grönsakerna. Allt ägg, majo, gräddfil, grädde och creme fraice går bort. Om jag inte vill spendera ett dygn på muggen...:cautious:
 
bytt vatten hos de små ynglerna, planterat lite "blommor" hos fiskarna. De fick lite Räkmix, som de glufsar i sig direkt
 
Tänk vad spännande med böcker, och så många tankar och känslor de kan väcka! Jag läser just nu "Den tyske officerens hustru" - berättelsen om en judisk kvinna som räddade sitt liv genom att gifta sig med en tysk (tillika medlem av nazistpartiet) man. Helt fascinerande historia (sann!), och något jag aldrig hade fått en inblick i utan denna bok....
 
Sitter och garvar åt exet som tydligen tänkt hålla koll på vad jag gör (inget ovanligt när det gäller honom) via instagram. Men han följer inte mitt personliga konto sas, han följer min katt :rofl: :rofl: Ger ju en enorm mängd information :D "Katt går på gatan", "Katt går ut", "Katt sover". Måste vara otroligt givande hahaha
 
Jo, jag förstår :) Men denna optikern har avtal med landstinget (där jag jobbar), så de har stenkoll på vad som ingår i det. Mitt synfel innebär att jag behöver glasögon hela tiden, framförallt på långt avstånd, så det innebar att terminalglasögon inte var aktuellt.
Aha. Låter som ett bra system med optiker + landsting.
 
Fick tips från en kompis om att en som hon känner söker folk. Han driver ett färdtjänstföretag och har alltid svårt att få folk pga av arbetstiderna. Delade pass så man är uppbokad hela dagen utan att få så många timmar.
Jag gick bredvid i lördags och tror att det kan fungera efter inkörning. Har tackat kompisen redan personligt flera gånger och skrev till henne om provtimmarna. Hon gick i taket och tyckte att jag hade inte tackat henne tillräckligt? Jag var väldigt frågande men tackade henne givetvis igen.

Och nu idag påstår hon att jag är väldigt självisk? Jag skrev till henne när hon jobbade. Hon jobbar otroligt oregelbundet så det är verkligen helt omöjligt att veta när hon jobbar. Det varierar från dag till dag. Men jag var självisk som skrev till henne på jobbet?

Jag får inte ha telefonen på mig på jobbet utan jag kollar den när jag har rast.

Blev faktiskt sårad över att bli kallad sjävisk. Det är inget jag vill bli kallad för.
 
Jag har ätit en ngt försenad middag och tar nu ett glas vin och slökollar på tv. Tror att jag har sovit för mkt på sista tiden, är helt seg i huvudet. Har sovit minst 12 timmar per natt... Är typ seg som sirap.
Ska ställa klockan på 08.30 imorgon och tvinga mig upp
 
Jag har ätit en ngt försenad middag och tar nu ett glas vin och slökollar på tv. Tror att jag har sovit för mkt på sista tiden, är helt seg i huvudet. Har sovit minst 12 timmar per natt... Är typ seg som sirap.
Ska ställa klockan på 08.30 imorgon och tvinga mig upp
Oj, 12 timmar..... :eek: Ja, det är VÄLDIGT mycket. Då hade jag behövt gå och lägga mig kl 17........ :crazy:
 
Känner mig som en spillra av en människa. Det här året har hittills bjudit på godbitar som ett hål i en tand under en lagning, som var ett gränsfall gällande om nerven skulle tas bort och det skulle behöva göras om (och är väl fortfarande pga att det inte slutat göra ont helt) och bältros. Lagom till att jag sov första natten utan en kompress och tänkte att det var skönt att slippa deala med den biten så uppdagades det att jag har fått löss. Aldrig haft det förut, har långt hår som tyvärr blivit skörare/tunnats ut lite av min bromsmedicin, är fjantigt fåfäng och har OCD-tendenser. Det var en sak när jag bara hittade en levande lus, kammade och behandlade med lusschampo och tänkte att det kanske inte behövde bli så mycket värre. Men hittade en jävel till under kvällen så fanskapen har väl hunnit föröka sig... nåväl, tvättade igen och gnuggade som en jävla dåre för att komma åt överallt och hoppas att det fungerar bättre nu för jag har kammat så det blöder i hårbotten redan. Fan, när något nästan börjat bli bra så händer någon ny skit. Lagom till när det här är över så börjar väl hela den halvåriga vårdkarusellen igen. MVH INTE ALLS BITTER
 
Suck. Då sitter vi här igen. Två jävla timmar tills jag kan gå till nästa objekt. Hurra?
Varför hör i ett av alla jobb jag sökt av sig och säger att de vill ha mig? Jag orkar fan inte med det här, jag blir knäpp på att inte ha något att göra.

Eller vänta, jag har något att göra!
IMG_20190220_070746.jpg
Yay! Eller snarare nay... Två toaletter såg ut så i morse. Jag låste dem och lever i förnekelse ett tag. Har ingen lust att grävs runt i det där..
 
I natt drömde jag om att jag vann på lotto, en hyfsad summa på ett par hundra tusen. Kanske dags att köra en rad för första gången i mitt liv?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp