Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bor i Småland nära Skåne-gränsen. Det var (och är) snöigt här. Ca 0-gradigt. Det var inga fina vägar alls kl 6:30 i morse. Trots det blev jag omkörd av två stycken i snöyran och mörkret. Det kvittar hur det ser ut - folk tar det inte lugnt ändå.

Ja det är ju lite drygt och ffa farligt. Här var vägarna däremot väldigt fina, om än blöta. Men det har de ju varit hela vintern så här långt :meh:
 
Om typ 20 min ska jag gå till tvättstugan med min pirra och mina smutsmoppar :wtf: jag hoppas verkligen att det är skottat! Ska om jag kan, ta med extra många rena så jag slipper gå imorgon ifall vädret håller i sig. Det kräker fortfarande ner snö, på tvären :turd: i vanliga fall tar det 12-15 min att gå, vill inte tänka mig hur lång tid det kommer ta idag :banghead:
 
Skjutsade särbon till Hoting, vi får väl se om de tar sig till Oslo. Vägen dit var helt ok men hade det varit i Skåne eller Sthlm hade väl vägen varit kantad av avåkna bilar ;) :p :rofl:

Dvs det snöar och det är mer eller mindre i fjällen... mao driver det igen (vi har typ kl 1-varning och Jämtland hade iaf kl 2 tidigare).
 
Har djävulskt ont i knät så jag fick gå hem tidigare från jobbet. Har tagit piller nu. Ska bädda ner mig i sängen och läsa lite.
Har avbokat både BS och min tid på vårdcentralen.
I morgon får jag ta med käppen
 
Ridsportförbundet har på sin facebook sida och hemsida skrivit "kom ihåg att rösta på Jerringpriset" Tydligen har inga andra sportförbund kommit på att man kan göra något liknande O_o:meh: Jag är lite ironiskt och jäkligt trött på diskussionen. Tydligen är det ingen annan sport som har lyckats räkna ut att om man röstar på sin kandidat så kan de vinna utan de tror att någon annan ska göra det åt dem och nu kommer alla hemska tjejer och röstar och då vinner fel person. :nailbiting: Det är lite avancerat det där med att rösta och det är tydligen bara hästtjejer som klarar av det. :angel:

Det är våran initiativförmåga vet du :p :D
 
Nu snöar det snett här. Men att kalla det oväder vore att ta i rejält.

Insåg dock läget och åkte till stan för att handla medan jag ännu inte behöver skotta. Skottning tar tid och man blir svettig. Det är trevigare för omgivningen om jag inte är genomblöt i affären
 
Skjutsade särbon till Hoting, vi får väl se om de tar sig till Oslo. Vägen dit var helt ok men hade det varit i Skåne eller Sthlm hade väl vägen varit kantad av avåkna bilar ;) :p :rofl:

Dvs det snöar och det är mer eller mindre i fjällen... mao driver det igen (vi har typ kl 1-varning och Jämtland hade iaf kl 2 tidigare).
Vi har haft problem att komma in i Norge idag, typ alla tullstationer är stängda tills imorrn...
 
Alltså orkar typ inte mer. Har polisanmält mitt DHL ombud efter att hen lämnat mitt paket till ngn annan. Dessutom är det ett pågående ärende hos säkerhetsavdelningen på DHL. Igår ringde jag DHL och ändrade till ett annat utlämningsställe. För säkerhetsskull så ringde jag och dubbelkollade igår em att ett paket jag väntat idag skulle levereras till annat ombud. Jodå det intygades. Nu när jag kommer till jobbet får jag sms från DHL att mitt paket lik förbannat ”finns att hämta” på det polisanmälda stället :banghead::banghead::banghead:
Ringer direkt DHL som säger att de uppmärksammat ”missen” och beställlt upphämtning och avlämning på stället de bokade igår.

Så vart är paketet nu? Kaos. Orkar inte med denna nivå av inkompetens
 
Alltså orkar typ inte mer. Har polisanmält mitt DHL ombud efter att hen lämnat mitt paket till ngn annan. Dessutom är det ett pågående ärende hos säkerhetsavdelningen på DHL. Igår ringde jag DHL och ändrade till ett annat utlämningsställe. För säkerhetsskull så ringde jag och dubbelkollade igår em att ett paket jag väntat idag skulle levereras till annat ombud. Jodå det intygades. Nu när jag kommer till jobbet får jag sms från DHL att mitt paket lik förbannat ”finns att hämta” på det polisanmälda stället :banghead::banghead::banghead:
Ringer direkt DHL som säger att de uppmärksammat ”missen” och beställlt upphämtning och avlämning på stället de bokade igår.

Så vart är paketet nu? Kaos. Orkar inte med denna nivå av inkompetens

Jag fick en avi från Postnord igår. Åkte till utlämningsstället för att få veta att de råkat skicka en avi igen ang ett paket jag hämtade förra v. Den förra avin lät jag dem slänga. Dagen efter kom den nya i brevlådan.
Så fick åka hem utan paket.
Fattar inte vad de har för anställningskrav.
 
Hemma i Bollnäs efter att ha varit i Stockholm. Jag älskar tåg :up: raka vägen hem, inga byten eller väntan. Varm och trevligt, både jag och katten chillade. Nu snöar det horisontellt :cautious: Vi sitter och tittar ut och har det ganska mysigt.

Funderar på att våga mig ut och köpa en sushi. Sedan bara slappa hela dagen, det blev intensivt i Stockholm. Hehehe, hittade ett Hemköp som hade min Red Grape sorbet. Tog med mig fyra paket på tåget. Helt ok eftersom sorbet fungerar även om den delvis smält. :d

Edit: Laddar ner massor av roliga dokumentärer som jag ska kolla på. Allting från David Attenborough och havs dinosaurier till Englands nio dagars drottning till ett docudrama om Eichman rättegången.
 
Sjukanmält mig för imorgon med. Hann inte mer än komma in till bm så rann tårarna, bara för att hon frågade hur jag mår idag...
Hon lade vänligt till sen att det ofta blir så att man mår sämre efter man öppnat sig för vården. Innan så har man liksom stängt in allt i sin lilla bubbla.
Hoppas vc kan ge mig tid hos nån av de läkare jag önskar inom en snar framtid. Och att psykologen på mvc är bra.
 
Så nöjde med mej själv idag. Gav mej ut på promenad i en timme, trots att vädret är mindre skoj det blåser en del men ingen snö. Så nöjd efteråt klappar mej på axeln och säger duktig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
799
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 005
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 495
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 198
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp