Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toalett sanerad och klar. Fräsch som en sommardag nu. Något trevligt barn hade kissat i papperskorgen igen. Undrar just hur de gör hemma?

Nu sitter jag i tvättstugan och ugglar igen.
Pratade med chefen om detta och hon lovade att kolla upp om det finns nåt annat jag kan göra om eftermiddagarna. Får väl se när hon återkommer.

Om en timme ska jag till läkaren och kolla upp varför jag inte går ner i vikt och varför jag är så trött, = blodprov. :nailbiting: Får väl se om jag överlever.
 
Wow. Efter att ha legat på köksgolvet i fosterställning i en halvtimme och bara haft fokus på att andas sen kravlat mig upp och och letat frenetiskt i medicinlådan efter något smärtstillande så har nu tagit diverse piller så ja..
Måste ut och göra färdigt stallet och hinna rida.
Det är iaf soligt ute!
 
Toalett sanerad och klar. Fräsch som en sommardag nu. Något trevligt barn hade kissat i papperskorgen igen. Undrar just hur de gör hemma?

Nu sitter jag i tvättstugan och ugglar igen.
Pratade med chefen om detta och hon lovade att kolla upp om det finns nåt annat jag kan göra om eftermiddagarna. Får väl se när hon återkommer.

Om en timme ska jag till läkaren och kolla upp varför jag inte går ner i vikt och varför jag är så trött, = blodprov. :nailbiting: Får väl se om jag överlever.
Du överlever. Lycka till!
 
Jag jobbar.

Och alltså det här med att min kollega tydligen har suttit och räknat hur många gånger jag har sagt ”vad fan” i dag ... :o

Jag försöker nu kompensera med att dra Göteborgs-vitsar.
 

Bifogade filer

  • 9DA337F6-8299-4B37-9BF7-13215E6A868F.jpeg
    9DA337F6-8299-4B37-9BF7-13215E6A868F.jpeg
    197,9 KB · Visningar: 42
Kravlade mic ur sängen, bytte alla genomsvetta lakan och gick och duscha. Nu känner jag mig som en sunkig trasa igen.

Dessutom märkte jag i natt att kattpisslukten inte alls försvunnit ut täcket trots två tvättar i 90grader, bad i ren ättika och en halv flaska sköljmedel. Typ. Jäkla skit. Måste åka och köpa nytt täcke nu 😩😩
 
Gjorde ett försök att förklara evolutionen till en kunskapstörstig femåring. Ett par minuter senare frågar ungen: "När var jag en apdinosaurie? I mammas mage?" Nåja, grundelementen är där iallafall :p
Låter lite som när min goda vän skulle förklara för sin systerson varför hennes och partnerns nya hundvalp hette Sapfo. Hon började med något som han var väl bekant med: att moster levde med kvinnor, inte med män. Därifrån förklarade hon vem Sappho varit och när hon var klar konkluderade grabben: Jaha, så hunden är lesbisk?
 
Låter lite som när min goda vän skulle förklara för sin systerson varför hennes och partnerns nya hundvalp hette Sapfo. Hon började med något som han var väl bekant med: att moster levde med kvinnor, inte med män. Därifrån förklarade hon vem Sappho varit och när hon var klar konkluderade grabben: Jaha, så hunden är lesbisk?
Sensmoral - krångla inte till det.
 
I natt drömde jag om att jag vann på lotto, en hyfsad summa på ett par hundra tusen. Kanske dags att köra en rad för första gången i mitt liv?
En natt drömde jag att jag hade vunnit flera miljoner på något, antagligen Lotto. Skulle efter ha köpt hus, egen chafför och pengar till morsan, farsan, syrran och hennes ungar, donera pengar till min Akvarieförening:laugh:
Har en antidepp medicin som man får konstiga drömmar avO_o
 
Jag jobbar.

Och alltså det här med att min kollega tydligen har suttit och räknat hur många gånger jag har sagt ”vad fan” i dag ... :o

Jag försöker nu kompensera med att dra Göteborgs-vitsar.

Jag drog in ett måttband i väggen igår i mitt förråd, av ren ilska. Kollegan var tyst ett tag då... :o

Sedan började han jävlas och retas igen :D kan tillägga att det var inte honom jag var arg på :laugh:
 
Jag drog in ett måttband i väggen igår i mitt förråd, av ren ilska. Kollegan var tyst ett tag då... :o

Sedan började han jävlas och retas igen :D kan tillägga att det var inte honom jag var arg på :laugh:

Kollegor kan få utstå mycket. ;)

De flesta av mina ”vad fan” i dag berodde på en skrivare som inte lydde mig, så mina kollegor var nog mest roade av min tilltagande förtvivlan.

Själv är jag mest lättad över att ingen eller inget kom till skada.
 
Kollegor kan få utstå mycket. ;)

De flesta av mina ”vad fan” i dag berodde på en skrivare som inte lydde mig, så mina kollegor var nog mest roade av min tilltagande förtvivlan.

Själv är jag mest lättad över att ingen eller inget kom till skada.

Jag brukar ta ut min ilska på måttbandet, inte första gången det händer :angel:
 
Idag fullföljde jag planen om att cykla till stallet. Spännande lerkladd som cykeln knappt fick grepp i kan ha lett till att jag fick cykla typ dubbla sträckan. Bra träning! :laugh:
Tog en tur i skogen med pålle och glodde på fåglar och sög i oss sooool. Kändes vårigt! Sen tog vi en liten sväng i ridhuset med. Skojade med stallägaren om att jag kanske ska försöka ta med mig router och dator ner dit och sitta hos hästen. Känns inte som en helt dum idé ändå ens i efterhand. :love::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp