Vad göra med kokt potatis?

Jaa, gnocchi! Eller kusinen knödel: 50/50 kokt potatis och bovetemjöl. Krydda med salt och peppar samt kryddpeppar. Knåda till deg, gör pyttesmå bollar, tryck ihop bollarna med gaffel så de blir lite platta, koka tills de flyter och stek sedan i smör med salvia 😋 Guuuuu vad gott det är, om än arbetsintensivt.
Blir nog till att testa gnocchi. Har varit nyfiken ett tag. Ser så söta ut!
 
Ska finnas brödrecept med kokt potatis om man letar runt lite. Har inget specifikt att rekommendera, men google hjälper nog till.
Kokt potais, skållat rågmjöl, jäst samt någon krydda omm man vill. Lite för lös deg som sen bakas ut med vetemjöl. Lite lägre gräddningstemperatur än man tror, men lite längre. Blir lätt onödigt gott, så akta er!
 
Potatislåda! Skiva 10-12 kalla kokta potatisar. Hacka och fräs 2 gula lökar och låt svalna. Lägg potatisen och löken i en gratängform. Vispa 2 dl grädde och blanda i 1 dl ost. Tillsätt 2 tsk salt + peppar. Bred blandning över potatisen och löken. Grädda i 200 grader i ca 20 min.
 

Liknande trådar

Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: MissFideli
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 233
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har haft rejäl magsjuka för att göra en lång historia kort så fick jag inte behålla näring på cirka 3,5 dygn menvätskeersättning...
Svar
12
· Visningar
3 577
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp