Bukefalos 28 år!

Vad göra åt rastlöshet?

Singoalla

Trådstartare
Jag är en rastlös själ och vill helst dra igång nya projekt varje dag. Någon som känner igen sig? :) Här om dagen satt jag och pratade med min bästa vän, och sa att det känns som att tiden bara springer iväg. Snart fyller vi 30 och tiden bara försvinner som sand mellan fingrarna. Tänk om man helt plötsligt vaknar upp en dag och är gammal och inser att man lagt för mycket tid på saker man inte velat göra! Jag fick som svar: "Men du, inom loppet av ett år har du köpt hund, sagt upp dig från jobbet och ska börja plugga igen, sprungit marathon, rest till New York, ska åka till New Orleans, Köpenhamn, börjat fundera på att sälja lägenheten och köpa en ny.." Hur mycket mer hinner man med liksom? Och jag kan inte annat än att hålla med.

Jag längtar efter den här hösten! Jag ska sluta på mitt jobb sista augusti och påbörja en utbildning i september som jag trånat efter flera år. Jag ska på en mini road-trip i södra USA. Jag har arrangerat en kräftskiva i slutet av augusti som jag ser fram väldigt mycket emot. Ändå sitter jag med myror i benen. Här om dagen fick jag en idé om att färga håret mörkbrunt (är ljusblond) och det var väl bara jäkligt tur att min frisör är så uppbokad :angel:

Någon som är lika rastlös? Vad gör man? Jag gillar den sidan av mig lite, men behöver verkligen öva på att njuta av stunden och finna lugn i att inte alltid ha en massa saker på gång!
 
Jag har tidigare varit lite likadan.. och kanske fortfarande är lite..:o På så sätt att jag har så mkt jag vill göra och så många projekt jag vill starta...
Jag har dock börjat tänka om lite... Jag tänker såhär- att det är jättebra att man har så mkt man vill göra tex ställen man vill resa till, jobb, sställen att bo på etc. För jag känner också många människor som inte vill göra ngt alls eller är missnöjda med sitt liv men gör inga förändringar. Så dels tycker jag du ska se det positivt att du har mkt du är intresserad av.

däremot är mitt tips att inte starta för många projekt på samma gång. Jag brukar skriva listor och prioritera ( låter tråkigt jag vet)
Det handlar om att man rent tidsmässigt och energi inte kan ha hur mkt på gång på samma gång. Så jag brukar göra listor där jag prioriterar vad som är vitkgitast just nu och på lång sikt. Det är viktigt för mig för att också avsluta saker tex inte börja på utbildnignar jag inte slutför etc.

Och det låter som en klyscha- men livet är långt. Du kommer hinna med mkt saker. Man hinner inte allt just nu men man hinner en del just nu och en del imorgon, en del nästa år och vissa saker om tio år.
 
Bra tips! Det blir ju aldrig särskilt bra när man drar igång för många saker samtidigt. Ibland kan jag bestämma mig för att jag inte får göra fler saker under en viss tidsram. Exempelvis, förra sommaren hade jag enbart varit på mitt jobb i 8 månader men blev sugen på att läsaen kvällskurs parallellt med jobbet. Eftersom företaget var nystartat och hösten oviss så bestämde jag mig att "Ja Sandra, kvällskurs är roligt! Men inte den här hösten. Om du fortfarande vill så går det bra till våren". Det hjälpte lite. Att inte känna att man behöve släppa ideer helt utan bara... som du skriver - prioritera!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min själ är sällan lugn. Har egentligen vänt på dygnet helt men tvingades börja jobba klockan 7 idag, slutade 16 och drog och gymmade...
Svar
11
· Visningar
12 164
Övr. Hund Hej! Ingen aning om detta hamnade rätt men det är så mycket som går under detta. Min pojkvän skaffade en hund som nu är 6 månader och en...
Svar
5
· Visningar
2 531
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp