Bukefalos 28 år!

Vad gÖra?!

Sv: Vad gÖra?!

Jag kikade på dosan men skulle nog vilja pröva med den billigare sprayen först för att se om det har någon effekt.

Mattorna var typiska toamattor med gummi under, det var där kissandet började. Dörrmattan är det väl också en massa gummi i, resten är vanliga ylle, bomull och andra vanliga material.

Tänkte skura golven en extra gång nu ikväll, i länken tipsades det om alsolsprit - ska testa!

Att de stryker sig för att markera visste jag ;), dock visste jag inte före denna tråd att de även känner sig trygga av det (eller ja, alla blir väl trygga av att ha ett revir, människa som djur, men jag tänkte inte på att det kunde ha sån effekt på katter). Men jag tänkte om det hade något med kisseriet att göra. Dock tror jag att han mer än markeringskissar, det kan vara ganska stora pölar och det är ju så himla lite kiss i lådan numer...
 
Sv: Vad gÖra?!

..Vet att beslutet ligger hos mig, men jag vacklar och behöver lite råd från erfarna kattälskare där ute :)
Problemet: En av våra två katter har kissat inne några gånger (alltså inte på lådan, utan i huset ..) under vintern och dessutom bajsat två gånger. Inte kul! Jag har inte vart hos veterinären med henne, för jag tror faktiskt inte att det är ngt sjukt på det sättet m henne, snarare att snön och vädret ställer till det. Hon har knappt vart ute sen innan jul när all snö kom. Katterna går varandra på nerverna när de är inne jämt, det märks. I fredags hittade jag min 11mån. dotter under soffbordet, i full färd med att undersöka en nylagd kattbajs. Nåt så vidrigt, och hade ngn haft ett gevär och erbjudit sig att skjuta katten på studs hade jag LÄTT gjort det. Började snabbt kolla runt om ngn vill ta över henne, som stallkatt el likn.

Nu är jag inte lika upprörd längre, och har börjat vackla..
Lösning 1 En bekant m gård och tre katter (två små o en 6-års, min är 7) kan ta emot henne som utekatt, med tillgång till ladan och ett anat uthus.
Kommer hon vilja springa hem,och sticker därifrån och kanske svälter ihjäl ngnstans? Kommer det funka med tre andra katter? Är det elakt att aldrig låta henne gå in när hon är van vid det?

Lösning 2 Ha kvar katten och hoppas på det bästa. Tvinga ut henne några gånger om dagen medans snön ligger, sedan ksnske det löser sig eftesom hon annars sett älskar att vara ute. Köra Ferriwell el vad det heter i rummet (kattferemoner).
Kan en katt som börjat kissa o bajsa på oönskade ställen inne sluta med det? Tänk om det blir likadant nästa vinter? Jag avskyr verkligen kattkiss o bajs på andra ställen än lådan.

Vad tror ni? Kan en katt som varit inne acceptera att bara vara ute? Ngn med erfarenhet av flytt av vuxen katt?

Hjäääälp...
(Jag tror att det också kan vara en protst mot att vi satt upp grindar (för dottern), men jag har sett henne med lätthet hoppa över dem annars, så det borde inte bero på det att hon valde att inte gå till lådan)

hej köp:GET OFF Kan även användas inomhus, sprids ut där katten/hunden inte är välkommen. Avger en mild citrusdoft i början som snabbt avtar för den mänskliga näsan men fortfarande verkar avvisande på djuret. Skulle djuret ändå försöka kissa/märka ut revir där kristallerna ligger sväller de upp av fukten och lukten som djuret inte tycker om aktiveras extra.
Dock här i gbg går det ej att köpa i zoobutiker då dom förbjudit, men köpte på My One, Hoppas du får detta löst;)
 
Sv: Vad gÖra?!

hej köp:GET OFF Kan även användas inomhus, sprids ut där katten/hunden inte är välkommen. Avger en mild citrusdoft i början som snabbt avtar för den mänskliga näsan men fortfarande verkar avvisande på djuret. Skulle djuret ändå försöka kissa/märka ut revir där kristallerna ligger sväller de upp av fukten och lukten som djuret inte tycker om aktiveras extra.
Dock här i gbg går det ej att köpa i zoobutiker då dom förbjudit, men köpte på My One, Hoppas du får detta löst;)

Du gör glatt reklam för något (i två trådar - vad jag läst) som förbjudits av någon anledning?

Utan att veta något om detta medel öht skulle jag iaf känna mig tveksam till något som, enligt dig, förbjudits i djuraffärer? - Varför har det förbjudits?
 
Sv: Vad gÖra?!

hej
en inne katt som varit inne hela tiden, tror den får svårt att leva ute, mina skulle aldrig överleva, eftersom jag gett dom föda m.m

:confused:
 
Sv: Vad gÖra?!

=) kommer samma inlägg, kan man inte radera
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad gÖra?!

finns säkert nått medel att köpa,tydligen får man ej skriva det här
 
Sv: Vad gÖra?!

Du gör glatt reklam för något (i två trådar - vad jag läst) som förbjudits av någon anledning?

Utan att veta något om detta medel öht skulle jag iaf känna mig tveksam till något som, enligt dig, förbjudits i djuraffärer? - Varför har det förbjudits?

Jag tror att det har förbjudits av samma orsak som fästinghalsbanden som är örtbaserade.
Halsbanden har förbjudits för att man numera måste kartlägga vilken substans som är den aktiva. Jag tror att det var nytt från kemikalieinspektionen förra året för halsbanden slutade säljas förra våren/sommaren.

De har alltså inte förbjudits för att man vet att de var giftiga utan för att inget numera får säljas med intentionen att det har någon verkan på något utan att det finns bevis på vad och varför det har verkan.
 
Sv: Vad gÖra?!

Du gör glatt reklam för något (i två trådar - vad jag läst) som förbjudits av någon anledning?

Utan att veta något om detta medel öht skulle jag iaf känna mig tveksam till något som, enligt dig, förbjudits i djuraffärer? - Varför har det förbjudits?

När jag jobbade i djuraffär fick jag höra att det berodde på att företaget inte har råd att betala de nya väldigt dyra licensavgifterna som tillkommit för att man ska få sälja dylika medel.
Vet inte vad för trovärdighet det ligger i det dock. :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 13 veckors valp här hemma som blivit som besatt av snön. Så fort han är ute har han käften i snön o tar inte upp den förräns...
Svar
1
· Visningar
1 629
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa vi har en kastrerad katthona på 4 år. Får vara ute hur mycket hon vill men har ingen kattlucka. Sen i höstas har hon varit inne typ hela...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: bergstopp
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 205
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Vi har två katter här hemma, Iso på 8 månader och gizmo på snart 2 år. Första gången gizmo kissade inne var han runt 6 månader och det...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp