Bukefalos 28 år!

Vad göra med rädd valp?

Men du, släpp det där med bad... Det var inte så jag menade... Det var ett exempel, inget annat...
 
Hon finner ju allt läskigt :crazy:
Ska jag utsätta henne för en helt främmande människa i början eller "räcker det" med någon som hon träffat några gånger men ändå är väldans rädd för?
Så vi ska hålla oss borta från golvet med andra ord?
 
Det var en väldans bra idé. Men hur får man dom till att göra något sånt?
Hon är väldigt lättlärd, älskar verkligen att lära sej nya saker, men hur ska man lyckas lära henne att plocka upp saker på kommando?
Hon håller reda på sina egna saker redan. Lägger dom i korgen ifall dom ligger ute på golvet. Kan man kanske använda sej av det om man ska lära henne något nytt? Alltså att hon redan är ganska duktig på att plocka undan saker?

Fungerar det lika bra att aktivera henne när hon blir rädd? Få kontakt och sen jobba en stund med henne? Vi har världens kontakt redan. Och hon älskar som sagt att jobba. Men jag vet inte om jag kan få henne till att göra något jag vill när hon är så rädd. Men det kanske vore något att jobba på??
 
Jag tilllät aldrig min hund att vara rädd=) han har åkt moppe till stallet han har ridit p åhästen han har åkt bil han har åkt båt,tåg,cykel tja allt man nu kan åka på.
När det kom nya människor så höll jag upp han så alla fick hälsa och alla fick ge en liten godisbit. på så sätt kopplade han nya människor med godis och du kan ju gissa vem som var först fram till dörren när det ringde på dörren sen :rofl:

Ute så gjorde jag som så att så fort det kom en annan hund ute sade jag sitt och satte mig ner och gav godis när hunden gått förbi gick vi bara vidare. Ju äldre han blev desto mer nyfiken blev han och efter ett tag ville han hälsa på alla hundar=)
Din valp är ju bara 6 månader än så länge allt är ju superläskigt och farligt! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 927
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 321
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp